Citat från: trapper™ skrivet 10 oktober 2011 kl. 15:20:44Det där va ja ute för.. Ja knacka lite försiktigt på givaren som sitter på hö sida av motorn så försvann det.. Ryckte liiite i kabelstammen under displayen oxå.. De va när de va ny sen har den gått klanderfritt ;-) laborera lite med munstycken pga smällarna men de blev då inte bättre i varken bränsleförbrukning eller poffande :-) de värsta e väl att man kommer skrämma ihjäl ngn gammal tant efter vägen när den skjuter ;-)Hej!Man behöver inte knacka eller dra i kablarna. Det sitter en pytteliten fjädersprint I själva givaren som åker ur sitt läge och där av inte visar rätt växel. Vill man så tar man bort givaren och trycker fjädersprinten till sitt ordinare läge och allt funkar som vanligt igen.
Det där va ja ute för.. Ja knacka lite försiktigt på givaren som sitter på hö sida av motorn så försvann det.. Ryckte liiite i kabelstammen under displayen oxå.. De va när de va ny sen har den gått klanderfritt ;-) laborera lite med munstycken pga smällarna men de blev då inte bättre i varken bränsleförbrukning eller poffande :-) de värsta e väl att man kommer skrämma ihjäl ngn gammal tant efter vägen när den skjuter ;-)
Citat från: TT46 skrivet 10 oktober 2011 kl. 17:10:17Citat från: trapper™ skrivet 10 oktober 2011 kl. 15:20:44Det där va ja ute för.. Ja knacka lite försiktigt på givaren som sitter på hö sida av motorn så försvann det.. Ryckte liiite i kabelstammen under displayen oxå.. De va när de va ny sen har den gått klanderfritt ;-) laborera lite med munstycken pga smällarna men de blev då inte bättre i varken bränsleförbrukning eller poffande :-) de värsta e väl att man kommer skrämma ihjäl ngn gammal tant efter vägen när den skjuter ;-)Hej!Man behöver inte knacka eller dra i kablarna. Det sitter en pytteliten fjädersprint I själva givaren som åker ur sitt läge och där av inte visar rätt växel. Vill man så tar man bort givaren och trycker fjädersprinten till sitt ordinare läge och allt funkar som vanligt igen.Var sitter den där givaren någonstans ?
Tänkte bara ge ett tips till alla som kör jmaxen, packa ner en 12mm hylsa med kort förlängare och spärrskaft eller en 12mm blocknyckel under sadel bland dom "verktygen" man fick med.Bränner du en säkring när du är ute och kör som jag gjorde så måste du ta loss bagageracket fram som sitter med 12mm bult för att kunna lossa kåpan under som du lossar med stjärnmejseln, och sen hittar du säkringarna(finns med reserv).
Jaha, hur går det för alla SMC 700 ägare ? Har ni köpt eller gjort något roligt med hjulingen ?Åkte en sväng idag så nu är jag uppe i 163 mil, den har gått otroligt bra tycker jag, nu väntar jag bara på snön
jag har borrat hål i luftburken. 12 st som det står här på sidan. bytte munstycke till ett 170. gjorde en egen böj till avgasröret längst bak. så hålet är dubbelt så stort. allt detta gjorde så den går mycket bättre. spinner loss när man drar på.
Det där med 12st hål var det nog faktiskt jag som skrev Aha, skulle vara sugen att pilla med förgasaren jag med men man törs inte så länge det är är garanti på maskinen Tycker själv att min har blivit bättre med tiden faktiskt, om det är psykiskt vet jag inte men jag tycker att den svarar bättre