Fan vad roligt att du är igång med maskinen och att du är nöjd! Fin hjulklapp i förskott! Och snart kommer ju vintern, kul att leka då! Och kanske ploga lite om du har möjlighet till det. Bra jobbat än så länge!
Mitt tips till alla som köper en maskin: byt olja direkt. Oavsett.En maskin för 25.000 är värd olja för 300. Direkt! Biltemaolja är ju bättre än ett gammalt löfte från säljaren....
Hell-man, alltid där med kloka ord.Vad kör du för olja, det står ju del-syntet i servicemanualen men har sett att flera på forumets hellre köper Biltemas mineral, tydligen en del motorras med synteten?
Alla företag har sin olja dom rekommenderar. Det enklaste är att gå in på en atvverkstad / kawaÅF och be om att få köpa 2 liter ( Ska rymma 1,75 till 2 liter enligt http://www.okq8.se/privat/pastationen/motorolja,fett-smorjmedel/oljeguiden knappa in din modell så ser du deras rekommenderade olja).Du ska väl ändå dit och köpa ett oljefilter antar jag Eller så köper du på nätet och håller på. Har du testat justera upp tomgången lite? Ska inte vara någon "fara" om du minns hur du har skruvat och skruvar tillbaks den till utgångsläget ifall det blir tokigt.Jag vet inte hur det är på kamasutri men oljan ska kolla kall eller varm. Det står i boken exakt vid vilket tillfälle man ska kolla och vad den då ska visa.Den kan visa lurigt om det är typ torrsump, har jag för mig.Som sagt. En billig garanti på att det är gjort.
Vilken fröjd att köra denna maskin, helt lyrisk. Det finns så mycket kraft under denna sadel. Vänta bara tills du har fått prova en Can am..