Citat från: HADES skrivet 23 maj 2011 kl. 18:30:02Citat från: t1an skrivet 23 maj 2011 kl. 16:52:37Är riktigt nöjd med min SMC 700 men det som är lite störande är avgasknallarna.Jag har pratat med min ÅF om problemet och han sa att han ska justera förgasaren vid 100 mils servicen, är det någon som har gjort detta och fått bukt på problemet ?Det kanske du Hades kan svara på ?Borrade fram det plomberade pilotjetmunstycket på 2 maskiner.På den ena var det helt stängt o jag öppnade det 2 varv.Maskinen gick piggare,smällarna försvann helt o soppaförbrukningen sjönk märkbart.På den andra var det redan öppnat 1,5 varv o på den maskinen kvarstod således "problemet".Verkar nästan som att varje maskin är optimerad från fabrik,antingen i bänk eller på nåt annat sätt.Dock i deras heta o fuktiga klimat.Kan ju vara så att vi nordbor måste ha andra inställningar. Har även märkt att stiften ofta är väldigt sotiga vid service.Har satt i ett cr8 i fiddes maskin för att testa(han kör ju ganska "aktivt" vi får se om det ger nåt. mvh/hadesvart borrade du fram det?? har du ngn bild?? ja bytte munstycke i min till ett på 150 och då verkar smällarna ha försvunnit (152,5 orginal)
Citat från: t1an skrivet 23 maj 2011 kl. 16:52:37Är riktigt nöjd med min SMC 700 men det som är lite störande är avgasknallarna.Jag har pratat med min ÅF om problemet och han sa att han ska justera förgasaren vid 100 mils servicen, är det någon som har gjort detta och fått bukt på problemet ?Det kanske du Hades kan svara på ?Borrade fram det plomberade pilotjetmunstycket på 2 maskiner.På den ena var det helt stängt o jag öppnade det 2 varv.Maskinen gick piggare,smällarna försvann helt o soppaförbrukningen sjönk märkbart.På den andra var det redan öppnat 1,5 varv o på den maskinen kvarstod således "problemet".Verkar nästan som att varje maskin är optimerad från fabrik,antingen i bänk eller på nåt annat sätt.Dock i deras heta o fuktiga klimat.Kan ju vara så att vi nordbor måste ha andra inställningar. Har även märkt att stiften ofta är väldigt sotiga vid service.Har satt i ett cr8 i fiddes maskin för att testa(han kör ju ganska "aktivt" vi får se om det ger nåt. mvh/hades
Är riktigt nöjd med min SMC 700 men det som är lite störande är avgasknallarna.Jag har pratat med min ÅF om problemet och han sa att han ska justera förgasaren vid 100 mils servicen, är det någon som har gjort detta och fått bukt på problemet ?Det kanske du Hades kan svara på ?
Jag kör ganska inaktivt =) Det blev bättre på låga varv men inte på toppen dock som mr Superhades sade så minskade puffarna ganska rejält =) Någon som flyttat sin säkringsbox?
Citat från: trapperbee™ skrivet 23 maj 2011 kl. 20:00:20Citat från: HADES skrivet 23 maj 2011 kl. 18:30:02Citat från: t1an skrivet 23 maj 2011 kl. 16:52:37Är riktigt nöjd med min SMC 700 men det som är lite störande är avgasknallarna.Jag har pratat med min ÅF om problemet och han sa att han ska justera förgasaren vid 100 mils servicen, är det någon som har gjort detta och fått bukt på problemet ?Det kanske du Hades kan svara på ?Borrade fram det plomberade pilotjetmunstycket på 2 maskiner.På den ena var det helt stängt o jag öppnade det 2 varv.Maskinen gick piggare,smällarna försvann helt o soppaförbrukningen sjönk märkbart.På den andra var det redan öppnat 1,5 varv o på den maskinen kvarstod således "problemet".Verkar nästan som att varje maskin är optimerad från fabrik,antingen i bänk eller på nåt annat sätt.Dock i deras heta o fuktiga klimat.Kan ju vara så att vi nordbor måste ha andra inställningar. Har även märkt att stiften ofta är väldigt sotiga vid service.Har satt i ett cr8 i fiddes maskin för att testa(han kör ju ganska "aktivt" vi får se om det ger nåt. mvh/hadesvart borrade du fram det?? har du ngn bild?? ja bytte munstycke i min till ett på 150 och då verkar smällarna ha försvunnit (152,5 orginal)I maskinens färdriktning sitter "pluggen" framför flottörhuset.Det sitter en liten prick i mitten på den t.o.m så det e lätt att borra.Ta det dock försiktigt o smyg in långsamt med en riktigt tunn borr.Sen tar du en liten mejsel o snurrar lite så lossnar den lätt. Att dom inte förbränner riktigt som dom ska kan man ju konstatera då avgaspoffarna beror på oförbränd soppa som går ut i avgassystemet.Sitter ju ingen luftventil på denna maskin som d gör på CF bl.a.Med en sån skulle nog poffandet försvinna,dock utan att egentligen fixat verkningsgraden.E väl därför d kallas "kineskatalysator" MVH/hades
Citat från: HADES skrivet 24 maj 2011 kl. 07:10:15Citat från: trapperbee™ skrivet 23 maj 2011 kl. 20:00:20Citat från: HADES skrivet 23 maj 2011 kl. 18:30:02Citat från: t1an skrivet 23 maj 2011 kl. 16:52:37Är riktigt nöjd med min SMC 700 men det som är lite störande är avgasknallarna.Jag har pratat med min ÅF om problemet och han sa att han ska justera förgasaren vid 100 mils servicen, är det någon som har gjort detta och fått bukt på problemet ?Det kanske du Hades kan svara på ?Borrade fram det plomberade pilotjetmunstycket på 2 maskiner.På den ena var det helt stängt o jag öppnade det 2 varv.Maskinen gick piggare,smällarna försvann helt o soppaförbrukningen sjönk märkbart.På den andra var det redan öppnat 1,5 varv o på den maskinen kvarstod således "problemet".Verkar nästan som att varje maskin är optimerad från fabrik,antingen i bänk eller på nåt annat sätt.Dock i deras heta o fuktiga klimat.Kan ju vara så att vi nordbor måste ha andra inställningar. Har även märkt att stiften ofta är väldigt sotiga vid service.Har satt i ett cr8 i fiddes maskin för att testa(han kör ju ganska "aktivt" vi får se om det ger nåt. mvh/hadesvart borrade du fram det?? har du ngn bild?? ja bytte munstycke i min till ett på 150 och då verkar smällarna ha försvunnit (152,5 orginal)I maskinens färdriktning sitter "pluggen" framför flottörhuset.Det sitter en liten prick i mitten på den t.o.m så det e lätt att borra.Ta det dock försiktigt o smyg in långsamt med en riktigt tunn borr.Sen tar du en liten mejsel o snurrar lite så lossnar den lätt. Att dom inte förbränner riktigt som dom ska kan man ju konstatera då avgaspoffarna beror på oförbränd soppa som går ut i avgassystemet.Sitter ju ingen luftventil på denna maskin som d gör på CF bl.a.Med en sån skulle nog poffandet försvinna,dock utan att egentligen fixat verkningsgraden.E väl därför d kallas "kineskatalysator" MVH/hadesPåverkar denna moddning garantin på maskinen?
Enligt min säljare så får han inte ändra på skruven till förgasaren. För då gäller inte garantin säger jiab shop till honom om jag har fattat rät Har inte alla samma direktiv?
Hej! Är det någon mer än jag som har fått oljeläckage. Om man tittar in från höger sida när man sitter på maskinen, rakt under förgasaren på motorblocket så har det runnit inifrån och ut, det är inte mycket olja men man ser att det är blött. Har maskinen inne på första servicen nu och har ej fått reda på vad det beror på, tänkte bara kolla om någon annan har eller haft samma problem.