Nu när jag tittat lite mera noga så ser jag att jag har liten fläck där med.Är det någon som har fått reda på vad det är ? samt hur dom åtgärdade det ?Vad tycker ni om era maskiner annars ?
Jag pratade med min åf om skramlet på variatorn och han sa att dom kan göra det när dom är nya.Tänkte först om det bara var snack så att dom slipper åtgärda.Men jag tycker mig faktiskt kunna höra att det har minskat, om jag har blivit mera "van" eller om det verkligen är så att det har minskar med tiden vet jag inte.Men säger åf att det är okej och ska minska med tiden så får jag väl lita på det, den har i dagens stund gått ca 65 mil och den ska in på stor service vid 100mil så jag får väl vänta tills efter den.Jag är riktigt nöjd med maskinen jag med, med tanke på vad den kostade så har man inte allt för mycket att önska sig,När man läser om andra sprillans nya märkes drakar för 150 000+ som inte ens verkar hålla till första servicen Ne visst finns det lite små saker som kan förbättras, men bara dom fixar det vid servicarna så spelar det inte så stor roll tycker jag, med tanke på att maskinen inte har funnits speciellt länge på marknaden.
Man kan ju börja undra om dom har fått nedsatt hörsel på fabriken i Taiwan av avgassmällarna så att dom inte lagt märke till rasslet i variatorn.
Citat från: t1an skrivet 16 juni 2011 kl. 20:29:21Jag pratade med min åf om skramlet på variatorn och han sa att dom kan göra det när dom är nya.Tänkte först om det bara var snack så att dom slipper åtgärda.Men jag tycker mig faktiskt kunna höra att det har minskat, om jag har blivit mera "van" eller om det verkligen är så att det har minskar med tiden vet jag inte.Men säger åf att det är okej och ska minska med tiden så får jag väl lita på det, den har i dagens stund gått ca 65 mil och den ska in på stor service vid 100mil så jag får väl vänta tills efter den.Jag är riktigt nöjd med maskinen jag med, med tanke på vad den kostade så har man inte allt för mycket att önska sig,När man läser om andra sprillans nya märkes drakar för 150 000+ som inte ens verkar hålla till första servicen Ne visst finns det lite små saker som kan förbättras, men bara dom fixar det vid servicarna så spelar det inte så stor roll tycker jag, med tanke på att maskinen inte har funnits speciellt länge på marknaden.Min maskin har inte minskat på skramlet snarare tvärt om och min kompis maskin låter i prinsip nästan ingen ting. Har gått samma mil nästan. Sen när man åker jämsides så hör till och med han hur det skramlar med hjälmen på vid 70 .
Skulle inte tro att denna maskin var av sed för väg från första början.Jag menar när folk nu börjar använda maskinen mer som ett fordon på väg så uppstår det ny problem som man inte riktigt hade räcknat med. Högre vartal och hastigheter. Det är ju en skogsmaskin.
Har en SMC J-Max 702 Road modell som jag är väldigt nöjd med. Har gått över 50mil nu och jag frågade om variatorvikternas ljud på första servicen och Åf ska ta upp frågan med agenturen. Ljudet kan komma ibland och försvinna ibland, kändes t.o.m. i styret. Vi får se vad dom säger vid nästa service. Man kanske bara ska vänja sig vid ljudet? Inget har krånglat hittills vilket är fantastiskt!