Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Sjukt dålig diff XMR 2014  (läst 36395 gånger)

Utloggad Grizzly700

Sjukt dålig diff XMR 2014
« skrivet: 25 augusti 2013 kl. 00:29:10 »
Har precis vart ute på min första Skogstur med min nya XMR 1000 årsmodell2014, Och konstaterar att diffen inte funkar, DPS overheat efter 10 min i skogen,

Har haft Renegade 07, LTD 08, Rengade x 08, så har kört en del, men detta är nog det sämsta Can Am lyckats med, servon är väl nån programvara antagligen men diffen,

Hur funkar den? Oljetryck lr hur funkar den, skulle ju blivit så mycket bättre sen 07.

Skall försöka ladda upp film så ni får se, men är inte så haj på data så tips mottages gärna ,

Och så ni inte tror jag är galen. Så av fyra köpta XMRer så har 3 DPS problem och 2 diffproblem, dom andra 2 har inte kört så dom "vet om dom har det"

Så ni andra med erfarenhet av detta skriv, för det är inte okej för en hoj som kostar 160 tusen,
Can Am DS 450  X 09
Can Am Renegade X 800 08
Kymco 500 uxv
Polaris 900 Fusion

Utloggad noob78

SV: Sjukt dålig diff XMR 2014
« Svar #1 skrivet: 25 augusti 2013 kl. 07:29:50 »
Ladda upp på youtube och länka här
Can-Am Outlander 1000 XT-P  2013


Tidigare* Kawasaki Kvf 750i Eps-2013
Cf moto 500 black edition -2013

Utloggad Ace

SV: Sjukt dålig diff XMR 2014
« Svar #2 skrivet: 25 augusti 2013 kl. 09:55:05 »
Jag måste fått en som funkar då , eller så kör jag för "snällt" kanske  :hmmm: har inte haft några problem än,lite remslir när den stått med myrmark upp till skärmkanterna men det är ju stora krafter som ska sättas i rörelse(silverback skovlarna) .Har du dps´n på max ?

Utloggad Grizzly700

SV: Sjukt dålig diff XMR 2014
« Svar #3 skrivet: 25 augusti 2013 kl. 12:32:03 »
Här kommer film på den



Hoppas det funkar, vad tycker ni, driver det inte väl dåligt på ena framhjulet
Can Am DS 450  X 09
Can Am Renegade X 800 08
Kymco 500 uxv
Polaris 900 Fusion

Utloggad Persson-

SV: Sjukt dålig diff XMR 2014
« Svar #4 skrivet: 25 augusti 2013 kl. 12:38:48 »
Värdelöst ju :)
Måste nästan vara något fel på den...?

Utloggad Grizzly700

SV: Sjukt dålig diff XMR 2014
« Svar #5 skrivet: 25 augusti 2013 kl. 12:48:49 »
Behöver en diff "köras in"?
Can Am DS 450  X 09
Can Am Renegade X 800 08
Kymco 500 uxv
Polaris 900 Fusion

Utloggad Mattismarkus

SV: Sjukt dålig diff XMR 2014
« Svar #6 skrivet: 25 augusti 2013 kl. 12:56:47 »
mer gas :)
Kör en Wildcat Trail 700 för tillfället
Honda rubicon 500 som bruksmaskin såld
Gick från kvalitetsmaskiner till en TGB 1000 såld
Har en king quad 750 2014 med extra allt såld
King quad 750-12 utan servo Farsans
Suzuki 90cc såld
Honda TRX420FPM-12 såld
Honda TRX500FPE - 13 såld
Yamaha (dresel) Grizzly 700 såld
TGB 450 såld
Linhai 300 såld
Driver
www.mattisuddensmotor.se

Utloggad Gummiankan

  • If u have no balls u can not hurt them!
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 819
  • Totalt antal gillanden: 0
  • Kön: Man
  • följ mig på ( Outlander 800 max projekt )
    • Visa profil
SV: Sjukt dålig diff XMR 2014
« Svar #7 skrivet: 25 augusti 2013 kl. 14:46:32 »
mer gas :)
Tror också på det  ()p
Som i filmen är normal körning för oss Ace  :)
Outlander 800r max Ltd -09
Lifan 250 St -05 street projekt såld
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=42329.msg379158#msg379158

Utloggad mys pappan

SV: Sjukt dålig diff XMR 2014
« Svar #8 skrivet: 25 augusti 2013 kl. 15:33:38 »
Har samma problem med DPSen som så många andra har tyvärr  :cry: diffen på min funkar som den ska så är det så på din så lär det vara nå fel på den och mer gas hjälper nog inte
Men det är väl inte likadan diff vi har för jag har en 1000 Max  :hmmm:
Yamaha kodiak 99 (The best a man can get)
Can-am outlander 1000cc Max (för riktiga män)
Loncin 110cc Kinaskitet

Utloggad Grizzly700

SV: Sjukt dålig diff XMR 2014
« Svar #9 skrivet: 25 augusti 2013 kl. 15:34:39 »
Mer gas gör ju också att den gräver ner sig mer, Det är ju därför man vill att den skall koppla in tidigt, Sen är det ju ganska opraktiskt att alltid köra med full gas :)

Såhär tycker jag en diff skall funka, och han gasar inte mer än jag

« Senast ändrad: 25 augusti 2013 kl. 15:37:26 av Grizzly700 »
Can Am DS 450  X 09
Can Am Renegade X 800 08
Kymco 500 uxv
Polaris 900 Fusion

Utloggad Wärmland

SV: Sjukt dålig diff XMR 2014
« Svar #10 skrivet: 25 augusti 2013 kl. 16:40:51 »
Måste ju nästan va något fel på den? Så är ju svärfars gammal 400 från -07. Men både min och svågerns 500 samt 650xmr -13 låser ju diffen direkt, och en 1000xmr borde ju inte va sämre?
Har:
Can-am 500cc -13
Can-am 400cc -13
Can-am 400cc -07
Kazuma 50cc -12
Suzuki Lt50 -9?


Haft:
Polaris Big Boss 6x6 350cc -92
Suzuki LT250cc -93
Xing Fu 150cc -03
Suzuki LT50cc -96
Suzuki Lt50cc -94

Utloggad Aset

SV: Sjukt dålig diff XMR 2014
« Svar #11 skrivet: 25 augusti 2013 kl. 16:42:13 »
Vad har återförsäljare att säga om saken? : o
Outlander 1000 XTP

 


Online just nu.

218 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
floran, akai,
Flest online idag: 221. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme