ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Tillbehör, stötdämpare, däck osv »
  • Ämne: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 6 [7] 8 ... 10  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!  (läst 33500 gånger)

Utloggad Thyrén

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1377
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Vasaloppet nästa
    • Visa profil
Thyrén
SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
« Svar #72 skrivet: 26 oktober 2010 kl. 20:28:46 »
Rickard:
Ta inte bort denna tråd vad du än gör!
Tycker det är en sjukt rolig tråd! ()p
Har gett mig många goda skratt om hur vissa ser på saker.
(Eller hur en person ser på vissa saker) ;D
Anmäl till moderator   Loggat
Sålda:
*Kawasaki BruteForce 750 -08 med en massa utrustning, en riktig skitmaskin som gjort att ATV åkandet lagts på hyllan...
*Suzuki LTZ 250 -04, bästa maskin jag någonsin kört.

Utloggad grop

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 230
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Snöööö!!
    • Visa profil
grop
SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
« Svar #73 skrivet: 26 oktober 2010 kl. 21:02:50 »
Tycker själv att det är en mycket roande tråd då just diskutera kan vara det bästa som finns ibland. Just därför så vill jag hemskt mycket ha svar på mitt sista inlägg då mannen i fråga påstår att jag inte kan växla riktigt.


Citat från: grop skrivet 25 oktober 2010 kl. 22:13:58
Citat från: Chuck skrivet 25 oktober 2010 kl. 20:06:10



Citat från: grop skrivet 17 oktober 2010 kl. 12:19:18
Att han tycker att det är bättre med manuell låda så är det bara att konstatera att han inte vet vad han snackar om. När man drar tungt i skogen och vill ha uppe momentet och hålla farten för att komma iväg vill man inte få stopp på maskinen för att växla. Det händer att jag drar så pass tungt att jag måste rycka igång det. När man då har fått upp farten kan man inte växla. Hade då blivit att man fått ligga kvar i snigelfart.
Har mannen i fråga kört en skoter någon gång? Ta och byt ut alla variatorer mot växellåda så ska vi se hur långt du kommer i pudersnö.

Blir du stillastående pga av du måste stanna för att få i en växel bör du nog träna på din teknik. Måste du stanna varje gång du växlar med bilen också?

Kan man inte växla och man måste ha variator så är det tur att dem håller hyffsat bra då. För vad finns det för fördelar med variator annars? Enda fördelen jag kan se är om man kör i gyttja och man inte gärna vill ner med foten en halvmeter i vattnet för att växla. Att bestämma sig för en växel innan ser jag dock inte som ett problem.

Andra hands värdet på variatordrivna maskiner borde iofs vara rätt bra, eftersom att dem kan klassas som tjejkörda.  :D

Har en bekant som va kaxig över hans nya 750 bruteforce, ända tills han skulle dra en tippkärra med sand och variatorn brann upp, han kan iaf skriva "knappt använd" i annonsen.

Tydligen så är det fler och fler märken släpper manuella lådan, Suzuki har kvar en 400 med manuell men den har inte diff på backen, helt värdelöst. Verkar bara vara Honda som fortfarande kör manuellt.

Vad det beror på vet jag inte men många är väl lata och tycker det är krånligt att växla och väljer därmed hellre automatiskt. Fyrhjulingen annonseras mer och mer sällan som en arbetsmaskin eller sportmaskin utan snarare som en maskin för söndagsturer och då kanske variator är det optimala.


Om man drar en TUNG släde uppför som måste ryckas igång för att få den i rörelse så tar det stopp direkt om du ska lägga i en högre växel från kryp till skaplig fart.
Sist jag körde grov+lång=tung stock så släpade jag hem den med hjälp av elastisk lina. Jag gjorde misstaget att sakta ner då jag funderade lite för länge innan jag skulle förbi ett hinder. Blev att det tog stopp och det började spinna för mej.
Så med mina enkla mattematikkunskaper så skulle det bli samma sak om jag skulle behöva lägga i en högre växel då jag väl hade fått upp farten.
Har du testat att stanna i backe med 60ton tung lastbil i halka? Se vad som händer då om du vill få upp farten då du väl lyckats fått upp rullen. Den som uppfinner en växellåda utan "ryck" som fungerar till tunga fordon kommer att bli mångmiljonär!
Anmäl till moderator   Loggat
Mod ä va den fege ta te när´n int törs

Allt som kan gå sönder, går att laga

Utloggad Chuck

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 31
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Chuck
SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
« Svar #74 skrivet: 26 oktober 2010 kl. 21:53:53 »
Citat från: Pson skrivet 25 oktober 2010 kl. 22:09:10
Det verkar ju inte som att det är så många här som håller med om dina åsikter, så då tycker jag att du kan ta med dig din munterheter och besöka något annat forum än att vara här å snacka en jävla massa skit.
Mvh Pson

Bara för att jag inte tycker som alla andra så ska jag söka upp ett annat forum?

Forum med diskussioner där alla tycker lika och håller med varandra brukar ju vara så underhållande och givande.


Citat från: frolland skrivet 26 oktober 2010 kl. 00:44:15
Chuck, du skriver mycket för att veta så lite, prova nåt nyare med större motor och cvt får du se själv vad bra det funkar och vad roligt det är. Oavsett märke. Utvecklingen går framåt, försök se fördelarna med det hellre än att sträva bakåt. Din maskin skulle inte ens orka driva mina hjul annat än på en grusväg på en söndags tur.
Har du verkligen aldrig sett aluminiumfälgar med 2 olika bultmönster?(därav 8 bulthål om du inte kände till det)

ps. jag har winch både fram och bak på min outlander(som delar ram, motorpaket och drivning mm med renegade om du inte kände till det heller)

Jag tror inte man kommer nånstans genom att sitta i ett hörn och vara tyst, och man lär sig inte mycket heller.

Wow, häftigt med så stora däck! Stora däck; stor slang?  ;)

Man kanske skulle köpa sig en Renegade då med blingbling fälgar från kina och 30" svampdäck så kanske jag får bättre förståelse för att det är det optimala, oavsett användningsområde!

Ni kanske tycker det låter bakåsträvande men jag trodde att en tillverkare som HiPer va seriösare än att tillverka fälgar som ska passa olika bultcirklar. Känns mer som kina tillverkare som vill ha massiv serieproduktion till så lågt pris som möjligt. Oj, tyckte jag för mycket nu?

Finns det handtagsvärmare som tjejen kan använda som plattång också?


Citat från: Purren skrivet 26 oktober 2010 kl. 20:16:40
RIKARD...... rädda oss! :hmmm: :banghead: :banghead:

Du igen, varför läser du ens tråden?


Citat från: grop skrivet 26 oktober 2010 kl. 21:02:50
Tycker själv att det är en mycket roande tråd då just diskutera kan vara det bästa som finns ibland. Just därför så vill jag hemskt mycket ha svar på mitt sista inlägg då mannen i fråga påstår att jag inte kan växla riktigt.

Om man drar tungt i en brant uppförsbacke så bör man tänka innan man växlar. Det kan jag inte sticka under stolen med.

Om man inte växlar mycket snabbt och man inte reglerar gaspådraget så man får liknande moment på hjulen innan som efter växlingen så finns risk att man blir stilla stående. Har aldrig sett det som ett problem.

Om det inte är konstant uppförsbacke så finns alltid en kraft i rörelsens riktning som räcker för att man ska kunna växla.



Ibland får jag känslan av att alla är emot mig  :hmmm:







Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad SkoGsvilden_

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1151
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SkoGsvilden_
SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
« Svar #75 skrivet: 26 oktober 2010 kl. 22:04:47 »
Citera
Citat från: Purren skrivet 26 oktober 2010 kl. 20:16:40
RIKARD...... rädda oss! :hmmm: :banghead: :banghead:

Du igen, varför läser du ens tråden?

hahaha fyfan va kul den är tråden är!! :D
Anmäl till moderator   Loggat
Åker: Yamaha YFZ 450R 2009 med lite smått och gott i tillbehörsväg.

If Quadcross was easy it would be called motocross..

http://perssonquadracing.cybersite.se/startsida.html

Utloggad grop

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 230
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Snöööö!!
    • Visa profil
grop
SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
« Svar #76 skrivet: 26 oktober 2010 kl. 22:08:03 »
Med andra ord har du inte testat taskigt underlag, uppför och väldigt tungt eftersom du fortfarande påstår att det är möjligt att växla under de förutsättningar jag förklarade tidigare.

Grattis, nu är även jag övertygad att du bara har en inställning, inget vetande.  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Mod ä va den fege ta te när´n int törs

Allt som kan gå sönder, går att laga

Utloggad Nilas

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 767
  • Total likes: 1
    • Visa profil
Nilas
SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
« Svar #77 skrivet: 27 oktober 2010 kl. 00:40:27 »
Det är väldigt få fälgar som är gjorda i usa och knappast några många däck heller... mina ITP fälgar är gjorda i kina och mina highlifterdäck i nåt annat land(kommer inte ihåg nu)
Så chuck, GRATTIS, du har förmodligen redan kina hjul på din maskin ;)
Åk ut och kör istället för att skriva här, prova en bigblock med cvt, det är roligt och förmodligen blir du positivt överaskad med tanke på dina låga förväntningar :)
ps.är inte du lite för ung för att ha en gubbfyrhjuling? 8)
Anmäl till moderator   Loggat
Outlander 800R XT-P -10
Outlander 800R xt kort -09 Såld
Outlander 800 xt -08 såld
Bandsats på vintern -såld
Mudzilla 28"/highlifter outlaw 29.5"
Eastcoastatvsnorkels
Hand/tumvärme
QSC variatorkitt
Gorilla "trough shaft"
Gorilla främre axlar
Extrabatteri i "mapleman låda"
Bakre vinch xt25

Utloggad gobo

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 81
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
gobo
SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
« Svar #78 skrivet: 27 oktober 2010 kl. 01:00:53 »
korv....
vilket djävla gubb-tjut  :lol:
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad barossa killen

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 669
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
barossa killen
SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
« Svar #79 skrivet: 27 oktober 2010 kl. 07:02:53 »
haha jo  :lol:
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Tumult_79

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 348
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Tumult_79
SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
« Svar #80 skrivet: 29 oktober 2010 kl. 19:31:21 »
Citat från: Chuck skrivet 26 oktober 2010 kl. 00:15:09
Citat från: Tumult_79 skrivet 25 oktober 2010 kl. 21:50:10
Haha, vilken jävla gnällgubbe. Typiskt griniga gubbar utan kärring att gå i taket över saker som inte egentligen påverkar dom. Men tills vidare måste ja tro att chuck inte är 100% seriös.

Hittills dissat i princip allt som inte är som du, haha!

En gubbe skulle älska det som folk använder sina maskiner till idag. Dvs fisa runt med maskinerna som om det vore en vespa!

Och nej jag har ingen kärring, men jag har en flickvän!?

Men va är det dårå?
Anmäl till moderator   Loggat
Yamaha Raptor 700

Utloggad Chuck

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 31
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Chuck
SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
« Svar #81 skrivet: 29 oktober 2010 kl. 20:42:28 »
Citat från: grop skrivet 26 oktober 2010 kl. 22:08:03
Med andra ord har du inte testat taskigt underlag, uppför och väldigt tungt eftersom du fortfarande påstår att det är möjligt att växla under de förutsättningar jag förklarade tidigare.

Grattis, nu är även jag övertygad att du bara har en inställning, inget vetande.  ()p

Grattis du hade ett argument som ger fördel till variation. Men du får det att låta som att man inte kan växla på flera kilometer för att man åker i en sådan terräng. Och om det vore verklighet så glider jag om dig när din variator har brunnit!

Det är inte så att du köpt en Goes med variator och du vet att du andrahandsvärdet på kina tillverkade maskiner är så lågt att du inte kan sälja och byta till nåt annat? Och därför måste du försvara det du köpt. Fast variatorn kanske är det sista du behöver oroa dig om  ;)



Citat från: frolland skrivet 27 oktober 2010 kl. 00:40:27
Det är väldigt få fälgar som är gjorda i usa och knappast några många däck heller... mina ITP fälgar är gjorda i kina och mina highlifterdäck i nåt annat land(kommer inte ihåg nu)
Så chuck, GRATTIS, du har förmodligen redan kina hjul på din maskin ;)
Åk ut och kör istället för att skriva här, prova en bigblock med cvt, det är roligt och förmodligen blir du positivt överaskad med tanke på dina låga förväntningar :)
ps.är inte du lite för ung för att ha en gubbfyrhjuling? 8)


Kina har en massiv tillverkning och export. Men produktionen sker på olika sätt. I många fall är det företag från ett annat land som öppnat upp en produktion där för att det finns folk som jobbar för skitlöner under vilka förutsättningar som helst. Dem har tex aldrig hört talas om ett skyddsombud men det påverkar inte produktens kvalitet.

Men det förekommer även egen utvecklade eller fusk tillverkade kopior som produceras där när priset är den absolut viktigaste styrparametern. Hur mycket bling bling det än är på fälgen så ska man inte luras av priset.

För ung? Skulle farmor ringa och vilja ha en fyrhjuling skulle jag rekommendera en fyrhjuling med variator. Men jag skulle gärna ha en manuellt växlad fyrhjuling med typ 60+ hk, tyvärr utvecklas bara arbetsmaskiner riktade åt farmor.

Men nästa steg blir att köpa en till fyrhjuling, och som jag skrev i förra inlägget så ska jag ju prova en variatormaskin men suget är för stort på en racemaskin så det lutar åt det sistnämnda. Shit va gubbig jag är.


Shit visste inte att ni va så känsliga.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad grop

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 230
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Snöööö!!
    • Visa profil
grop
SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
« Svar #82 skrivet: 29 oktober 2010 kl. 21:31:50 »
Citat från: Chuck skrivet 29 oktober 2010 kl. 20:42:28
Citat från: grop skrivet 26 oktober 2010 kl. 22:08:03
Med andra ord har du inte testat taskigt underlag, uppför och väldigt tungt eftersom du fortfarande påstår att det är möjligt att växla under de förutsättningar jag förklarade tidigare.

Grattis, nu är även jag övertygad att du bara har en inställning, inget vetande.  ()p

Grattis du hade ett argument som ger fördel till variation. Men du får det att låta som att man inte kan växla på flera kilometer för att man åker i en sådan terräng. Och om det vore verklighet så glider jag om dig när din variator har brunnit!

Det är inte så att du köpt en Goes med variator och du vet att du andrahandsvärdet på kina tillverkade maskiner är så lågt att du inte kan sälja och byta till nåt annat? Och därför måste du försvara det du köpt. Fast variatorn kanske är det sista du behöver oroa dig om  ;)


Har full koll på andrahandsvärdet. Just därför köper jag allt i andrahand så någon annan får ta den stora förlusten. För den stora förlusten finns ju naturligtvis inte på märkesmaskiner. Men jag trodde du var avis på just de som hade märkesprylar. Inte de som köpte billigt för att kunna ha en mångsidig gårdstraktor.

Den där oändliga backen med det dåliga fästet som inte finns hos mej finns nog heller inte hos dej. Så därför förstår jag inte när jag kommer att bränna upp min variator i den oändliga backen.
Eftersom den inte finns så kommer jag att vara hemma innan du har hunnit komma till bättre läge där du kan växla.


Citat från: Chuck skrivet 29 oktober 2010 kl. 20:42:28

Men nästa steg blir att köpa en till fyrhjuling, och som jag skrev i förra inlägget så ska jag ju prova en variatormaskin men suget är för stort på en racemaskin så det lutar åt det sistnämnda. Shit va gubbig jag är.

Shit visste inte att ni va så känsliga.

Vad ska du med en racemaskin till? Är ju allmänt känt att allt som är gjort för att raca med är klent uppbyggt enbart för att vinna vikt och har inget användningsområde mer än att åka runt och glänsa i märkeskläder och feta klistermärken. (känns argumentet igen?)  :whip:
« Senast ändrad: 29 oktober 2010 kl. 21:33:24 av grop »
Anmäl till moderator   Loggat
Mod ä va den fege ta te när´n int törs

Allt som kan gå sönder, går att laga

Utloggad Chuck

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 31
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Chuck
SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
« Svar #83 skrivet: 29 oktober 2010 kl. 22:23:49 »
Citat från: grop skrivet 29 oktober 2010 kl. 21:31:50
Den där oändliga backen med det dåliga fästet som inte finns hos mej finns nog heller inte hos dej. Så därför förstår jag inte när jag kommer att bränna upp min variator i den oändliga backen.
Eftersom den inte finns så kommer jag att vara hemma innan du har hunnit komma till bättre läge där du kan växla.

Nej så var finns nackdelen med manuellt växlad maskin?

Citat från: grop skrivet 29 oktober 2010 kl. 21:31:50
Vad ska du med en racemaskin till? Är ju allmänt känt att allt som är gjort för att raca med är klent uppbyggt enbart för att vinna vikt och har inget användningsområde mer än att åka runt och glänsa i märkeskläder och feta klistermärken. (känns argumentet igen?)

Jag har ju en maskin som klarar att arbeta och dra med så därför är det trevligt med en maskin som är riktigt rolig också! För samma pengar man kan hitta ett mellanting som inte duger till något.

Jo en racemaskin är uppbyggd på ett helt annat för bästa race egenskaperna?

Dekaler? Märkeskläder? Jag köper gärna ordentliga skydd och inte det billigaste utan det som passar till ändamålet. Om det finns snygga och passande kläder till så drar jag mig inte för att köpa det för att det är ett märkesplagg. Ett känt varumärke brukar ofta vara känt för att företaget bakom vet vad dem håller på med.
Anmäl till moderator   Loggat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 6 [7] 8 ... 10  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Tillbehör, stötdämpare, däck osv »
  • Ämne: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
 


Online just nu.

549 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 668. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info