Maskinen fungerar ju fortfarande ju fortfarande
Det gör den men hur är framkomligheten med fullt timmerlass ?Och som exempel det området jag kör nu har jag blivit inringd för att skotarna får inte köra där på grund av att det är ett skyddat område med rödlistad fauna så märken efter hjulspinn ses ej med blida ögon
Vet inte har inte provat en men lyckas du dra det med en 260 så behöver du nog inte vara orolig. Kör du med difflocken i hela tiden eller?
hehe 260 just nu ja , men om du läser vad jag skrev tidigare i tråden så är det för framtiden jag planerar och då lutar det åt en arctic cat 700 D så det är mot den du ska jämnföra.Räknade inte med att få så många förfrågningar när jag köpte 260 in utan skulle bara ha den för eget bruk.
När vi ändå pratar Can-Am framdiff... Kan man byta diff mellan årsmodellerna? Jag har ju en gammal rackarns Outlander som duger gott åt mig, men ibland önskar man en diff som är lite piggare. Passar en nyare? Och vilka årsmodeller har bästa diffarna? Finns det eftermarknadslösningar?
Men ska du jobba med en xmr?Skulle jag köpa en maskin för att enbart jobba med så hade jag inte köpt en Can Am.Kör du med difflocken i? det händer väldigt oftaSpinner 260:in eller? med tanke på terrängen i en markberedd skog så är det inte ovanligt Varför byta maskin? kommer en större vagn för jag får mycket kundförfrågningar
Blev erbjuden en xmr som arbetsmaskin av en åf ......fick dock uppfattningen att det är mer busmaskin än arbetsfordon och
Okej, hade valt dieseln om det stod mellan dessa. Jag skulle säga att xmr är en busmaskin och inget arbetsfordon men det betyder inte det inte går
QE diffen dvs från -10 årsmodell tror jag blir väldigt trögstyrd utan servo.Det behövs ju nästan inget för att den ska börja diffa,förmodligen räcker det med en 180 graders sväng för att den ska börja jobba.
Justfan, det tänkte jag aldrig på. Är 09:ans diff vassare än tidigare?
allt går bara man ger sig F¤%n på det