Efter att ha kollat filmen så tycker jag det låter som det typiska variator knacket.Försvinner knacket när remmen börjar driva?. Hur som helst så skulle jag köra vidare så länge motorn verkar funka normalt.
börja med o ta av variatorn helt o kör motorn "tom" sen kan du gå vidare .....finns väl typ dessa saker : ventilerna, kamkedjor, vevlager eller kolv som det kan bli "knackljud" av kamkedjan hade du ju uteslutit så på nästa: kolla ventilspelen om dom e ok riv av toppar/cyllar kolla kolv/vev
nja ta av den främre variatorn e ju inte speciellt svårt men du behöver 1 specialverktyg för o dra av den inre delen men tror nog d kan räcka o ta av den yttre delen av den o sen starta upp den (typ kåpan o en bult samt ta bort remmen)
haha bara o åka handla en tä'
Jag betalade ca:5-600kr nånting inte helt säker men nånting sådant.
Oj inte mer. Jag tyckte nån skrev 2000kr... måste ha missförstått. Det var dessutom MR:ens kåpor. De har visst tätare mellan skruvar. Jag har nyss beställt nya gummi luft in/ut. Följer det med såna när man köper lådan?