Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Stort Test Can Am 800 MAX XT-p -2010  (lĂ€st 88783 gĂ„nger)

Utloggad Rickard Marklund

SV: Stort Test Can Am 800 MAX XT-p -2010
« Svar #24 skrivet: 6 december 2009 kl. 16:49:50 »
Har idag sÀnkt trycket i bakdÀcken rejÀlt, frÄn ca 0.5 till ca 0.3 kg och den gÄr mycket bÀttre pÄ vÀgen.
Nu har det iofs varit lite bÀttre grepp idag (blidvÀder) sÄ det kan ju Àven bero pÄ det, fortsÀtter rapportera hur det fortlöper.
ATV-fantast som köpte första landsvÀgsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijÀgare" www.energibutiken.se
Driver offerttjÀnst för vÀrmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför PiteÄ.

Utloggad Nilas

« Svar #25 skrivet: 6 december 2009 kl. 20:37:29 »
Har idag sÀnkt trycket i bakdÀcken rejÀlt, frÄn ca 0.5 till ca 0.3 kg och den gÄr mycket bÀttre pÄ vÀgen.
Nu har det iofs varit lite bÀttre grepp idag (blidvÀder) sÄ det kan ju Àven bero pÄ det, fortsÀtter rapportera hur det fortlöper.
ha ha ha, vilken gringubbe du Àr rickard ;)
Outlander 800R XT-P -10
Outlander 800R xt kort -09 SĂ„ld
Outlander 800 xt -08 sÄld
Bandsats pÄ vintern -sÄld
Mudzilla 28"/highlifter outlaw 29.5"
Eastcoastatvsnorkels
Hand/tumvÀrme
QSC variatorkitt
Gorilla "trough shaft"
Gorilla frÀmre axlar
Extrabatteri i "mapleman lÄda"
Bakre vinch xt25

« Svar #26 skrivet: 7 december 2009 kl. 06:34:31 »
Gringubbe...  ()p

Det finns tillrÀckligt mÄnga "tester" dÀr testarna lÄnat sina maskiner och dÀrför inte vill/vÄgar kritisera de brister som trots allt finns.
Hela tanken med min test Àr att lyfta fram alla brister jag hittar, och dÄ menar jag alla.

Jag Àr naturligvis mycket nöjd/imponerad över maskinen i stort, men de brister jag belyst de senaste dagarna - farligt dÄlig vÀghÄllning pÄ snöiga vÀgar + problem att fÄ igÄng maskinen nÀr det gÄr frÄn + till - grader anser jag vara rÀtt betydande brister.
Faktum Àr att vÀghÄllningen pÄ min tidigare Linhai 300 var bÀttre pÄ snöiga vÀgar.

Jag vill i vart fall inte betala 140 000 kr för en maskin som inte gÄr fÄ igÄng nÀr det blir lite kallare ute, i Àrlighetens namn Àr det ett totalt fiasko att bygga en startknapp som fryser fast nÀr det blir kallt, speciellt med tanke pÄ att bÄde magnapull och kick saknas pÄ maskinen.
ATV-fantast som köpte första landsvÀgsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Bor i by utanför PiteÄ.

Utloggad Pirken

« Svar #27 skrivet: 7 december 2009 kl. 17:26:17 »
Bra knepigt ! Haft 3 Can Am och inga större bekymmer . Det jag har haft har jag stĂ€llt till med sjĂ€lv . !  :lol: NĂ€e, man ska nog ha lite tur med grejorna ocksĂ„ !
Can-Am Outlander XT 800R (Kort) 2009 Svart !

28" Deestone/Swampwitch BRP
Warn 3,0
Warn 2,5 RT Bakmonterad
Bukplast
BRP hantag & tumvÀrmare
Xenon x-ljus
Nyvab Timmervagn + Insatsflak
Bröderna Daltons V-Kitt

Tidigare maskiner.
 Can Am Outlander 400XT 2006
 Can Am Outlander 800XT 2007

« Svar #28 skrivet: 7 december 2009 kl. 20:15:25 »
Mina bekymmer Àr vÀl inte direkt stora, alla maskiner jag haft har frusit ihop i knapparna pÄ vintern, linhaien var Ànnu vÀrre, dÀr frös vÀxelföraren fast sÄ hÄrt att ena lÀnkarmen vÀxelspak/lÄda gick sönder nÀr jag tog i...
Knapparna frös fast, bÄde för starten och för vinschen.

PÄ Can Am:en Àr problemen mycket mindre, men jag har ocksÄ helt andra krav pÄ en maskin som Àr dubbelt sÄ dyr!

Det kan vÀl ÀndÄ inte finnas nÄgon som accepterar att man pÄ en Äretruntmaskin sÀtter in knappar som inte Àr skyddade för vattenintrÀngning med Ätföljande isproblem?
Det Àr en skitsak, men en skitsak som kan driva i vart fall mig till vansinne nÀr den inte gÄr igÄng.
Jag trodde jag hade anvĂ€nt hĂ„rfönen klart nĂ€r jag bytte bort Linhaien.  ;)

VÀghÄllningsproblemet som jag har kan nog i mÄngt och mycket grunda sig pÄ att försÀljaren hade pumpar dÀcken med nÀstan 1 KG tryck, har ju nu normalt dÀcktryck bak, men högt fram (vill ha det nÀr jag plogar) och det funkar mycket bÀttre.
Kommer nog att testa sÀnka trycket fram ocksÄ för att se om det blir sÀmre igen nÀr jag gör det.
För mig kÀnns det rÀtt klart att det Àr ett problem med de olika rulldiamterarna pÄ fram/bakdÀcken, klart att den slingrar sig pÄ vÀgen om rullomkretsen Àr typ 10 cm större pÄ bakdÀcken...
(Om de inte kompenserat för detta i kardanutvÀxlingen, vilket jag inte tror - men det bör ju ocksÄ kollas upp.)
« Senast Ă€ndrad: 7 december 2009 kl. 20:18:18 av Rickard Marklund »
Bor i by utanför PiteÄ.

Utloggad sunde

« Svar #29 skrivet: 7 december 2009 kl. 22:24:49 »
her sjÀlv en xt-p kÀnner igen slingringen efter vÀgen men upplevde det bara nÀr jag bar polgen hakade lös polgen och problemet försvann.

« Svar #30 skrivet: 8 december 2009 kl. 06:43:10 »
her sjÀlv en xt-p kÀnner igen slingringen efter vÀgen men upplevde det bara nÀr jag bar polgen hakade lös polgen och problemet försvann.

Har du kört över 70 KM i timmen pÄ snöig vÀg, typ 5 cm lössnö?
Bor i by utanför PiteÄ.

Utloggad mickizz

« Svar #31 skrivet: 8 december 2009 kl. 10:03:33 »
Hej forumet.

Är i köpartagen igen.
Har varit hos den lokala ATV-mÄnglaren och kikat/provkört CanAm samt Polaris. Har vÀlan fastnat mest pÄ Canamen.
Efter att ha lĂ€st denna trĂ„d sĂ„ fĂ„r man ju lite fundering ang detta med slingrigheten samt servons förmĂ„ga att skapa vĂ€nstersvĂ€ng alldeles sjĂ€lv. Är detta ett stort problem bland CanAm Ă€garna?

För min del stÄr mest frÄgan om man ska nöja sig med en enkel XT eller ska man ta XT-Pn ?!?
Som alltid en frÄga om tycke o smak dÄ det mest skiljer blingbling eller?
Be Smart - Drive Safe - Stay Legal

Utloggad AtvNerd

« Svar #32 skrivet: 8 december 2009 kl. 13:57:24 »
Hej forumet.

Är i köpartagen igen.
Har varit hos den lokala ATV-mÄnglaren och kikat/provkört CanAm samt Polaris. Har vÀlan fastnat mest pÄ Canamen.
Efter att ha lĂ€st denna trĂ„d sĂ„ fĂ„r man ju lite fundering ang detta med slingrigheten samt servons förmĂ„ga att skapa vĂ€nstersvĂ€ng alldeles sjĂ€lv. Är detta ett stort problem bland CanAm Ă€garna?

För min del stÄr mest frÄgan om man ska nöja sig med en enkel XT eller ska man ta XT-Pn ?!?
XT modellen saknar servo...
Problemet med servon Àr ÄtgÀrdat, det görs via en enkel uppdatering nÀr du servar eller hÀmtar din nya maskin.
Jag har inte upplevt slingrigheten som Rickard beskriver.

« Svar #33 skrivet: 8 december 2009 kl. 14:03:11 »
Hej forumet.

Är i köpartagen igen.

Problemet med servon Àr ÄtgÀrdat, det görs via en enkel uppdatering nÀr du servar eller hÀmtar din nya maskin.

Har DU kört den pÄ snöiga vÀgar Ànnu, jag hade inte mÀrkt nÄt innan dess heller.
Servon Àr sjÀlvklart vÀrdefull, mycket smidigare att köra, och jag tror definitivt inte att slingrigheten har med servon att göra.
Du AtvNerd, kör du med originaldÀcken, eller har du bytt?
« Senast Ă€ndrad: 8 december 2009 kl. 14:05:09 av Rickard Marklund »
Bor i by utanför PiteÄ.

Utloggad AtvNerd

« Svar #34 skrivet: 8 december 2009 kl. 14:13:49 »
Hej forumet.

Är i köpartagen igen.

Har DU kört den pÄ snöiga vÀgar Ànnu, jag hade inte mÀrkt nÄt innan dess heller.
Servon Àr sjÀlvklart vÀrdefull, mycket smidigare att köra, och jag tror definitivt inte att slingrigheten har med servon att göra.
Du AtvNerd, kör du med originaldÀcken, eller har du bytt?
Jag har inte kört pÄ snö, men det frös ganska gott en kvÀll dÄ testade jag att köra pÄ blankis pÄ en av grusvÀgarna hÀr hemma, jag kör INTE orginal dÀck, jag kör givetvis Maxxis BigHorn 26", jag tycker att orginal dÀcken Àr ett hÄn mot oss som handlar sÄn dyr maskin, det borde sitta radialdÀck pÄ dem, iallafall din maskin Rickard som Àr vÀgreggad...
Min förra kÀndes det ganska underligt i början nÀr diffen gick i...det Àr en vanesak...om det nu Àr det som gör din maskin slingrig?
Jag vÀntar pÄ minusgrader och snö sÄ ska jag testa...

« Svar #35 skrivet: 8 december 2009 kl. 14:20:29 »
Jag Àr som tidigare sagt rÀtt sÀker pÄ att det beror pÄ att bakdÀcken Àr större, och om inte utvÀxlingen i fram och bak Àr olika innebÀr detta att framdÀcken kommer att "skjuva" pÄ underlaget, eller bakdÀcken att slira - oavsett vilket Àr risken för slingrighet rÀtt stor som jag ser det.

Det Ă€r VÄLDIGT tydligt nĂ€r man kör med plogen upplyft, men dĂ„ trycks ju framhjulen ihop lite, och rullomkretsen fram blir Ă€nnu mindre, dessutom blir den lĂ€tt i baken vilket gör att den antagligen "mer eller mindre" spinner lite pĂ„ bakdĂ€cken Ă€ven nĂ€r det gĂ„r lĂ€tt.

Skall tillÀgga att jag fortfarande inte kollat toe-in.

PÄ asfalt gÄr den som pÄ spÄret, inga problem alls.

Och Àn en gÄng, de anmÀrkningar jag har pÄ maskinen Àr smÄsaker jÀmfört med vad man hitta pÄ mÄnga andra maskiner, barnsjukdomar finns det nog pÄ alla maskiner, som t.ex. det med att servon kan/kunde svÀnga vÀnster om det blev kortslutning pÄ ett specifikt stÀlle.
HÀnde aldrig för mig, och jag gissar att det inte hÀnt för sÄ mÄnga alls, men det Àr ju ÀndÄ en sÄn brist som kan vara bra att programmera bort.
Bor i by utanför PiteÄ.

Online just nu.

217 gÀster, 1 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
raptor350
Flest online idag: 246. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • jasprojektet: tacksam för svar,,
    22 september 2019 kl. 15:35:46
  • jasprojektet: Hej, har en Yamaha Kodiak som inte orkar dra riktigt. Man mĂ„ste ha höga varv innan den börjar röra pĂ„ sig, att dra en liten slĂ€pvagn i uppförsbacke Ă€r bara att glömma. Är det kopplingen det Ă€r fel pĂ„? Lamellerna?
    22 september 2019 kl. 15:35:36
  • tatto9709: Vet nĂ„gon om en kabel matta frĂ„n en polaris predator 500 passar pĂ„ en polaris outlawn 500
    17 september 2019 kl. 02:57:04
  • Atheos: SkĂ„l!
    13 september 2019 kl. 17:24:37
  • jonas78: Vad ska jag köpa för vinsh?
    27 augusti 2019 kl. 16:34:06
  • Zakaria: Jag beh. Hastighet sensor till adly 500
    17 augusti 2019 kl. 04:57:31
  • Zakaria: HjĂ€lp
    17 augusti 2019 kl. 04:56:43
  • Högdahl: Nja ebay Ă€r inte vĂ€rt att handla pĂ„ lĂ€ngre dĂ„ kronan Ă€r lĂ„g samt frakten dyr.....
    11 augusti 2019 kl. 10:29:40
  • rally nizze..: ebay
    5 augusti 2019 kl. 23:10:25
  • prinsen1386: Var köper man den billigaste styrboxen till en CF moto 520 Ă„rsmodell 2019? (Ostrypt)
    4 augusti 2019 kl. 11:39:50
  • robineng: gjort ett inlĂ€gg angĂ„ende broms hjĂ€lp pĂ„ en atv. ni som kan gĂ„ in och kommentera! :)
    27 juli 2019 kl. 20:28:33
  • Jocke83b: Arbetsbelysning
    6 juli 2019 kl. 15:32:17
  • SunnySideUp: HĂ€r var det aktivt! :P NĂ„gon som har erfarenheter av polaris spotsman 570 x2 eps?
    1 juli 2019 kl. 21:16:22
  • Thomas ahola: Glykol
    24 juni 2019 kl. 20:50:34
  • Emil Eriksson: Nej det gör det inte men jag har tĂ€stat att bytt relĂ€ men funkar inte heller
    6 juni 2019 kl. 23:03:06
  • Cummins: Klickar det i startrelĂ€t.
    27 maj 2019 kl. 00:06:32
  • Emil Eriksson: Hej skulle vela ha lite hjĂ€lp med en ATV 110cc loncin motor det Ă€r att nĂ€r jag klickar pĂ„ startknappen sĂ„ snurrar inte motorn runt har testat att hĂ„lla inne bromsen choke och har ett nytt batteri som Ă€r laddat. Jag har kollat igenom kablar det ser fint ut men vet inte vad felet Ă€r SNÄLLA KAN NÅN GE TIPS VAD DET KAN VAR FÖR FEL
    24 maj 2019 kl. 20:11:22
  • gunnell: Hej Pontus! Jag har det! Kom hem till mig sĂ„ fixar vi det. Bor i Uppsala, Flogsta.
    15 maj 2019 kl. 14:51:00
  • PontusN: Vem har CDI box till min Linhai 520 vtwin förgasare???? Finns ju inte att fĂ„ tag i!
    22 april 2019 kl. 20:41:22
  • Quad450sp: Access 450 sp
    10 mars 2019 kl. 16:37:58
  • Nicke86: Ingen som har nĂ„n aning om det??!!
    21 februari 2019 kl. 19:34:59
  • goranP: Testar
    20 februari 2019 kl. 22:38:09
  • Nicke86: NĂ„gon körning i uppland i vĂ„r?
    18 februari 2019 kl. 17:31:20
  • Cummins: Skitiga variatorer som behöver rengörning.
    3 februari 2019 kl. 11:31:08
  • Högdahl: Böjd vĂ€xelspak?
    2 februari 2019 kl. 20:25:25
  • Matte2019: NĂ„gon som har erfarenhet av det?
    2 februari 2019 kl. 15:15:09
  • Matte2019: Polaris Sportsman 800 som blivit mer trögvĂ€xlad
    2 februari 2019 kl. 15:14:57
  • Cobra78: FartbegrĂ€nsningen pĂ„ en cfmoto 450 2017, har testat koppla ut de kablar som skall göra sĂ„ den inte spĂ€rrar farten, men utan resultat??
    28 januari 2019 kl. 16:17:56
  • Hydro: Dakar pĂ„ söndag!
    3 januari 2019 kl. 22:00:12
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme