så mycket som 10mm är onödigt, det ökar bara rullmotståndet, jag ställde min toe-in på 5mm trots att det stod 10 i manualen.
Ok. Då kanske jag kan fråga dig hur du gick tillväga när du ställde in det?
Enklaste sättet för hemmabruk är väl en bräda med två spikar, lite vit krita som du gör markeringar på däcken med, märk upp med hjälp av brädan med spikarna i läge klockan 9 rulla maskinen så att märkena hamnar i klockan 3 och gör ny mätning. Nu har du fått svar på hur mycket toe in / toe ut du har. Hoppas du förstår?
isåfall sitter det 21" original, och det kan jag knappast tänka mig att det gör?
Jaha. Då har man varit ute i garaget å fixat lite. Jag märker att vänster drivknut vill hoppa ur hela tiden Detta vet jag många andra som har råkat ut för oxå, å att man ska svarva bort en bit på drivknuten för att få in den i botten. Men vid närmare kontroll så åker hjul å drivaxel mm ut ju längre upp det kommer. Det vill säga att om man kör på en sten hårt så hjulet fjädrar upp, så åker det ut en bit. Det blir så pga. konstruktionen på hjulupphängningen. Inget konstigt med det. Nu till mitt problem. (som att tappa drivaxeln inte e ett problem )Jag har ju moddat mina stötdämpare genom att byta olja i dom. Dom blev hårdare å mycket stabilare. MEN jag fick även släppa på fjäder trycket till 2 hack från det mjukaste för att det inte skulle kännas som att jag körde med stelsvetsad upphängning. Detta medför att när jag har haft hjulingen upphissad och mäter markfri gången när hjulen precis lämnat marken å sen mäter när jag sänkt ner den helt, utan att nån sitter på eller med någon packning eller annat som väger, så sjunker den ner 9,5 cm Detta e ju INTE bra. Jag måste på något sätt spänna upp fjädern MYCKET för att den inte ska sjunka ihop som en säck potatis. Nu går ju inte detta pga. att jag har bytt olja i dämparna. Men vad jag vill komma fram till e att det borde gå att få hjulingen högre genom att tillverka en distans som man lägger i mellan fjädern och fjäder fästet för att få fjädern hårdare spänd och på så vis få hjulingen högre. Bra va? Så om det finns nån där ute som har ett par original stötdämpare som dom inte behöver å vill skänka eller sälja billigt som bara den så e jag väldigt intresserad