ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Kawasaki (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Projekttråd - restaurera KVF650
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 9 [10] 11 ... 30  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Projekttråd - restaurera KVF650  (läst 78014 gånger)

Utloggad Fenrisulven

  • Lite större, lite bättre!
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4820
  • Total likes: 118
  • Kön: Man
  • Wargön Finest!
    • Visa profil
Fenrisulven
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #108 skrivet: 11 november 2013 kl. 17:52:57 »
Helt ärligt, får du igång den så bjuder jag på smörgåstårta!
Grymt kul att någon med din kunskap ger sig på något sånt här.
Det är grymt!
Anmäl till moderator   Loggat
1000R

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #109 skrivet: 11 november 2013 kl. 18:02:14 »
Du verkar ju ha gott humör och ta dessa problem på rätt sätt, så jag tror du kommer få igång den!
Sen har du lärt dig grejer efter vägen.

Tändningslåset har ju olika lägen, två på lägen alltså. Ett med lyse och ett utan. Sen styr det väl lite andra grejer också.

Har det kommit in fukt och skit där så kan nog mycket saker spöka. Kanske lite fuktdrivande elektronikspray vore nått att pyttsa i. Spruta sånt och sen vrida fram och tillbaks en stund så låset får jobba lite.
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Ejansson

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 18
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Ejansson
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #110 skrivet: 11 november 2013 kl. 18:47:25 »
Tjo!, skummade igen din tråd lite snabbt och har några tips till dig innan du börjar byta grejer.

Om du inte får gnista på stiften, kontrollmät tändspolen (/spolarna?) om du får fram ström till dom, om inte så sök bakåt i kablarna, dessa går troligen till startrelät, ta då reda på vilken utgång på relät som skall ge 12v och om möjligt (har denna brytar system tro..) så kan du bygla relät.
Ett annat alternativ kan vara att börja med att bygla tändningslåset och se om det hjälper..

Till detta arbete behöver du en multimeter. (billig variant från biltema duger gott cirka 80:-)
när du felsökt alla tänkbara detaljer så kan du byta den som verkligen strular och på så vis slippa lägga pengar på onödiga gerjer..


//Jansson
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad hell-man

  • -=[ TibroTrailTrackers ]=-
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 10377
  • Total likes: 233
  • Just nu: Försöker lufta bromsar...😢
    • Visa profil
hell-man
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #111 skrivet: 11 november 2013 kl. 19:30:17 »
Var bor du någonstans? Kanske finns nån här inne i närheten som kan hjälpa till?
Anmäl till moderator   Loggat
Gatmaskin: Raptor 700 SE -08, Badass Mudder: Honda TRX350ES(/FE) -04, Bygge: Campermodul, Sålda: Raptor 350 -06, 2st SMC 250 -05, Polaris Indy 600 -94, 2x200cc lonchinkopia, Buggy Kinroad Xt150gk -05

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #112 skrivet: 11 november 2013 kl. 20:56:20 »
Citat från: hell-man skrivet 11 november 2013 kl. 19:30:17
Var bor du någonstans? Kanske finns nån här inne i närheten som kan hjälpa till?

Tjo, bor i Vallentuna/STHLM. Meckat runt med multimetern här på kvällen...

1. Verkar inte vara fel på startreläet, jag slog på tändning och tog en mätpunkt precis bakom dess huvudsäkring - jag får ut 12,5v
2. Jag får ut 12,5 volt i kontakten som går till vehicle-down sensorn, sensorn sitter för övrigt rätt - pilen pekar uppåt
3. Jag får INTE ut någonting till tändspole nummer 1 - alltså 0,0 volt. Frågan är dock om det kan finnas något villkor som förhindrar volten att komma fram till tändspolen, alltså inte pga kabelbrott eller dylikt
4. När jag kollade huvudsäkringen som sitter vid startreläet så ser jag att det sitter i en 25 amp, enligt servicemanual ska det vara 30 amp, jag bytte till 30 amp men inget spexigt hände.

PV544, du skrev tidigare att tändningen har 2 st "på-lägen", är tveksam till att detta är fallet med min hoj, kolla bilden nedan, prickar (2st) måste väl visa att det bara finns 2 lägen - av och på.

Hittade en härva sladdar, på 3 av dessa sladdar är kopparen blottad, har inte lyckats identifiera vad denna härva försörjer...


* tändning.jpg (52.29 kB, 750x1000 - visat 198 gånger.)

* härva.jpg (57.01 kB, 750x1000 - visat 159 gånger.)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Lowest

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2558
  • Total likes: 45
  • Kön: Man
  • Södra-Dalarna
    • Visa profil
Lowest
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #113 skrivet: 11 november 2013 kl. 21:01:04 »
Tändningslåset har bara 2 lägen av-på
Anmäl till moderator   Loggat
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplåtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
Hjälmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvärme

Barossa 250 -05

Sålda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad hell-man

  • -=[ TibroTrailTrackers ]=-
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 10377
  • Total likes: 233
  • Just nu: Försöker lufta bromsar...😢
    • Visa profil
hell-man
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #114 skrivet: 11 november 2013 kl. 21:08:08 »
Ingångssidan i tändspolen (där tändstiftskabeln INTE är ansluten) har ju bara spänning när motornn snurrar, iditt fall när du fulkör startmotorn. Då kan du mäta växelström, och det bör vara något mellan 3VAC-50VAC, kanske? Troligtvis har du inget där heller, men kolla. Det är ju en pulsad spänning direkt från cdi-boxen, som i sin tur får en bösig spänning från generatorn (alternatorn).

Slingan med startvillkor går ju att koppla sig förbi, och har nån skramlat fram elschemat kan man ju rätt enkelt se vilken tråd in i cdi-boxen som den slingan går in på. Den kabeln kan man som regel klippa, då den bara jordar för att döda.

Men:
Tändstift=ok
Tändspole kan mätas genom att resistansmätas tunn inkommande tråd mot jordskruv och tjock utgående kabel mot jordskruv. Lite siffror är bra att få här, då vet du att det inte är avbrott. Men rätt otroligt att båda tändspolarna ger upp samtidigt. Så spolar=ok?
Då är vi framme vid cdi-box, och den kräver elschema innan man kommer vidare.

Åt andra hållet då? Startreläet? Koppla dina startkablar till jord och den tunna tråden på relät. Då ska det klicka. Kolla det.
Anmäl till moderator   Loggat
Gatmaskin: Raptor 700 SE -08, Badass Mudder: Honda TRX350ES(/FE) -04, Bygge: Campermodul, Sålda: Raptor 350 -06, 2st SMC 250 -05, Polaris Indy 600 -94, 2x200cc lonchinkopia, Buggy Kinroad Xt150gk -05

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #115 skrivet: 11 november 2013 kl. 21:16:29 »
Citat från: hell-man skrivet 11 november 2013 kl. 21:08:08
Ingångssidan i tändspolen (där tändstiftskabeln INTE är ansluten) har ju bara spänning när motornn snurrar, iditt fall när du fulkör startmotorn. Då kan du mäta växelström, och det bör vara något mellan 3VAC-50VAC, kanske? Troligtvis har du inget där heller, men kolla. Det är ju en pulsad spänning direkt från cdi-boxen, som i sin tur får en bösig spänning från generatorn (alternatorn).

Slingan med startvillkor går ju att koppla sig förbi, och har nån skramlat fram elschemat kan man ju rätt enkelt se vilken tråd in i cdi-boxen som den slingan går in på. Den kabeln kan man som regel klippa, då den bara jordar för att döda.

Men:
Tändstift=ok
Tändspole kan mätas genom att resistansmätas tunn inkommande tråd mot jordskruv och tjock utgående kabel mot jordskruv. Lite siffror är bra att få här, då vet du att det inte är avbrott. Men rätt otroligt att båda tändspolarna ger upp samtidigt. Så spolar=ok?
Då är vi framme vid cdi-box, och den kräver elschema innan man kommer vidare.

Åt andra hållet då? Startreläet? Koppla dina startkablar till jord och den tunna tråden på relät. Då ska det klicka. Kolla det.

Kollar i servicemanualen efter CDI, kan den heta "igniter" på eng?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Oscar 300 Martinsson

  • Oscar
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 585
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Kör tills jag dör!
    • Visa profil
Oscar 300 Martinsson
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #116 skrivet: 11 november 2013 kl. 21:25:03 »
Citat från: tobiaspett skrivet 11 november 2013 kl. 21:16:29
Kollar i servicemanualen efter CDI, kan den heta "igniter" på eng?
Låter rimligt  :)
Anmäl till moderator   Loggat
Plogbygge projekt http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=48570.0
Kymco mxu 300
Kärra
Och lite annan skit :)
http://www.youtube.com/user/oscar9901uddevalla?ob=0&feature=results_main

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #117 skrivet: 11 november 2013 kl. 21:36:19 »
OK, här kommer elschema PV544:

* CDI1.jpg (108.82 kB, 910x1000 - visat 302 gånger.)

* CDI2.jpg (93.01 kB, 913x1000 - visat 297 gånger.)

* CDI3.jpg (121.21 kB, 912x1000 - visat 227 gånger.)

* CD4.jpg (89.54 kB, 913x1000 - visat 568 gånger.)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad hell-man

  • -=[ TibroTrailTrackers ]=-
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 10377
  • Total likes: 233
  • Just nu: Försöker lufta bromsar...😢
    • Visa profil
hell-man
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #118 skrivet: 11 november 2013 kl. 21:49:03 »
Jo det är den. Men jag ska se om jag kan printa ut skiten strax. Omöjligt att följa annars.
Anmäl till moderator   Loggat
Gatmaskin: Raptor 700 SE -08, Badass Mudder: Honda TRX350ES(/FE) -04, Bygge: Campermodul, Sålda: Raptor 350 -06, 2st SMC 250 -05, Polaris Indy 600 -94, 2x200cc lonchinkopia, Buggy Kinroad Xt150gk -05

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #119 skrivet: 11 november 2013 kl. 21:58:49 »
Citat från: hell-man skrivet 11 november 2013 kl. 21:49:03
Jo det är den. Men jag ska se om jag kan printa ut skiten strax. Omöjligt att följa annars.

Amen du är väl för härlig, va! Blir present till dig när vi fixat detta...

Det finns ett relä för startmotorn förresten, jag vet vart de sitter på min hoj. Kan ett trasigt sådant ställa till med dessa problem? Här beskrivs problemet och lösningen i ett forum:
http://www.kawasakimotorcycle.org/forum/projects-how-write-ups/90240-starter-circuit-relay-bayou-many-other-kawasakis.html
Anmäl till moderator   Loggat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 9 [10] 11 ... 30  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Kawasaki (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Projekttråd - restaurera KVF650
 


Online just nu.

639 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 669. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info