Var bor du någonstans? Kanske finns nån här inne i närheten som kan hjälpa till?
Ingångssidan i tändspolen (där tändstiftskabeln INTE är ansluten) har ju bara spänning när motornn snurrar, iditt fall när du fulkör startmotorn. Då kan du mäta växelström, och det bör vara något mellan 3VAC-50VAC, kanske? Troligtvis har du inget där heller, men kolla. Det är ju en pulsad spänning direkt från cdi-boxen, som i sin tur får en bösig spänning från generatorn (alternatorn). Slingan med startvillkor går ju att koppla sig förbi, och har nån skramlat fram elschemat kan man ju rätt enkelt se vilken tråd in i cdi-boxen som den slingan går in på. Den kabeln kan man som regel klippa, då den bara jordar för att döda.Men:Tändstift=okTändspole kan mätas genom att resistansmätas tunn inkommande tråd mot jordskruv och tjock utgående kabel mot jordskruv. Lite siffror är bra att få här, då vet du att det inte är avbrott. Men rätt otroligt att båda tändspolarna ger upp samtidigt. Så spolar=ok?Då är vi framme vid cdi-box, och den kräver elschema innan man kommer vidare.Åt andra hållet då? Startreläet? Koppla dina startkablar till jord och den tunna tråden på relät. Då ska det klicka. Kolla det.
Kollar i servicemanualen efter CDI, kan den heta "igniter" på eng?
Jo det är den. Men jag ska se om jag kan printa ut skiten strax. Omöjligt att följa annars.