Är det någon som vet var man kan köpa plast till en hasplåt?
Citat från: Luthander skrivet 12 oktober 2011 kl. 21:58:36Tips vart man kan beställa plast skivor?bra fråga, vilken typ av plast har du tänkt dig?jag har tittat på robalon http://www.christianberner.se/default.aspx?id=21281&productgroup=1920&product=7357
Tips vart man kan beställa plast skivor?
Citat från: Evertsson skrivet 14 oktober 2011 kl. 14:09:02Är det någon som vet var man kan köpa plast till en hasplåt?....som privatperson.
I Skellefteå köpte jag på en firma som heter Lundgrens. Har gjort en mall till min Sportsman i helgen så vi får se när jag sågar ut den. Blir ett hål (kanske) i den och det är för pluggen till diffen fram. Ja vagnsbultarna kommer ju också att gå igenom... Återstår att se hur den blir i slutändan!
Jag tejpade ihop några stora vita pappark till samma storlek som plasten. Sen grovklippte jag formen. Efter det satte jag den under maskinen och klippte ut dom slutgiltiga formerna och hålen. Jag använde sticksåg, borrmaskin med borr och hålsåg och en varmluftpistol. Kan fota mallen nån dag så får du se hur jag tänkte.