ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Kawasaki (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Projekttråd - restaurera KVF650
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 8 [9] 10 ... 30  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Projekttråd - restaurera KVF650  (läst 77756 gånger)

Utloggad hell-man

  • -=[ TibroTrailTrackers ]=-
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 10377
  • Total likes: 233
  • Just nu: Försöker lufta bromsar...😢
    • Visa profil
hell-man
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #96 skrivet: 11 november 2013 kl. 06:29:57 »
Citat från: tobiaspett skrivet 11 november 2013 kl. 06:15:24
Villkoret angående tändning, krävs det verkligen är tändningen är igång eller räcker det att nyckel är vriden mot tändning? Om tändning igång krävs så behöver jag ju två batteri - ett för tändningen, ett för startkablar

Det där är ju riktigt oskönt, hatar elektricitet, gissar att man kan hålla stiftkåpan med gummiförsedd polygrip?
När du börjar köra runt motorn med startkablar genererar motorn själv el som försörjer tändsystemet (cdi-box, tändspole osv). Men för att du ska ha en chans att stänga av maskinen när den väl är igång så ligger ju flera saker seriekopplade med denna slinga, däribland tändningsnyckel och dödarknapp. Det är exakt samma på motorer utan batteri, med bara startsnöre. Typ en gammal snöskoter, gamla gräsklippare osv.
Med andra ord behöver du inte fler batterier, men beroende på hur ny och avancerad din maskin är, skulle man ju kunna lägga en extra plustråd från ditt hjälpstartsbatteri till maskinens originalpluspol (i batterilådan). Men detta behövs TROLIGTVIS inte.

När det gäller tändstiftshatten behöver du inte hålla i den. Låt stiftet hänga i kabeln och se om gängorna vilar mot blocket. Det brukar man kunna rigga upp utan att hålla i. Är gummit fräscht och inte fuktigt ska det inte bli överslag så kan man trycka lite tätt med handen. Och blir en stöt i näven så är det INTE farligt, knappt obehagligt. Hög spänning = känns, och låg bakomliggande energi =  ofarligt.
Anmäl till moderator   Loggat
Gatmaskin: Raptor 700 SE -08, Badass Mudder: Honda TRX350ES(/FE) -04, Bygge: Campermodul, Sålda: Raptor 350 -06, 2st SMC 250 -05, Polaris Indy 600 -94, 2x200cc lonchinkopia, Buggy Kinroad Xt150gk -05

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #97 skrivet: 11 november 2013 kl. 06:57:33 »
Citat från: hell-man skrivet 11 november 2013 kl. 06:29:57
När det gäller tändstiftshatten behöver du inte hålla i den. Låt stiftet hänga i kabeln och se om gängorna vilar mot blocket. Det brukar man kunna rigga upp utan att hålla i. Är gummit fräscht och inte fuktigt ska det inte bli överslag så kan man trycka lite tätt med handen. Och blir en stöt i näven så är det INTE farligt, knappt obehagligt. Hög spänning = känns, och låg bakomliggande energi =  ofarligt.

Tack hell-man! Ok nu börjar jag fatta, glöddelen av ett tänstiftet är INTE den del som ligger under gummikåpan, utan den som går ner i motorn (makes total sense, jag är och förblir en idiot), då gör jag följande:

1. Tar bort stiftkåpan (gummi) och skruvar ur tändstift, sätter gummikåpan på stiftet igen
2. Placerar gängdelen av tändsiftet mot motorn
3. Startkablar - batteriets minus mot hojens ram - batteriets plus mot startmotorns pluspol (muttern)
4. Glöder stiftet nu så vet jag att det tänder - det kan väl dock vara ett "avståndsfel" på stiftets toppdel (om ngn fattar) som gör att motor inte går runt?

Det är ju 2 tändstift på denna hoj, det är inte farligt/fel att testa ett stift i taget - alltså låta det andra vara iskruvat motorn under testet?

Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #98 skrivet: 11 november 2013 kl. 07:05:41 »
Jag går händelserna i förväg här lite grann. Lägger upp en bild på säkrings-/reläboxen under sadeln om någon kan hjälpa mig att identifiera startrelä:et som flera av er nu pekat på som en sannolik bov i dramat.

* säkringar:relÃ¥.jpg (116.76 kB, 1000x750 - visat 152 gånger.)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad oliwer_98

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2077
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
  • Yamaha slider 2013 Cf moto x7 lång
    • Visa profil
oliwer_98
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #99 skrivet: 11 november 2013 kl. 07:16:00 »
Är nog den över svarta boxen :)
Ang tändstiftet: det glöder inte, Utan det kommer in liten gnista :)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #100 skrivet: 11 november 2013 kl. 07:18:24 »
Citat från: oliwer_98 skrivet 11 november 2013 kl. 07:16:00
Är nog den över svarta boxen :)
Ang tändstiftet: det glöder inte, Utan det kommer in liten gnista :)

Menar du med "den övre svarta boxen" den svarta härvan uppe till vänster, där det även finns en röd del?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad oliwer_98

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2077
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
  • Yamaha slider 2013 Cf moto x7 lång
    • Visa profil
oliwer_98
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #101 skrivet: 11 november 2013 kl. 07:28:12 »
Jag skulle tro det:)
Om du har strömmen i och trycker på startknaappen borde den klicka!

NU KOM JAG PÅ EN SAK!!!!!! Kan det vara så att du har glömt att hålla i bromsen och därför startar den inte? :)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #102 skrivet: 11 november 2013 kl. 07:41:28 »
Citat från: oliwer_98 skrivet 11 november 2013 kl. 07:28:12
Jag skulle tro det:)
Om du har strömmen i och trycker på startknaappen borde den klicka!

NU KOM JAG PÅ EN SAK!!!!!! Kan det vara så att du har glömt att hålla i bromsen och därför startar den inte? :)

HAHA nej faktiskt inte, jag har hållit in alla bromsar man kan tänka sig under försök till start, det kan väl dock vara så att någon del av elsystemet inte uppfattar att jag håller in bromsen (ngt villkor)... jag köpte förresten en multimeter på Biltema, den borde man väl kunna använda för att ta reda på vart elektriciteten går och inte när man ska felsöka detta?

Angående det du pekar ut som startrelä:et, denna grunka har två tjockare kablar som går till batteriet, under den röda delen som jag talade om så sitter det en säkring, minns inte vilken men det är inte 30 AMP:aren i alla fall. Låter det som att vi ID:at startrelä:et tror du?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #103 skrivet: 11 november 2013 kl. 12:33:26 »
Tog mig en ledig dag idag, ngn fördel måste finnas med eget.

Ok, jag får inte gnista på stiften, gjorde följande:

1. Skruvade ur stiften, på med gummihatten igen, sätter gängdelen mot motor
2. Kontrollerar att hojan är i neutral, handbroms i, tändning på
3. Minus batteri till hojramen, plusbatteri till startmotorn

Startmotorn går igång men får ingen gnista på stiftet. Jag sticker strax iväg och köper ett par stift här i närheten, fixar gå även startgas.

När jag har nya stift så skruvar jag in de i motorn och ansluter gummihattar, kör sedan med startkablarna och ser om motorn går runt.

Hoppas nu att det är tändstiften som är paj och inte den anordningen som håller fast dem i överkant...
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad hell-man

  • -=[ TibroTrailTrackers ]=-
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 10377
  • Total likes: 233
  • Just nu: Försöker lufta bromsar...😢
    • Visa profil
hell-man
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #104 skrivet: 11 november 2013 kl. 13:06:31 »
Lugna dig lite nu.
Vad vi vet:
-startmotorn funkar vid direktmatning, ej via startrelä.
Att du inte har gnista på stiften hänger troligen ihop med att du heller inte får startmotorn att gå runt den normala vägen.
Efter att startmotorn är konstaterad ok skulle jag föreslå att försöka få liv i startreläet. Antingen är det paj, eller något av villkoren för det att dra. Säg att tex tändningslåset är paj så visar det felet sig genom att dels startreläet inte drar, men även att du inte får gnista på stiftet.
Anmäl till moderator   Loggat
Gatmaskin: Raptor 700 SE -08, Badass Mudder: Honda TRX350ES(/FE) -04, Bygge: Campermodul, Sålda: Raptor 350 -06, 2st SMC 250 -05, Polaris Indy 600 -94, 2x200cc lonchinkopia, Buggy Kinroad Xt150gk -05

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #105 skrivet: 11 november 2013 kl. 14:11:39 »
Citat från: hell-man skrivet 11 november 2013 kl. 13:06:31
Lugna dig lite nu.
Vad vi vet:
-startmotorn funkar vid direktmatning, ej via startrelä.
Att du inte har gnista på stiften hänger troligen ihop med att du heller inte får startmotorn att gå runt den normala vägen.
Efter att startmotorn är konstaterad ok skulle jag föreslå att försöka få liv i startreläet. Antingen är det paj, eller något av villkoren för det att dra. Säg att tex tändningslåset är paj så visar det felet sig genom att dels startreläet inte drar, men även att du inte får gnista på stiftet.

Du har sannolikt rätt här, jag kopplade in ett nytt tändstift och testade med startkabeln (alla villkoren som tidigare diskuterats genomförda), fick ingen gnista på detta. Skruvade då i bägge nya tändstift och försökte starta hojen, endast startmotor går igång... om jag hade tagit en video så hade den sett exakt likadan ut som den jag lade upp tidigare här.

Jahopp, vad gör jag nu då om jag ska felsöka startreläet? Är det köpa nytt och hålla tummarna? Jag har en multimeter men har dålig koll på om den kan användas i detta scenario...

Att tändningslåset skulle vara sönder kan vi nog utesluta efter som jag kan slå på tändningen.

Just det, har köpt startgas nu
« Senast ändrad: 11 november 2013 kl. 14:16:39 av tobiaspett »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #106 skrivet: 11 november 2013 kl. 17:01:53 »
Startreläet hittar du om du följer kabeln från startmotorn. Det går en grov kabel från batteriet till startreläet, sen en vidare till startmotorn.
Den har även ett par mindre kablar som går till startknappen och jord.

Så, när du har ett friskt och laddat batteri inkopplat så ska du alltså ha ström på den grova kabeln som kommer från batteriet.
Då kan man testa att koppla samman den kabeln med den som går till startmotorn, man kan använda en tång eller skruvmejsel. Man gör alltså samma sak som startreläet gör, kan gnistra lite.

Snurrar startmotorn inte då, då har du kabelbrott eller dålig kontakt. Ta isär och gör rent.

Snurrar startmotorn, då kan du prova ge ström på ingående kabel som kommer från startknappen. Då ska reläet slå till och startmotorn snurra. Man kan även testa jorda minuskabeln från reläet bättre och testa igen.

När startreläet slår till så klickar det, ibland när man har klent med ström eller dålig kontakt kan det låta lite illa både från reläet och från startmotorn.

Men, motorn måste ju ha gnistor för att gå. Och det kan ju vara nått mer knas med tex tändningslås eller dödarknapp. Eller varför inte broms eller nån annan givare.

Men det är ju fint om du kan felsöka i någon slags ordning.

Vad jobbar du med förresten?
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #107 skrivet: 11 november 2013 kl. 17:42:31 »
Citat från: Pv544 skrivet 11 november 2013 kl. 17:01:53
Startreläet hittar du om du följer kabeln från startmotorn. Det går en grov kabel från batteriet till startreläet, sen en vidare till startmotorn.
Den har även ett par mindre kablar som går till startknappen och jord.

Så, när du har ett friskt och laddat batteri inkopplat så ska du alltså ha ström på den grova kabeln som kommer från batteriet.
Då kan man testa att koppla samman den kabeln med den som går till startmotorn, man kan använda en tång eller skruvmejsel. Man gör alltså samma sak som startreläet gör, kan gnistra lite.

Snurrar startmotorn inte då, då har du kabelbrott eller dålig kontakt. Ta isär och gör rent.

Snurrar startmotorn, då kan du prova ge ström på ingående kabel som kommer från startknappen. Då ska reläet slå till och startmotorn snurra. Man kan även testa jorda minuskabeln från reläet bättre och testa igen.

När startreläet slår till så klickar det, ibland när man har klent med ström eller dålig kontakt kan det låta lite illa både från reläet och från startmotorn.

Men, motorn måste ju ha gnistor för att gå. Och det kan ju vara nått mer knas med tex tändningslås eller dödarknapp. Eller varför inte broms eller nån annan givare.

Men det är ju fint om du kan felsöka i någon slags ordning.

Vad jobbar du med förresten?

Jag tänkte börja jobba lite med multimetern i kväll, kolla del för del från batteri och bort igenom. Då borde man få klart för sig vart det börjar strula. Det förefaller som att många har problem med tändspolen (ignition coil) som inte ger tändstiftet tillräcklig laddning. Dock har ju jag en twin, alltså två tändstift och två tändspolar. Att båda brakat ihop verkar ju osannolikt. För om en funkade så skulle väl motor försöka gå runt i alla fall, eller händer det ingenting om endast ett stift tänder, vad säger ni KVF:are där ute?

Kan vi tillsammans börjar lista alla potentiella villkor för att stiften ska tända, jag börjar med det lilla jag kan:

1. Tändlåset (detta måste man väl kunna bocka av om då jag får igång tändningen)
2. Dödarknappen
3. Bakbroms
4. Neutral i växellådan

Jag poängterar igen att i ett tidigt stadie av felsökningen, efter jag köpt nytt batteri och fått igång tändning - så gick inte huvudstrålkastarna igång, ingen av de. Kan det vara så att dessa sitter på samma förgrening av el som tändspolarna?

Aa, glömde din fråga - jag driver ett IT-bolag!
Anmäl till moderator   Loggat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 8 [9] 10 ... 30  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Kawasaki (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Projekttråd - restaurera KVF650
 


Online just nu.

667 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Coldpaw
Flest online idag: 680. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info