Ytterligare en status - jag kopplade in det nya batteriet och tändningen går igång. Jag hör ett buzz:ande ljud i några sekunder. Samma ljud fast under kanske 10 sekunder när jag slår av tändningen. Är detta bensinpumpen?OCHOljelampan blinkar rött och upphör inte, hade tändningen igång ca 5 min. Om det nu är för mycket olja i motorn, indikeras även detta med blinkande oljalampa?
det du hör som surrar det är servomotorn till motorbromsen och oljelampan blinkar så länge du inte startar maskinen då slocknar den.
Läst igen tråden. Tobiasspet du har fått många "goda råd" men de flesta råden verkar var lite överkurs och helt åt pipan i din situation.En Kawa 650 -07 har väl inte bränsleinsprutning? Den har väl förgasare?Har den då bränslepump? Jag är tveksam. Förgasare eller insprutning Jag har bara el schema för insputad Kawa 750 2008-2009. Första villkor för att startmotorn ska snurra är inte att bara att vrida på startnyckeln, det är också att trycka på startknappen efter att tändningen är påslagen med nyckeln.Om en växel ligger i ,eller givaren tror att växel ligger i så måste bromshandtaget hållas in för att startmotorn ska snurra.Dödar knappen på styret får inte vara aktiverad då snurrar inte startmotorn.30Amp säkring och säkringshållaren måste var ok.Det finns en vicka-omkull-sensor som heter Vehicle-down-sensor, en brytare som reagerar på om maskinen har hamnat på sidan eller upp och ner. Om den sensorn som finns under sadeln inte är i rätt fysisk position går det inte att starta motorn (startmotorn död).Det kan finnas andra elektriska villor som ska uppfyllas innan startmotor kan snurra.När du har fått startmotorn att snurra och drar runt motorn använd start gas.Start gas är det absolut bästa och enklaste sättet att bena ut om motorn vill tända och gå.Går den fint på start gas men inte utan start gas då kan du koncentrera dig på bränsle problem. Tänder motor inte alls på start gas då är det tändningsfel eller något villkor som förhindrar tändningen att fungera. Jag gissar på något villkor.Man börjar inte med att riva ut bränsle tankar och köpa moment nycklar.
Startmotorn sitter ovanför oljefiltret innanför främre snorkel på variatorkåpan.Frampå motorn Man tar bort främre snorkeln nere vid motorn sen kåpan som snorkeln sitter på sen får man ut startmotorn.Man kan starta med växel i om man bromsar med fotbromsen eller högra bromshandtaget. Man lär aktivera bromsljuset för att starta med växel i.Då vänstra bromshandtaget inte har bromsljuskontakt så funkar det inte.
Fråga, ponera att vehicle-down sensor har slagit ut. Kan man då by-pass:a detta genom startkabel-till-startmotor-tricket som diskuterats tidigare i tråden. Eller är det så att man helt enkelt inte får igång hojen innan V-D reset:ats?
Inte för att vara elak men jag tror du behöver lite hjälp av någon med i alla fall grundläggande mekkunskaper annars kanske du förvärrar situationen.
Man kan ta isär den å kolla det gorde jag på min.Har den legat på sidan eller upp å ner så går den till normal läge direkt när den står normalt igen.Den sitter längst bak under sadeln och den ser ut som ett vanligt relä.Det är som en pendel i den vid för mycket sidolutning har den ingen kontakt, finns inte mycket som kan krångla iden.Blir det fel på den så har den inget med startmotorn att göra.