Märkligt fel, är det nog mycket olja i motorn? Kopplingen är i oljebad. Det enda jag kan tänka mig om det är tillräckligt med olja i maskinen är att kopplingen blivit bränd för att maskinen har körts för sakta på högväxeln. När det går tillräckligt sakta slirar kopplingen, det är precis vad den är till för, men kör man sakta för länge så bränner man kopplingen.
Min återförsäljare såg då att allt under ca 25 kmh görs med lågväxeln. Att sitta och konstant köra med lägsta möjliga hastighet med högväxeln sliter på kopplingen och även på den primära variatorn. Detta verkar gälla i princip allt med variatorn och inte vara Cfmoto. Jag är väldigt strikt med att hålla god fart i högväxeln.ÅF har även sagt att nya 850 är I princip nytt allt. Åtminstone nytt för Sverige. 1000 kubikarna som funnis ett litet tag i andra länder går i princip identisk design som den 850 vi får in i Sverige snart. (grrrr, jag fick veta om denna bara en vecka efter jag införskaffade min 550HO. Så nu är man "fast" med denna tills man har råd med en 850XC. Dagens i-landsproblem.)
OK förstår..nu e de inte många km totalt som de gått sakta med högvxl av dom totalt 20 milen , kan ju förstå detta om man drar lite tungt men min har aldrig dragit nåt ..enbart tomkörning.Håller med att, om man vetat om 850:an så skulle man väntat på den...men sen kommer väl 1000 då och frågan hur stor "rullator" man behöver egentligen!
Lurad som vanligt!!
Konstigt att Motorbiten i Falun har ett så lågt pris. Dom brukar ju inte vara bland de billigaste. Har ett antal gånger frågat om priser på olika tillbehör, klart dyrast i hela Sverige. Nu sist när jag köpte ny ECU box, 2500:- dyrare än ATV huset i Göteborg. Klart man inte handlar i Falun eller tänker jag fel.