Lite frågor till er som kör denna 700a!1. Hur är vibrationerna ifrån motorn? Någon som kan jämföra med SMC Wildcat?2. TT46..Har du provat att ha någon passagerare bakom dig med den lådan på? Jag är 1.87lång, hur är platsen om man är två?3. Hur är balansen i maskinen? framtung, baktung eller är den bra balanserad?4. Något speciellt man skall tänka på OM man hittar en beggad J-Max?Mvh
Är riktigt nöjd med min SMC 700 men det som är lite störande är avgasknallarna.Jag har pratat med min ÅF om problemet och han sa att han ska justera förgasaren vid 100 mils servicen, är det någon som har gjort detta och fått bukt på problemet ?Det kanske du Hades kan svara på ?
Citat från: t1an skrivet 23 maj 2011 kl. 16:52:37Är riktigt nöjd med min SMC 700 men det som är lite störande är avgasknallarna.Jag har pratat med min ÅF om problemet och han sa att han ska justera förgasaren vid 100 mils servicen, är det någon som har gjort detta och fått bukt på problemet ?Det kanske du Hades kan svara på ?Borrade fram det plomberade pilotjetmunstycket på 2 maskiner.På den ena var det helt stängt o jag öppnade det 2 varv.Maskinen gick piggare,smällarna försvann helt o soppaförbrukningen sjönk märkbart.På den andra var det redan öppnat 1,5 varv o på den maskinen kvarstod således "problemet".Verkar nästan som att varje maskin är optimerad från fabrik,antingen i bänk eller på nåt annat sätt.Dock i deras heta o fuktiga klimat.Kan ju vara så att vi nordbor måste ha andra inställningar. Har även märkt att stiften ofta är väldigt sotiga vid service.Har satt i ett cr8 i fiddes maskin för att testa(han kör ju ganska "aktivt" vi får se om det ger nåt. mvh/hades
Citat från: HADES skrivet 23 maj 2011 kl. 18:30:02Citat från: t1an skrivet 23 maj 2011 kl. 16:52:37Är riktigt nöjd med min SMC 700 men det som är lite störande är avgasknallarna.Jag har pratat med min ÅF om problemet och han sa att han ska justera förgasaren vid 100 mils servicen, är det någon som har gjort detta och fått bukt på problemet ?Det kanske du Hades kan svara på ?Borrade fram det plomberade pilotjetmunstycket på 2 maskiner.På den ena var det helt stängt o jag öppnade det 2 varv.Maskinen gick piggare,smällarna försvann helt o soppaförbrukningen sjönk märkbart.På den andra var det redan öppnat 1,5 varv o på den maskinen kvarstod således "problemet".Verkar nästan som att varje maskin är optimerad från fabrik,antingen i bänk eller på nåt annat sätt.Dock i deras heta o fuktiga klimat.Kan ju vara så att vi nordbor måste ha andra inställningar. Har även märkt att stiften ofta är väldigt sotiga vid service.Har satt i ett cr8 i fiddes maskin för att testa(han kör ju ganska "aktivt" vi får se om det ger nåt. mvh/hadesvart borrade du fram det?? har du ngn bild?? ja bytte munstycke i min till ett på 150 och då verkar smällarna ha försvunnit (152,5 orginal)