Då skulle jag aldrig mer vända mig till den återfösäljaren
Asså, nu fattar jag inget. Tog bort lite kåpor idag så att jag kunde lysa in i cylinder genom hålet för spännaren. Det ser ju helt ut där inne, se bif. bild. Ända tänkbara måste ju vara att åf som bytte kedjor och skenor i vintras inte bytte spän-bulten så att den blev sliten då innan kedjebytet och har inte förändrats sedan dess. Riktigt dålig stil tycker jag isf att sätta in trasiga grejjor när man gör ett sånt stort ingrepp...Det gör ju isf att ljudet är fortsatt oförklarat :/
Förresten, den bilden säger mig absolut ingenting... Det går inte lysa in genom hålet och avgöra om något är slitet eller ej....
Finns ingen anledning att byta kedjespännaren, men du bör ta av ventilkåpan och undersöka om kedjorna verkligen blev bytta! Om dom förra va ordentligt slitna så kan det även va plastspån som tätat till så du inte har rätt oljetryck och det har resulterat i dom nya problemen du har. Kedjorna är märkta som jag tidigare poängterat och slitna skenor är ett resultat av sliten/sträckt kedja.
Vad sitter det för packning mellan topp och cylinder är det o-ring eller packning? och om det är o-ring behöver den bytas om det inte syns nå fel på den? Har också en -07:a som jag ska byta kedjor och skenor på. Åf sa att det va o-ring men polaren sa att det satt packning på hans men det är iof en MR så skiljer det sig eller??? Ni som bytt va sitter det?