Jag fattar inte varför man inte får ha en stark åsikt utan att mer eller mindre idiotförklarad. Det är ju mer eller mindre personangrepp? Själv är jag inte så intresserad av diff bak då jag enbart använder min maskin är för lek. Då vill jag varken ha onödig vikt eller något som kan strula. (vilket det kanske inte gör) Köra brett har sin charm, och däcken är en försumbar summa i totalkostnaden att åka fyrhjuling.
bytt namn på tråden. håller med oskar och jaas och chrilled fullständigt. Tur någon både kan och har logiskt tänkande här. blir mörkrädd av vad vissa andra tycker och tänker här.
Hur många olika Atv och utv har du haft?Jag kör Atv / utv och traktor i skogen minst 2 dagar i veckan.Och har faktiskt aldrig saknat en sån diff.Mest mörkrädd blir jag av att du ens har en åsikt som inte ens har en 4x4 om man ska tro texten vid din Avatar.Oskar förstår ju inget som innebär företagsamhet/ företagsekonomi och trivs bäst på soffan så det är väl inte konstigt Om han tycker att jag är en pådrivande idiot... Jag erkänner gärna att jag har fel.... När jag har det!
Oh jävlar vad har hänt grejer här!Utan att ta parti för det ena eller andra så håller jag nog fast vid min tidigare ståndpunkt att skulle någon can-am modell bli aktuell med öppen diff så är det traktorreggade 400:an som marknadsförs som arbets/skogs maskin.Skulle då efterfrågan bli enorm så tar de nog sig en funderare då och att utveckla till övriga.Men de är MIN högst personliga spekulation.Men när vi ändå spekulerar, varför inte elmotor & hydrostatdrift med haldexkoppling och kraftfördelning från spinnande hjul. Så kan vi pysa runt tillsammans och krama träd