Det är väl bara en pol på startmotorn? och det är +.
Tjo, då testade jag följande:1. minus från batteri till en metalldel på hojramen2. plus från batteri till "muttern"inget händer, inte ett ljud. Dubbelkollade batteriet med multimeter och laddning är full (runt 12,5)Har jag gjort allt ovan rätt? Om så, kan det finnas ett villkor som hindrar startmotorn när man kör ovan metod; typ säkring, vehicle-down, eller annat ELLER ska den bara starta och gör den inte det så är startmotorn paj?
Testa snörstarten!När man startar startmotorn via startkablar kan man väl skippa minusen egentligen. Startmotorn är ju redan jordad i ATVn. Startmotorn verkar ju vara död. Det är ett bra steg i felsökningsprocessen
Ja du har en starterclutch som bara låter startmotorn snurra motorn när den ska.Du lär få dra en hel del om du ska ha igång den på snörstarten.Glöm inte ha på tänningen bara
Har du kollat startrelät, Det sitter under sadeln bredvid säkringarna det är runt på ena sidan och det sitter grova kablar på den.Plus från batteri och kabeln till startmotorn och ett stift med 2st små kablar sitter på den har jag för mej.