ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Kawasaki (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Projekttråd - restaurera KVF650
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 20 [21] 22 ... 30  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Projekttråd - restaurera KVF650  (läst 77636 gånger)

Utloggad hell-man

  • -=[ TibroTrailTrackers ]=-
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 10377
  • Total likes: 233
  • Just nu: Försöker lufta bromsar...😢
    • Visa profil
hell-man
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #240 skrivet: 14 november 2013 kl. 22:04:11 »
Citat från: tobiaspett skrivet 14 november 2013 kl. 21:47:57
Har du tips på hur man fixar den glappande kontakten nu då hell-man? Tar en sväng till Jula imorrn efter jobbet om jag behöver inhandla något...
Klipp av och släng. Byt till en ny. Eller?
Anmäl till moderator   Loggat
Gatmaskin: Raptor 700 SE -08, Badass Mudder: Honda TRX350ES(/FE) -04, Bygge: Campermodul, Sålda: Raptor 350 -06, 2st SMC 250 -05, Polaris Indy 600 -94, 2x200cc lonchinkopia, Buggy Kinroad Xt150gk -05

Utloggad hell-man

  • -=[ TibroTrailTrackers ]=-
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 10377
  • Total likes: 233
  • Just nu: Försöker lufta bromsar...😢
    • Visa profil
hell-man
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #241 skrivet: 14 november 2013 kl. 22:19:48 »
Denna är ju fin om du inte vill hålla på att pressa crimpkontakter själv:
http://www.kjell.com/sortiment/el/el-produkter/svagstrom/kontaktdon-med-snapplas/kontaktdon-4-polig-p37557

bara att skarva på själv med lödning och krympslang.

eller om du inte är rädd för att crimpa:
http://www.kjell.com/sortiment/el/el-produkter/svagstrom/kontaktdon-med-snapplas/kontaktdon-m-snapplas-p37334


Notera att du får köpa dubbla uppsättningar så du får till resetfunktionen med. Men det ser du ju i schemat hur det ska vara. Säg till om du behöver hjälp.
Anmäl till moderator   Loggat
Gatmaskin: Raptor 700 SE -08, Badass Mudder: Honda TRX350ES(/FE) -04, Bygge: Campermodul, Sålda: Raptor 350 -06, 2st SMC 250 -05, Polaris Indy 600 -94, 2x200cc lonchinkopia, Buggy Kinroad Xt150gk -05

Utloggad Tripod

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1168
  • Total likes: 34
  • Kön: Man
    • Visa profil
Tripod
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #242 skrivet: 15 november 2013 kl. 00:54:23 »
Citat från: tobiaspett skrivet 14 november 2013 kl. 20:04:55
Ok, vidare så har jag uppenbarligen punka på ett hjul. De andra tre är sprängfyllda med luft så jag drar den slutsatsen.

1. Är det någon som har erfarenhet av det här lagningskit:et från Biltema?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Dack-och-slang/Reparationssats-dack-82573/

2. Någon som har ett trick på lager för hur man hittar punkan/hålet i däcket?
Kolla trycket i däcken först, 0,3-0,6 brukar funka bra i dom flesta fall. Jag brukar försöka ligga runt 0,5 bar för att inte kränga av däcken i skogen.
Har lagat punkan flera gånger med såna där korvar, atv, bil och ett traktordäck. Funkar utmärkt så länge det inte är slang i däcket.
Tuberna som man använder att pumpa med då man inte har tillgång till kompressor går åt fort. Ett standard atv däck kräver minst 2 tuber för att gå köra på i terrängen (iallafall om det är nollgradigt ute då man använder dom).  :)
Köp ett extra gäng tuber och "lagningskorvar" på en gång.
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 570 PRO -18
Polaris Sportsman 500 H.O. Forest -11
Polaris Outlaw 500-07 - Såld
Linhai 300 2x4-06 - Såld

Utloggad str8ahead

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 277
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Lastbilsmek
    • Visa profil
str8ahead
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #243 skrivet: 15 november 2013 kl. 01:57:24 »
Har du tagit isär kontakten som glappar? Var det något oxid eller skit i den?
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am 650xt -07
Go-deep snorklar
Vapor Trail Tech
Kenda Executioner 27"
Bi-Xenon
ABL 730 xenon
Rt25 med fjärr
Hasplast
3tum bultspacer runt om

Suzuki lt-f 250 -90
Warn at2000.
Mer kommer led ramp mm mm


Polaris edge 800xc -03 150hk++

Loncin 150 -04 (Till salu)
CF Moto 500 be -12 såld
Envy motors 400 -09 såld
Husqvarna tc450 -04 såld

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #244 skrivet: 15 november 2013 kl. 07:34:31 »
Citat från: hell-man skrivet 14 november 2013 kl. 22:19:48
Denna är ju fin om du inte vill hålla på att pressa crimpkontakter själv:
http://www.kjell.com/sortiment/el/el-produkter/svagstrom/kontaktdon-med-snapplas/kontaktdon-4-polig-p37557

bara att skarva på själv med lödning och krympslang.

eller om du inte är rädd för att crimpa:
http://www.kjell.com/sortiment/el/el-produkter/svagstrom/kontaktdon-med-snapplas/kontaktdon-m-snapplas-p37334


Notera att du får köpa dubbla uppsättningar så du får till resetfunktionen med. Men det ser du ju i schemat hur det ska vara. Säg till om du behöver hjälp.

Fattar jag det rätt - att en av de två kontakter vi pratar om (på min hoj) ENDAST fyller en resetfunktion, den fyller ingen annan funktion - typ förser del av hojen med ström?

Det där ser ju klockrent ut: 1. Jag klipper av nuvarande kablar i närhet till kontakterna 2. Trär på krympslag 3. Lödar på K&CO kontakter 4. Värmer krympslangen med en svetslåga?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #245 skrivet: 15 november 2013 kl. 07:37:11 »
Citat från: Tripod skrivet 15 november 2013 kl. 00:54:23
Kolla trycket i däcken först, 0,3-0,6 brukar funka bra i dom flesta fall. Jag brukar försöka ligga runt 0,5 bar för att inte kränga av däcken i skogen.
Har lagat punkan flera gånger med såna där korvar, atv, bil och ett traktordäck. Funkar utmärkt så länge det inte är slang i däcket.
Tuberna som man använder att pumpa med då man inte har tillgång till kompressor går åt fort. Ett standard atv däck kräver minst 2 tuber för att gå köra på i terrängen (iallafall om det är nollgradigt ute då man använder dom).  :)
Köp ett extra gäng tuber och "lagningskorvar" på en gång.

Tack Tripod - utförligt svar = case closed, jag behöver inte ställa korkade följdfrågor..
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #246 skrivet: 15 november 2013 kl. 07:38:06 »
Citat från: str8ahead skrivet 15 november 2013 kl. 01:57:24
Har du tagit isär kontakten som glappar? Var det något oxid eller skit i den?

Ska kolla närmre på detta!
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Tripod

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1168
  • Total likes: 34
  • Kön: Man
    • Visa profil
Tripod
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #247 skrivet: 15 november 2013 kl. 08:13:56 »
Citat från: tobiaspett skrivet 15 november 2013 kl. 07:34:31
Det där ser ju klockrent ut: 1. Jag klipper av nuvarande kablar i närhet till kontakterna 2. Trär på krympslag 3. Lödar på K&CO kontakter 4. Värmer krympslangen med en svetslåga?

Krympslangen är nog lämpligare att värma på med varmluftpistol. Alternativt att du använder skarvhylsor att skarva på kontakten med. http://www.kjell.com/sortiment/el/biltillbehor/kabelskor/skarvhylsa-rod-p67238
Köp typ en sån:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Tang-och-Sax/Kabelskotang-12675/
eller
http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/verktyg/tanger-kabelskalare/kabelsko-pressverktyg-pro-p40190 .
Såna där presstänger som följer med i sortimentlådor kan vara bra ibland men den här typen är mycket bättre.

Närmar sig provtur nu!   ()p

Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 570 PRO -18
Polaris Sportsman 500 H.O. Forest -11
Polaris Outlaw 500-07 - Såld
Linhai 300 2x4-06 - Såld

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #248 skrivet: 15 november 2013 kl. 08:15:39 »
Citat från: Tripod skrivet 15 november 2013 kl. 08:13:56
Krympslangen är nog lämpligare att värma på med varmluftpistol. Alternativt att du använder skarvhylsor att skarva på kontakten med. http://www.kjell.com/sortiment/el/biltillbehor/kabelskor/skarvhylsa-rod-p67238
Köp typ en sån:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Tang-och-Sax/Kabelskotang-12675/
eller
http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/verktyg/tanger-kabelskalare/kabelsko-pressverktyg-pro-p40190 .
Såna där presstänger som följer med i sortimentlådor kan vara bra ibland men den här typen är mycket bättre.

Närmar sig provtur nu!   ()p

Haha undrade hur lång tid innan någon akulle hugga på svetstanken
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad hell-man

  • -=[ TibroTrailTrackers ]=-
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 10377
  • Total likes: 233
  • Just nu: Försöker lufta bromsar...😢
    • Visa profil
hell-man
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #249 skrivet: 15 november 2013 kl. 08:33:10 »
Jag brukar vara lite allergisk mot skarvhylsor på fyrhjulingar, eftersom de är fina källor till oxidation om de inte fylls med fett, vilket de sällan görs. Därför löder jag mkt hellre. Men det är en smaksak.

Din kontakt består av en hon-del och en han-del som normalt sitter ihop.
Intill ligger ett kontaktar till och väntar på att användas vid reset av beltfailure.

Den extra honan(obs, jag använder hon/hanbegrepp utan att veta exakt vilken som är vilken här, det märker du), dvd den som ser lika ut som den ände som går till ignitern, är en ren openend. Den finns nog mest där för att det inte ska komma sikt i den andra kontakten. Och den andra  (resethanen?), ja den byglar ju bara stift 1&4, medans stift 2&3 är openend. Detta innebär att i resetkontakterna finns inga yttre inkopplingar, typ jord eller 12v. Med andra ord skulle samma funktion fås om man ersatte de fyra kontakterna med en 4polig brytare, och då bara i ena läget byglade lite trampar in i ignitorn. Men det är ju överkurs.
Solklart? Frågor på  det?
Anmäl till moderator   Loggat
Gatmaskin: Raptor 700 SE -08, Badass Mudder: Honda TRX350ES(/FE) -04, Bygge: Campermodul, Sålda: Raptor 350 -06, 2st SMC 250 -05, Polaris Indy 600 -94, 2x200cc lonchinkopia, Buggy Kinroad Xt150gk -05

Utloggad str8ahead

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 277
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Lastbilsmek
    • Visa profil
str8ahead
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #250 skrivet: 15 november 2013 kl. 11:20:42 »
Jag tycker man inte ska börja klippa och byta kontakt innan han tagit isär och kollat hur det ser ut i kontakten? Är ju säker bara göra ren, spraya lite i den och i med kontakt fett ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am 650xt -07
Go-deep snorklar
Vapor Trail Tech
Kenda Executioner 27"
Bi-Xenon
ABL 730 xenon
Rt25 med fjärr
Hasplast
3tum bultspacer runt om

Suzuki lt-f 250 -90
Warn at2000.
Mer kommer led ramp mm mm


Polaris edge 800xc -03 150hk++

Loncin 150 -04 (Till salu)
CF Moto 500 be -12 såld
Envy motors 400 -09 såld
Husqvarna tc450 -04 såld

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #251 skrivet: 15 november 2013 kl. 12:02:01 »
WTF kan man inte pumpa atv däck på macken eller? Står här som ett fån nu... Nippeln ser likadan ut som på bilen men det kommer ingen luft
Anmäl till moderator   Loggat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 20 [21] 22 ... 30  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Kawasaki (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Projekttråd - restaurera KVF650
 


Online just nu.

615 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 662. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info