Har fått ett problem med min winch, den går inte in bara ut, nån som vet vad det kan vara för fel ?
vet inte om de stämmer men min min åf sa att första motor raset nu va gjort i sverige på smc 700.
Citat från: t1an skrivet 30 juni 2011 kl. 15:18:29Har fått ett problem med min winch, den går inte in bara ut, nån som vet vad det kan vara för fel ?under "huven" sitter relät,, från det går det 3 tunna kablar med stift på,det har säkert ramat isär där,,tar 5 min att kolla,, hoppas det löser sig!
Citat från: Peddasmc700 skrivet 30 juni 2011 kl. 19:17:30vet inte om de stämmer men min min åf sa att första motor raset nu va gjort i sverige på smc 700. Hm KUL,, han sa inte vad de berodde på??
Citat från: trapper™ skrivet 30 juni 2011 kl. 20:21:59Citat från: Peddasmc700 skrivet 30 juni 2011 kl. 19:17:30vet inte om de stämmer men min min åf sa att första motor raset nu va gjort i sverige på smc 700. Hm KUL,, han sa inte vad de berodde på??Oj vad jobbigt...
nej de skulle gå på garanti så utan olja har an inte kört, TROR den hade gott 80 mil när den rasa, den stog på tommys motor TROR ja
Citat från: Shovelhead skrivet 28 juni 2011 kl. 09:23:05Har en SMC J-Max 702 Road modell som jag är väldigt nöjd med. Har gått över 50mil nu och jag frågade om variatorvikternas ljud på första servicen och Åf ska ta upp frågan med agenturen. Ljudet kan komma ibland och försvinna ibland, kändes t.o.m. i styret. Vi får se vad dom säger vid nästa service. Man kanske bara ska vänja sig vid ljudet? Inget har krånglat hittills vilket är fantastiskt! Jag vet inte om du är ironisk eller inte, men chansar på att du inte är det. Vad är det som är fantastiskt? Att en ny maskin inte gått sönder trots hela 50 mil? Jag hoppas det kommer en lösning på skramlet i variatorerna för er, inget skoj med sånt oljud på nya grejer.Och skulle man vilja råka byta/sälja maskinen så är det ju klart värdesänkande om det låter för illa där.Hoppas ni plöjer lite mil nu under sommaren så vi får höra hur grejerna håller, och håll er inte borta från lerhålen heller!
Har en SMC J-Max 702 Road modell som jag är väldigt nöjd med. Har gått över 50mil nu och jag frågade om variatorvikternas ljud på första servicen och Åf ska ta upp frågan med agenturen. Ljudet kan komma ibland och försvinna ibland, kändes t.o.m. i styret. Vi får se vad dom säger vid nästa service. Man kanske bara ska vänja sig vid ljudet? Inget har krånglat hittills vilket är fantastiskt!
Hittills har jag kört 85 mil med maskinen och jag måste säga att jag är nöjd, den har fungerar riktigt bra.Det enda som jag ska (vill) ha åtgärdat när den har nått 100 mils gränsen (service) är att den slutar att avgassmälla när man släpper på gasen, riktigt störande.Men det verkar inte vara ett problem som är omöjligt att fixa iaf, justera förgasaren så ska det visst bli bra mycket bättre.Har arbetat och nöjeskört med maskinen och inte har man mycket att gnälla på, den har fungerat bra.För priset så tycker jag att den är riktigt bra.Tycker själv att maskinen ser gedigen ut (snygg) samt 51hk motorn är trevlig och pigg.Vad tycker ni andra om 700:an ?Hur många mil har ni kört ?