Jag har också en äkta Kawa fast den heter dresel enligt papperen Min har rullat strax över 800mil och det har inte direkt varit några snälla mil.Första riktiga felet kom vid ca 600mil då lossnade pinjongmuttern i bakdiffen så bromsarna brann upp. Komplett broms med alla packningar och packboxar kostade 1700:-Och vid 800mil körde jag in ett helt jäla träd in i en drivknut bak så det bara blev skit kvar i knuten.Jag köpte en komplett drivaxel med 2 knutar från USA och med frakt å moms å 100:- i postens avgift blev det 1462kronor hemma för axeln Och då va det en gorillaaxel som är grövre.Garanti på en Dresel finns knappt och bara strular men ja har en extra garantiförsäkring som man kan köpa till och den funkar bra. Jag tog renoveringen av bakdiffen på garantiförsäkringen och det va inga problem.
Citat från: Lowest skrivet 19 mars 2010 kl. 21:23:46Citat från: Grönis skrivet 19 mars 2010 kl. 12:04:27Blev ingen hoj idag får inte sakerna förens på måndag =( Men det blev lite mer affärer istället Nya Alufäljar och ett variatorkitt ska monteras Får hämta maskinen på Tisdag så nu blir det en lååååååång väntan och jag hatar och vänta Skriv gärna å berätta hur du upplever skillnaden med variatorkittet och vilket du köpte. Är sugen på ett jag med.Hur blev det med variatorkittet,eller har du skrivit en ny tråd om det? nån annan som har bytt till Dalton eller EPI ?självklart gör jag det, variatorkittet heter High Lifter Outlaw kopplings kit och det ska bli riktigt skoj och se vad det blir för skillnad om det blir skillnad =) Men vad jag har förstått så ska det här kittet funka bra enligt flera andra även ÅF sa det.
Citat från: Grönis skrivet 19 mars 2010 kl. 12:04:27Blev ingen hoj idag får inte sakerna förens på måndag =( Men det blev lite mer affärer istället Nya Alufäljar och ett variatorkitt ska monteras Får hämta maskinen på Tisdag så nu blir det en lååååååång väntan och jag hatar och vänta Skriv gärna å berätta hur du upplever skillnaden med variatorkittet och vilket du köpte. Är sugen på ett jag med.
Blev ingen hoj idag får inte sakerna förens på måndag =( Men det blev lite mer affärer istället Nya Alufäljar och ett variatorkitt ska monteras Får hämta maskinen på Tisdag så nu blir det en lååååååång väntan och jag hatar och vänta
Citat från: Grönis skrivet 20 mars 2010 kl. 07:20:21Citat från: Lowest skrivet 19 mars 2010 kl. 21:23:46Citat från: Grönis skrivet 19 mars 2010 kl. 12:04:27Blev ingen hoj idag får inte sakerna förens på måndag =( Men det blev lite mer affärer istället Nya Alufäljar och ett variatorkitt ska monteras Får hämta maskinen på Tisdag så nu blir det en lååååååång väntan och jag hatar och vänta Skriv gärna å berätta hur du upplever skillnaden med variatorkittet och vilket du köpte. Är sugen på ett jag med.Hur blev det med variatorkittet,eller har du skrivit en ny tråd om det? nån annan som har bytt till Dalton eller EPI ?självklart gör jag det, variatorkittet heter High Lifter Outlaw kopplings kit och det ska bli riktigt skoj och se vad det blir för skillnad om det blir skillnad =) Men vad jag har förstått så ska det här kittet funka bra enligt flera andra även ÅF sa det.
Högre tillslagsvarv skriver du,har krypkörnings egenskaperna försämmras då tycker du ? tex krypkörning i stenig terräng ?