ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Kawasaki (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Projekttråd - restaurera KVF650
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 4 [5] 6 ... 30  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Projekttråd - restaurera KVF650  (läst 77732 gånger)

Utloggad Grönis

  • Can-am is the shit!
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2067
  • Total likes: 12
  • Kön: Man
  • The Pimp King
    • Visa profil
Grönis
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #48 skrivet: 9 november 2013 kl. 19:04:45 »
Citat från: tobiaspett skrivet  9 november 2013 kl. 18:34:24
Ytterligare en status - jag kopplade in det nya batteriet och tändningen går igång. Jag hör ett buzz:ande ljud i några sekunder. Samma ljud fast under kanske 10 sekunder när jag slår av tändningen. Är detta bensinpumpen?

OCH

Oljelampan blinkar rött och upphör inte, hade tändningen igång ca 5 min. Om det nu är för mycket olja i motorn, indikeras även detta med blinkande oljalampa?

det du hör som surrar det är servomotorn till motorbromsen och oljelampan blinkar så länge du inte startar maskinen då slocknar den.
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Maverick 1000 Turbo

http://www.youtube.com/user/Gronis6666

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #49 skrivet: 9 november 2013 kl. 19:16:09 »
Citat från: Grönis skrivet  9 november 2013 kl. 19:04:45
det du hör som surrar det är servomotorn till motorbromsen och oljelampan blinkar så länge du inte startar maskinen då slocknar den.

OK, jag hoppas du har rätt om oljelampan!! Blir ledsen om motorn skurit...
Någon som kan hjälpa mig att ID:a startmotorn på tidigare bild, letar febrilt på nätet och youtube men får inte klart för mig vart den sitter på KVF650
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Grönis

  • Can-am is the shit!
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2067
  • Total likes: 12
  • Kön: Man
  • The Pimp King
    • Visa profil
Grönis
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #50 skrivet: 9 november 2013 kl. 19:42:38 »
det är samma som på bruteforce 750 då lär du få en miljard träffar typ.
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Maverick 1000 Turbo

http://www.youtube.com/user/Gronis6666

Utloggad Lowest

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2558
  • Total likes: 45
  • Kön: Man
  • Södra-Dalarna
    • Visa profil
Lowest
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #51 skrivet: 9 november 2013 kl. 20:15:36 »
Citat från: Hakerik skrivet  8 november 2013 kl. 22:09:02
Läst igen tråden. Tobiasspet du har fått många "goda råd" men de flesta råden verkar var lite överkurs och helt åt pipan i din situation.
En Kawa 650 -07 har väl inte bränsleinsprutning? Den har väl förgasare?
Har den då bränslepump? Jag är tveksam. Förgasare eller insprutning ???
Jag har bara el schema för insputad Kawa 750 2008-2009.
Första villkor för att startmotorn ska snurra är inte att bara att vrida på startnyckeln, det är också att trycka på startknappen efter att tändningen är påslagen med nyckeln.
Om en växel ligger i ,eller givaren tror att växel ligger i så måste bromshandtaget hållas in för att startmotorn ska snurra.
Dödar knappen på styret får inte vara aktiverad då snurrar inte startmotorn.
30Amp säkring och säkringshållaren måste var ok.
Det finns en vicka-omkull-sensor som heter Vehicle-down-sensor, en brytare som reagerar på om maskinen har hamnat på sidan eller upp och ner. Om den sensorn som finns under sadeln inte är i rätt fysisk position går det inte att starta motorn (startmotorn död).
Det kan finnas andra elektriska villor som ska uppfyllas innan startmotor kan snurra.
När du har fått startmotorn att snurra och drar  runt motorn använd start gas.
Start gas är det absolut bästa och enklaste sättet att bena ut om motorn vill tända och gå.
Går den fint på start gas men inte utan start gas då kan du koncentrera dig på bränsle problem. Tänder motor inte alls på start gas då är det tändningsfel eller något villkor som förhindrar tändningen att fungera. Jag gissar på något villkor.
Man börjar inte med att riva ut bränsle tankar och köpa moment nycklar.  ^-^

Den har förgasare och bränslepump.

Anmäl till moderator   Loggat
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplåtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
Hjälmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvärme

Barossa 250 -05

Sålda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #52 skrivet: 9 november 2013 kl. 20:22:50 »
Citat från: Hakerik skrivet  8 november 2013 kl. 22:09:02
Läst igen tråden. Tobiasspet du har fått många "goda råd" men de flesta råden verkar var lite överkurs och helt åt pipan i din situation.
En Kawa 650 -07 har väl inte bränsleinsprutning? Den har väl förgasare?
Har den då bränslepump? Jag är tveksam. Förgasare eller insprutning ???
Jag har bara el schema för insputad Kawa 750 2008-2009.
Första villkor för att startmotorn ska snurra är inte att bara att vrida på startnyckeln, det är också att trycka på startknappen efter att tändningen är påslagen med nyckeln.
Om en växel ligger i ,eller givaren tror att växel ligger i så måste bromshandtaget hållas in för att startmotorn ska snurra.
Dödar knappen på styret får inte vara aktiverad då snurrar inte startmotorn.
30Amp säkring och säkringshållaren måste var ok.
Det finns en vicka-omkull-sensor som heter Vehicle-down-sensor, en brytare som reagerar på om maskinen har hamnat på sidan eller upp och ner. Om den sensorn som finns under sadeln inte är i rätt fysisk position går det inte att starta motorn (startmotorn död).
Det kan finnas andra elektriska villor som ska uppfyllas innan startmotor kan snurra.
När du har fått startmotorn att snurra och drar  runt motorn använd start gas.
Start gas är det absolut bästa och enklaste sättet att bena ut om motorn vill tända och gå.
Går den fint på start gas men inte utan start gas då kan du koncentrera dig på bränsle problem. Tänder motor inte alls på start gas då är det tändningsfel eller något villkor som förhindrar tändningen att fungera. Jag gissar på något villkor.
Man börjar inte med att riva ut bränsle tankar och köpa moment nycklar.  ^-^

Helt missat detta inlägg! Mycket av det du skriver har jag testat; tryckt grön knapp, kontrollerat dödarknappen, försökt starta med broms (hand/fot), 30 AMP säkringen dock inte kontrollerat säkringshållaren, vehicle-down.

Börjar riva i denna ände, fattar inte att jag missat ditt inlägg, tack! Jag säljer momentnyckeln på blocket i din ära!!
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Lowest

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2558
  • Total likes: 45
  • Kön: Man
  • Södra-Dalarna
    • Visa profil
Lowest
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #53 skrivet: 9 november 2013 kl. 20:31:48 »
Startmotorn sitter ovanför oljefiltret innanför främre snorkel på variatorkåpan.
Frampå motorn  ()p

Man tar bort främre snorkeln nere vid motorn sen kåpan som snorkeln sitter på sen får man ut startmotorn.

Man kan starta med växel i om man bromsar med fotbromsen eller högra bromshandtaget. Man lär aktivera bromsljuset för att starta med växel i.
Då vänstra bromshandtaget inte har bromsljuskontakt så funkar det inte.
Anmäl till moderator   Loggat
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplåtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
Hjälmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvärme

Barossa 250 -05

Sålda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #54 skrivet: 9 november 2013 kl. 20:54:39 »
Citat från: Lowest skrivet  9 november 2013 kl. 20:31:48
Startmotorn sitter ovanför oljefiltret innanför främre snorkel på variatorkåpan.
Frampå motorn  ()p

Man tar bort främre snorkeln nere vid motorn sen kåpan som snorkeln sitter på sen får man ut startmotorn.

Man kan starta med växel i om man bromsar med fotbromsen eller högra bromshandtaget. Man lär aktivera bromsljuset för att starta med växel i.
Då vänstra bromshandtaget inte har bromsljuskontakt så funkar det inte.

Härligt Lowest! En riktigt VIP i denna tråd
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #55 skrivet: 9 november 2013 kl. 21:12:59 »
Fråga, ponera att vehicle-down sensor har slagit ut. Kan man då by-pass:a detta genom startkabel-till-startmotor-tricket som diskuterats tidigare i tråden. Eller är det så att man helt enkelt inte får igång hojen innan V-D reset:ats?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Lowest

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2558
  • Total likes: 45
  • Kön: Man
  • Södra-Dalarna
    • Visa profil
Lowest
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #56 skrivet: 9 november 2013 kl. 23:03:01 »
Citat från: tobiaspett skrivet  9 november 2013 kl. 21:12:59
Fråga, ponera att vehicle-down sensor har slagit ut. Kan man då by-pass:a detta genom startkabel-till-startmotor-tricket som diskuterats tidigare i tråden. Eller är det så att man helt enkelt inte får igång hojen innan V-D reset:ats?

Man kan ta isär den å kolla det gorde jag på min.
Har den legat på sidan eller upp å ner så går den till normal läge direkt när den står normalt igen.
Den sitter längst bak under sadeln och den ser ut som ett vanligt relä.

Det är som en pendel i den vid för mycket sidolutning har den ingen kontakt, finns inte mycket som kan krångla iden.

Blir det fel på den så har den inget med startmotorn att göra.
Anmäl till moderator   Loggat
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplåtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
Hjälmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvärme

Barossa 250 -05

Sålda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad vespa

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1317
  • Total likes: 36
  • Kön: Man
  • Sym Quadlander
    • Visa profil
vespa
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #57 skrivet: 9 november 2013 kl. 23:19:42 »
Det man gör när man börjar direktmatar startmotor m.m är att utesluta fel längst ut i ledet och arbeta sig inåt mot sista komponent som man väl här får ses som startknappen för att utesluta komponenter som man sedan inte behöver felsöka mer.

Inte för att vara elak men jag tror du behöver lite hjälp av någon med i alla fall grundläggande mekkunskaper annars kanske du förvärrar situationen.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #58 skrivet: 10 november 2013 kl. 06:50:30 »
Citat från: vespa skrivet  9 november 2013 kl. 23:19:42
Inte för att vara elak men jag tror du behöver lite hjälp av någon med i alla fall grundläggande mekkunskaper annars kanske du förvärrar situationen.

Det är ju där ni kommer in, n'est pas?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #59 skrivet: 10 november 2013 kl. 06:53:05 »
Citat från: Lowest skrivet  9 november 2013 kl. 23:03:01
Man kan ta isär den å kolla det gorde jag på min.
Har den legat på sidan eller upp å ner så går den till normal läge direkt när den står normalt igen.
Den sitter längst bak under sadeln och den ser ut som ett vanligt relä.

Det är som en pendel i den vid för mycket sidolutning har den ingen kontakt, finns inte mycket som kan krångla iden.

Blir det fel på den så har den inget med startmotorn att göra.

OK, kollar detta och försöker sedan lokalisera startmotorn om vehicle-down inte löser ngt.
Anmäl till moderator   Loggat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 4 [5] 6 ... 30  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Kawasaki (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Projekttråd - restaurera KVF650
 


Online just nu.

660 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 675. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info