ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Uppgradera från 500 till 600 cc
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 37 [38] 39 ... 89   Gå ned

Författare Ämne: Uppgradera från 500 till 600 cc  (läst 211037 gånger)

Utloggad noob78

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 339
  • Total likes: 39
    • Visa profil
noob78
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #444 skrivet: 27 maj 2013 kl. 07:03:05 »
Citat från: Rickard J skrivet 26 maj 2013 kl. 23:28:26
Efter en längre stunds frånvaro från hjulingen (tiden har spenderats med vattenskotern) så känner jag åter igen lusten att sätta ihop den. Ibland måste man ta en liten paus för att inte tröttna. Men snart så är den ihopsatt igen. Får se om den håller bättre denna gången. Eller rättare sagt,vad som går sönder härnäst ;)
Äntligen!!  :headbang:
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 1000 XT-P  2013


Tidigare* Kawasaki Kvf 750i Eps-2013
Cf moto 500 black edition -2013

Utloggad FARLIGMJÖLK

  • Bauce
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 909
  • Total likes: 0
  • Legenden
    • Visa profil
FARLIGMJÖLK
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #445 skrivet: 27 maj 2013 kl. 07:53:20 »
Projekt i min smak. Det kommet nog bli fin skillnad mot original. Du skulle ha haft lite data att jämföra med sen.
Anmäl till moderator   Loggat
Du har ingenting med saken att göra pojk, vänd blad och bygg lite lego istället.

Utloggad Tedde

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 166
  • Total likes: 28
  • Kön: Man
    • Visa profil
Tedde
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #446 skrivet: 12 juni 2013 kl. 17:13:18 »
hur går det?  för intressant projekt för att stanna upp  :P  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 1000 xt-p -14
Sålda:
Can-Am Outlander 800 xxc -11
Goes 520 -12
Arctic-cat DVX 400 -04
Suzuki LTZ 400 -04

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #447 skrivet: 12 juni 2013 kl. 19:09:51 »
Jag måste städa garaget innan jag kan sätta igång. Så det har inte hänt så mycket, för det är så jävla tråkigt att städa ;-)
Men jag var på en bil trimnings firma igår som ligger bara 1,5 mil härifrån. Dom hade en bromsbänk som jag skulle få låna. Så nu är jag mer angelägen att få ihop den. Sen har vi ju problemet med kopplingen.
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #448 skrivet: 29 juni 2013 kl. 10:23:52 »
Igår fick jag äntligen tummen ur å städade garaget. Har satt ihop motorn så långt det går utom att sätta dit kopplingen. Vågar i dagsläget inte sätta dit Dr. Pulley:n. Samtidigt känns det ganska meningslöst att sätta dit original koppling. Den lär ju knappast palla med effekten. Siktar på runt 70-80 hk. Hoppas dom kommer fram till en bra lösning snart med Dr. Pulley:n.
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

Utloggad volvofreak

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 409
  • Total likes: 11
  • Kön: Man
  • CF MOTO 500cc-11
    • Visa profil
volvofreak
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #449 skrivet: 29 juni 2013 kl. 11:18:35 »
Glöm inte bilderna på ditt monsterprojekt ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Cf Moto 500cc lång-11
Mjuk väska bak
2st 18 watts ledlampor som extraljus
Plog
Ctek laddare
Släpvagn
Fjärrstyrning till vinschen
Syntetlina
Symtec hand/tumvärmare

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #450 skrivet: 29 juni 2013 kl. 14:36:42 »
bygg om till variatorkoppling istället, på den där besten har du väl ingen nytta av krypegenskaperna en oljebadskoppling ger.. bara att stumma kopplingen på nåt sätt och schimsa ut vriatorn så den släpper greppet om remmen på tomgång.
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #451 skrivet: 29 juni 2013 kl. 14:45:14 »
Jag har gått i dom funderingarna också. Men problemet är bara att jag på nåt sätt måste fjäder belasta primär variatorn så att den verkligen åker tillbaka helt. Att bara låta den göra det av sig själv tror jag inte går. Sen undrar jag hur det blir med motorbromsen om man gör så?
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #452 skrivet: 29 juni 2013 kl. 15:01:45 »
Citat från: Rickard J skrivet 29 juni 2013 kl. 14:45:14
Jag har gått i dom funderingarna också. Men problemet är bara att jag på nåt sätt måste fjäder belasta primär variatorn så att den verkligen åker tillbaka helt. Att bara låta den göra det av sig själv tror jag inte går. Sen undrar jag hur det blir med motorbromsen om man gör så?
ja motorbromsen försvinner helt i låga farter, alltså efter att primären kopplat ifrån, i högre farter blir det som vanligt.
på min primär sitter det ett envägslager som remmen går mot när primären släpper taget, då kan inte motorn driva remmen men remmen kan driva motorn.

har mycket riktigt en fjäder som håller tillbaka primärskivan ifrån remmen.
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #453 skrivet: 29 juni 2013 kl. 23:29:29 »
Blir det inte väldigt ryckiga starter när man kör så? Och sliter inte det väldigt mycket på remmen?
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #454 skrivet: 1 juli 2013 kl. 21:53:47 »
nja.. visst rycker det mycket mer i min maskin än kompisens CF om man gör en snabb start, men gasar jag väldigt mjukt så smyger den allt iväg lugnt.
man får dock ändå finare krypegenskaper med våtkoppling.
Bytte rem vid 500 mil "bara för att" men den var inte sliten när jag mätte upp den så jag la undan den och ska slita ner den nya sen sätter jag tillbaka den gamla, är ju ändå bra att ha en i reserv, den nya har gått 400 mil och jag misstänker att den går 400 till...
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #455 skrivet: 2 juli 2013 kl. 14:13:53 »
Jag har inte för avsikt att varken krypköra eller köra lugnt, så det spelar mig ingen roll ;)
Får finslipa på en lösning med fjädrarna. Har kommit på en, men vet inte vart jag ska få tag i så korta fjädrar. (Runt 1-1,5 cm) Och inte för tröga/tjocka. Dom måste gå att dra ut lika långt som variatorn flyttar sig.runt 2,5-3? cm. Men samtidigt orka dra tillbaka variatorn. Det kommer sitta 4 st dragfjädrar i så fall.
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 37 [38] 39 ... 89   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Uppgradera från 500 till 600 cc
 


Online just nu.

672 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 692. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info