ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Dinli (Moderatorer: Onlyhenke, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Dial-a-jet ?
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 3 [4] 5  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Dial-a-jet ?  (läst 9925 gånger)

Utloggad vanten06

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 73
  • Total likes: 0
    • Visa profil
vanten06
Dial-a-jet ?
« Svar #36 skrivet: 4 september 2007 kl. 21:54:30 »
är det bara den där lilla slangen som går från botten av förgasaren till  mellan filter och förgasare, är det det ända man monterar?

Hur funkar det då, känner kan av hur mycket luft det kommer och sprutar in mer bensin då.

fattar inte riktigt hur det är kopplat i botten på förgasaren.

Är det någon som har lite "bygg" bilder på när kittet är monterat, gärna under den lilla kåpan som sitter underst på förgasaren.

Tack på förhand.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad KN Racing

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 81
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
KN Racing
Dial-a-jet ?
« Svar #37 skrivet: 5 september 2007 kl. 11:40:48 »
Citat från: "vanten06"
är det bara den där lilla slangen som går från botten av förgasaren till  mellan filter och förgasare, är det det ända man monterar?

Ja, och själva Dial-A-Jet enheten så klart som slangen är kopplad till.

Citat från: "vanten06"
Hur funkar det då, känner kan av hur mycket luft det kommer och sprutar in mer bensin då.

Tre saker triggar hur mycket bränsle som levereras, motorns tryckfall (vakum eller bränslesignal), akustisk signal och luftflöde samt hastigheten. Då bränslet är förblandat och så lätt, fyller de på i registret och ger på så vis en optimal bränslekurva. Egenskaper som du aldrig får från en "vanlig" ombestyckad förgasare.

Citat från: "vanten06"
fattar inte riktigt hur det är kopplat i botten på förgasaren.

Med en nippel som ersätter dräneringsskruven, medföljer i kittet.

Citat från: "vanten06"
Är det någon som har lite "bygg" bilder på när kittet är monterat, gärna under den lilla kåpan som sitter underst på förgasaren.

Finns mängder med bilder, bl.a en del har vi på hemsidan:

www.knracing.se/tpi_dialajet_atv.htm

www.knracing.se/kunder.htm
Anmäl till moderator   Loggat
Kristofer Nilsson
KN RACING PRODUCTS - Sweden
Email: info@knracing.se Web: www.knracing.se
Telefon: 0950-10899 Mobil: 070-5568634
Facebook: www.facebook.com/knracingproducts

Vi har bränslesystemen Dial-A-Jet och IntelAjet till din förgasare, för enkel optimering och max prestanda!

Utloggad vanten06

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 73
  • Total likes: 0
    • Visa profil
vanten06
Dial-a-jet ?
« Svar #38 skrivet: 5 september 2007 kl. 15:31:46 »
Citat från: "Kristofer"
Citat från: "vanten06"
är det bara den där lilla slangen som går från botten av förgasaren till  mellan filter och förgasare, är det det ända man monterar?

Ja, och själva Dial-A-Jet enheten så klart som slangen är kopplad till.

Citat från: "vanten06"
Hur funkar det då, känner kan av hur mycket luft det kommer och sprutar in mer bensin då.

Tre saker triggar hur mycket bränsle som levereras, motorns tryckfall (vakum eller bränslesignal), akustisk signal och luftflöde samt hastigheten. Då bränslet är förblandat och så lätt, fyller de på i registret och ger på så vis en optimal bränslekurva. Egenskaper som du aldrig får från en "vanlig" ombestyckad förgasare.

Citat från: "vanten06"
fattar inte riktigt hur det är kopplat i botten på förgasaren.

Med en nippel som ersätter dräneringsskruven, medföljer i kittet.

Citat från: "vanten06"
Är det någon som har lite "bygg" bilder på när kittet är monterat, gärna under den lilla kåpan som sitter underst på förgasaren.

Finns mängder med bilder, bl.a en del har vi på hemsidan:

www.knracing.se/tpi_dialajet_atv.htm

www.knracing.se/kunder.htm

Dial a jet enheten är alltså den lilla fyrkanten som man sätter mellan filter och förgasare, ser ut att vara typ 2*2cm typ. sen sitter det en mässingsskryv, är det den som man ställer in den på.

och sen bara en slang ner till botten av förgasaren.

är det så simpelt/det ända som behövs?

Då är det rätt lätt att koppla in den själv då.

En fråga till, slangen som kommer ner i botten är den kopplad med nippel till huvudmunstycket eller lägger det sig bensin i koppen som han bara suger upp med slangen.
För det sitter väll 2 munstycken under kåpan på förgasaren.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad KN Racing

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 81
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
KN Racing
Dial-a-jet ?
« Svar #39 skrivet: 5 september 2007 kl. 16:00:47 »
Citat från: "vanten06"
Dial a jet enheten är alltså den lilla fyrkanten som man sätter mellan filter och förgasare, ser ut att vara typ 2*2cm typ. sen sitter det en mässingsskryv, är det den som man ställer in den på.

och sen bara en slang ner till botten av förgasaren.

är det så simpelt/det ända som behövs?

Då är det rätt lätt att koppla in den själv då.

En fråga till, slangen som kommer ner i botten är den kopplad med nippel till huvudmunstycket eller lägger det sig bensin i koppen som han bara suger upp med slangen.
För det sitter väll 2 munstycken under kåpan på förgasaren.


De stämmer, den svarta fyrkantiga enheten är själva Dial-A-Jet. De är där som bränslet sugs upp i, blandas med luft och sedan skickas in i förgasaren genom en injectortub. De är den vita stora som är justerskruv, den har 5 klick och styr luftkretsen med olika storlek på hålen. Med den flyttar du blandningsområdet upp/ner.

Hur simpelt de är att installera beror även på vad du ska montera på, men de är inga större svårigheter.

Man behöver även se till att motorn går snålt vid montage, annars fungerar de inte optimalt. I vissa lägen som om man monterar i samband med trimming som avgassystem, då går motorn redan så snålt att man kan åka med de munstycke som sitter i oftast. Annars om man har en ombestyckad maskin, så rekommenderas att gå ner 2steg på huvudmunstycket som utgångsläge.

Allt står för övrigt förklarat i manualen som medföljer, med bilder och allt.
Anmäl till moderator   Loggat
Kristofer Nilsson
KN RACING PRODUCTS - Sweden
Email: info@knracing.se Web: www.knracing.se
Telefon: 0950-10899 Mobil: 070-5568634
Facebook: www.facebook.com/knracingproducts

Vi har bränslesystemen Dial-A-Jet och IntelAjet till din förgasare, för enkel optimering och max prestanda!

Utloggad 4bsylon

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 60
  • Total likes: 0
    • Visa profil
4bsylon
Dial-a-jet ?
« Svar #40 skrivet: 21 september 2007 kl. 16:34:04 »
Kör min nu med "ren" slutdämp, uni filter, 160 munstycke och DJ på fullt (+). Körde mittenläget först och skruvade sedan upp till max och tyckte den gick bättre av det.

Något som är knas eller bör testas?

Mvh
//Marcus
Anmäl till moderator   Loggat
yosung 450 Svart -07
Går som attan (STORT TACK till Tony på PowerBike!)

"Fixad" slutdämp
Trottel-kit
Nerf+Healbar
Svarta handskydd
Styrhöjning
15drev
170/50 munstycken
Öppen luftburk

Dinli 450 DMX -06  Såld

Utloggad pange

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 301
  • Total likes: 0
    • Visa profil
pange
Dial-a-jet ?
« Svar #41 skrivet: 21 september 2007 kl. 17:07:43 »
Skrivet: Lör Sep 22, 2007 12:34 am

på föregående inlägg hur är det möjligt i framtiden


EDIT på miig oxå såg jag :)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad 4bsylon

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 60
  • Total likes: 0
    • Visa profil
4bsylon
Dial-a-jet ?
« Svar #42 skrivet: 21 september 2007 kl. 17:11:26 »
Jisses, och jag bara trodde mitt inlägg var Dejavu!

JÄVLAR! Har jag missat Arlanda turen nu!?  8O

EDIT: Nu funkar allt verkar det som!

Hehe
//Marcus
Anmäl till moderator   Loggat
yosung 450 Svart -07
Går som attan (STORT TACK till Tony på PowerBike!)

"Fixad" slutdämp
Trottel-kit
Nerf+Healbar
Svarta handskydd
Styrhöjning
15drev
170/50 munstycken
Öppen luftburk

Dinli 450 DMX -06  Såld

Utloggad KN Racing

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 81
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
KN Racing
Dial-a-jet ?
« Svar #43 skrivet: 21 september 2007 kl. 17:55:08 »
Citat från: "4bsylon"
Kör min nu med "ren" slutdämp, uni filter, 160 munstycke och DJ på fullt (+). Körde mittenläget först och skruvade sedan upp till max och tyckte den gick bättre av det.

Något som är knas eller bör testas?

Mvh
//Marcus


Vad hade du för munstycken innan montage av DAJ? Tycker 160MJ verkar mycket, men man lär sig alltid nått nytt.

Förmodligen gör DAJ väldigt liten nytta just nu, eftersom motorn måste gå snålt före du monterar. Därför bestyckar man ner 2-3steg om man tidigare redan har en acceptabel bestyckning.

Gissar den kommer gå ännu bättre om du går ner och DAJ kan mata på med mera förblandat bränsle, något du kan testa :idea:
Anmäl till moderator   Loggat
Kristofer Nilsson
KN RACING PRODUCTS - Sweden
Email: info@knracing.se Web: www.knracing.se
Telefon: 0950-10899 Mobil: 070-5568634
Facebook: www.facebook.com/knracingproducts

Vi har bränslesystemen Dial-A-Jet och IntelAjet till din förgasare, för enkel optimering och max prestanda!

Utloggad johano

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 528
  • Total likes: 0
  • Sollentuna
    • Visa profil
johano
Dial-a-jet ?
« Svar #44 skrivet: 21 september 2007 kl. 20:25:36 »
Citat från: "Kristofer"
Citat från: "vanten06"
Dial a jet enheten är alltså den lilla fyrkanten som man sätter mellan filter och förgasare, ser ut att vara typ 2*2cm typ. sen sitter det en mässingsskryv, är det den som man ställer in den på.

och sen bara en slang ner till botten av förgasaren.

är det så simpelt/det ända som behövs?

Då är det rätt lätt att koppla in den själv då.

En fråga till, slangen som kommer ner i botten är den kopplad med nippel till huvudmunstycket eller lägger det sig bensin i koppen som han bara suger upp med slangen.
För det sitter väll 2 munstycken under kåpan på förgasaren.


De stämmer, den svarta fyrkantiga enheten är själva Dial-A-Jet. De är där som bränslet sugs upp i, blandas med luft och sedan skickas in i förgasaren genom en injectortub. De är den vita stora som är justerskruv, den har 5 klick och styr luftkretsen med olika storlek på hålen. Med den flyttar du blandningsområdet upp/ner.

Hur simpelt de är att installera beror även på vad du ska montera på, men de är inga större svårigheter.

Man behöver även se till att motorn går snålt vid montage, annars fungerar de inte optimalt. I vissa lägen som om man monterar i samband med trimming som avgassystem, då går motorn redan så snålt att man kan åka med de munstycke som sitter i oftast. Annars om man har en ombestyckad maskin, så rekommenderas att gå ner 2steg på huvudmunstycket som utgångsläge.

Allt står för övrigt förklarat i manualen som medföljer, med bilder och allt.


Har jag fattat rätt är alltså DAJ en liten för-förgasare innan den _riktiga_ förgasaren...känns lite snake-oil tycker jag?...

/johan
Anmäl till moderator   Loggat
LTZ400 -06

Utloggad pange

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 301
  • Total likes: 0
    • Visa profil
pange
Dial-a-jet ?
« Svar #45 skrivet: 21 september 2007 kl. 21:52:38 »
nja mer en insprutare innan fuggenisåf.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad 4bsylon

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 60
  • Total likes: 0
    • Visa profil
4bsylon
Dial-a-jet ?
« Svar #46 skrivet: 21 september 2007 kl. 21:56:51 »
Citat från: "Kristofer"
Citat från: "4bsylon"
Kör min nu med "ren" slutdämp, uni filter, 160 munstycke och DJ på fullt (+). Körde mittenläget först och skruvade sedan upp till max och tyckte den gick bättre av det.

Något som är knas eller bör testas?

Mvh
//Marcus


Vad hade du för munstycken innan montage av DAJ? Tycker 160MJ verkar mycket, men man lär sig alltid nått nytt.

Förmodligen gör DAJ väldigt liten nytta just nu, eftersom motorn måste gå snålt före du monterar. Därför bestyckar man ner 2-3steg om man tidigare redan har en acceptabel bestyckning.

Gissar den kommer gå ännu bättre om du går ner och DAJ kan mata på med mera förblandat bränsle, något du kan testa :idea:


Jag hade 160 innan och då fick den för lite soppa (enligt täntstiftet iaf).

Kan sätta i 150 och se om det gör någon skillnad, den är ju lite vassare i mellan registret men inte förrän den "fått fart", trodde den skulle bli rappare... (nej inte en sån med mössa och glitter)

Mvh
//Marcus
Anmäl till moderator   Loggat
yosung 450 Svart -07
Går som attan (STORT TACK till Tony på PowerBike!)

"Fixad" slutdämp
Trottel-kit
Nerf+Healbar
Svarta handskydd
Styrhöjning
15drev
170/50 munstycken
Öppen luftburk

Dinli 450 DMX -06  Såld

Utloggad KN Racing

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 81
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
KN Racing
Dial-a-jet ?
« Svar #47 skrivet: 22 september 2007 kl. 00:01:25 »
Citat från: "4bsylon"
Jag hade 160 innan och då fick den för lite soppa (enligt täntstiftet iaf).

Kan sätta i 150 och se om det gör någon skillnad, den är ju lite vassare i mellan registret men inte förrän den "fått fart", trodde den skulle bli rappare... (nej inte en sån med mössa och glitter)

Mvh
//Marcus


Ja testa och se om de blir sämre eller bättre.

De som är konstigt, är att utan DAJ och 160MJ går den bra. Men när du monterar systemet och ger den mer bränsle går den sämre? Även fast DAJ inte kan "dra av" och minska de totala flödet från ett 160. Men ändå verkar de som den går för snålt..

Att gå ner till ett 150MJ direkt är 4steg och blir nog för mycket åt andra hållet, men prova och se. Man ska helst endast gå upp/ner 1steg i taget.

Kan du maila mig en bild på din installation, så jag får se hur allt är monterat. Så kan vi fortsätta att lösa problemet på de viset.
Anmäl till moderator   Loggat
Kristofer Nilsson
KN RACING PRODUCTS - Sweden
Email: info@knracing.se Web: www.knracing.se
Telefon: 0950-10899 Mobil: 070-5568634
Facebook: www.facebook.com/knracingproducts

Vi har bränslesystemen Dial-A-Jet och IntelAjet till din förgasare, för enkel optimering och max prestanda!

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 3 [4] 5  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Dinli (Moderatorer: Onlyhenke, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Dial-a-jet ?
 


Online just nu.

610 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 626. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info