Har tyvär inga bra tipps. Men.. Jag har en verkstads handbok. Men den är för stor för att skicka via mail. Så om du vet något bra ställe att tanka upp den på så kan jag fixa det. Finns en hel del bra tipps i den för felsökning av diverse saker.
Jag får nog tömma ur bensinen för nu har jag precis tömt ur alla ideer för hur jag ska lösa detta. Det som gör att jag inte riktigt tror på det är att när felet uppstod så hade jag ganska lite bensin i tanken och sedan fyllde jag upp den och borde inte det ha spätt ut ev dålig soppa rätt så bra? Men...eftersom jag tömt alla ideer som sagt så får jag nog ta och tömma tanken också. Idag har jag haft isär förgasaren ganska så ordentligt, och samtidigt som jag gjorde det lagt alla ideer om att bygga om till manuell choke på hyllan. Choken verkar vara en rätt så avanserad sak så det lär inte bli lätt. Är nog bättre att byta hela förgasaren i så fall. Är det någon som vet vad det sitter för förgasare på Yamahas Majesty YP250? På elschemat finns något som heter freeze proof unit är det någon som vet vad det är?Annars till sist: är det någon som vill köpa en billig Allroad 300???Mvh Lena