otroligt! Med samma dimensioner som till en Atv ?
Haha är du full eller? En bil har mycket pulver under huven och då håller det.En atv har förhållandevis lite pulver och det skulle inte hålla enligt dig?Vad drar du för slutsats av det? Jo att atvn är underdimensionerad, nått som knappast har med tekniken i sig att göra utan att det är dåligt tillverkade leksaker som inte är gjorda för att användas
Nu får Oskar svara på detta själv, men kan nästan lova att när han rasade sina knutar fram var diffen LÅST och inte öppen.
Pontus: fundera en gång till vilken typ av bakaxel som ger mest påkänningar på drivknutarna!som jag sa tidigare, du har större förutsättningar att skicka ut all kraft på en axel med din nuvarande bakaxel.sen håller jag med att ATV-drivlinor är undermåligt byggda.och att det blev sån stor diskussion om diffar hela tråden igenom tyder ju på att det verkar finnas intresse för denna funktion, måhända kanske inte hos dig, men ingen har sagt att det behöver va can-am som kommer med denna funktion, för min del räcker att honda gör det, så ska jag fundera på mitt maskinval.
Nu får Oskar svara på detta själv, men kan nästan lova att när han rasade sina knutar fram var diffen LÅST och inte öppen. En diff på en bil är inte i närheten 5 gånger så stor! Kolla diffarna på typ en Suzuki SJ410-413 så är de i princip i samma storlek som en atv. Inte ens diffarna på min 6x6 volvo 5 tons terrängbil är 5 gånger större.Och varför skulle de behöva bygga om ramen för att få det å hålla? Det blir ju mindre påfrestningar på ramen med öppen diff! Svänger jag på asfalt med låsta diffar med min lastbil så blir det inget kvar av vägen och bilen blir närapå sne, gör jag samma kurva med öppna diffar är det som vilken annan bil som helst, vad sliter mest på ramen tror du?
Hur ni än diskuterar alla så har tråden spårat ur fullständigt. Läs rubrik och åter till ämnet
Sorry!Lowest nämnde att 800 ska utgå!? Varför släpper de en 800 med G2 nu i såfall??