ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Tillbehör, stötdämpare, däck osv »
  • Ämne: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 4 [5] 6 ... 10  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!  (läst 33508 gånger)

Utloggad slangklämman

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 251
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • freerideatv.se
    • Visa profil
slangklämman
SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
« Svar #48 skrivet: 20 oktober 2010 kl. 21:27:26 »
Citat från: Chuck skrivet 20 oktober 2010 kl. 20:26:29
Citat från: Purren skrivet 20 oktober 2010 kl. 11:27:03
Ska vi inte be Rikard att ta bort denna tråd....

Tänkte lite på det här..
Snubben vill ju bara jävlas och vi gick på det :hmmm: ()p
Vi har helt i onödan svarat på dessa inlägg ju.

SYFTET: Att jävlas, och han vann!

Sluta gnäll, har du ingen egen åsikt? Om du tycker tråden bör tas bort så säg det admin. Sedan är det admin/forumägaren som bestämmer och vill han porta mig eller ta bort tråden så respekterar jag det. Eller samla in en namninsamling om du vill det, är det många som håller med dig respekterar jag det också. Förslagsvis behöver du inte använda min tråd för att göra din namninsamling.


Citat från: grop skrivet 20 oktober 2010 kl. 18:48:54
Citat från: slangklämman skrivet 20 oktober 2010 kl. 18:28:28
ta med dig din atv nån gång och kör med oss!! (jag tar inte hd;n) så kan jag visa dig hur man kan använda en hjuling i skogen.men ta med dig ett släp för det kan hända att vi måste åka en bit väg då och då och det går ju inte

Näjj nääj! Det går ju inte. Du får inte ha roligt med din hjuling! Alltså får du inte bara fara ut och åka. Du måste släpa fram något om det ska gå.
Så länge ni gör nytta så kan jag tänka mej att han följer med annars så talar han ju emot sej själv helt och hållet då det verkar som han bara gör förnuftiga val här i livet. Med andra ord är han som jag, jag gör också bara vettiga beslut här i livet ()p

Hehe, när har jag skrivit att man inte får använda fyrhjuling till nöje? Personligen så tycker jag att det är roligare att åka cross men jag har haft mycket roligt med fyrhjuling också. Om ni vill ha en maskin som ni vill glida runt med på gatan så lovar jag att en LTZ/Raptor eller motsvarande med gatdäck är grymt mycket roligare än en arbetsmaskin med muddäck. Ska ni köra bana/skog så släng på andra däck.

Absolut finns det dem som gillar att bada i gyttja med sina maskiner och då bör man ha just muddäck. Personligen så badar jag hellre med en stå-jetski än en fyrhjuling.

Om man kör blandat väg/skog finns det snygga, stora och bra däck. Typ Kenda bearclaw K-299.

Och var inte så säker på det, jag kommer få dra tungt/nyttja min fyrhjuling då jag ska bogsera hem er när era maskiner gått sönder  ;D

så jag som gillar att mudda och köra freeride måste byta däck varje gång jag ska åka till mojjen eller transportera mig på väg?  Jag ska genast sluta ta hjulingen till mojjen då det inte är optimalt med dem däcken.
Anmäl till moderator   Loggat
x7 lång
plog
hantagsvärme
hasplåt
extralysen
artrax 2.5 vinch syntet, fjärr.maskin är  såld vad ska jag köpa?
www.freerideatv.se

Utloggad Chuck

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 31
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Chuck
SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
« Svar #49 skrivet: 21 oktober 2010 kl. 00:45:47 »
Citat från: grop skrivet 20 oktober 2010 kl. 20:51:33
Fan... det där verkar ju vara vettig däck om man kollar på den här länken: http://www.offroaders.com/tech/ATV-Tires/Kenda-Tubeless-Bearclaw-K299.htm

Vet du vart man hittar dom till ett vettigt pris?

Men du, har fortfarande inte (enligt mej) fått en bra förklaring till varför manuell låda är bättre än variator. Läs mina tidigare inlägg så ser du min motivering till variator.

Jag håller med dig om (som du skrev tidigare) att inte ens på en AC Bearcat pallar tunga last i låga farter, men betydligt mycket bättre än en t.ex. F8:an.

Med en manuell/halvautomatisk växellåda kan du krypköra och hålla ett högt varv på en låg växel, då har du råstyrka innan ett hinder/backe kommer och kan därmed hålla konstant fart.  Du behöver aldrig bry dig om du har en rem som slirar eller slits. Går det sedan nerför så växla upp eller släpp på gasen och låt maskinen motorbromsa.

Vissa remdrivna maskiner ha ett s.k. "avancerat motorbromssystem som reducerar frikopplingseffekten", detta går dock inte att jämföra med manuella lådan där du stegvis kan välja vilken motorbroms inverkan du vill ha eller om du vill kunna frikoppla helt.

En variator/rem alstrar mycket värme vilket innebär effektförluster och ökad bränsleförbrukning. En manuell växellåda ger ett minimum av effektförluster då du har drivaxel direkt från motor till hjul. Fler hästar på drivhjulen!

I vintras dog polarens fyrhjuling när vi va ute och körde på isen, det va svinkallt och batteriet va inte tip-top så startmotorn orkade knappt runt. Att dra i snöret va förgäves, då var det förbannat skönt att kunna peta i en växel, bogsera 15-20 m och vips va den igång.

En manuell låda behöver du visserligen byta olja i, men du slipper justera vikter, fjädrar och byta rem. Byter du inte rem så kan du bli stående nånstans. Rätta mig gärna om jag har fel men jag har aldrig hört talas om att en manuell/halvautomatisk växellåda rasat. Variatorer som strular/ger upp är däremot inte allt för ovanligt.

Sist men inte minst är det svårt att slå känslan när man kommer nerför ett backkrön inför en sväng, slänger i en lägre växel som motorbromsar maskinen in mot svängen precis innan du trycker på gasen, du känner att varvet ökar precis från den punkt där du har som bäst vridmoment. Dina terrängdäck som är gjorda för just det underlag du befinner dig på trycker ner effekten i backen!  När du går ur kurvan känner du att du ligger på rätt varv för att skicka i en högre växel! Swiiiiiiiiiiiiich! :D

(Obs, känslan blir ännu bättre om du har en 2-hjulig maskin som du kan lägga ner i kurvan  ()p)


Citat från: slangklämman skrivet 20 oktober 2010 kl. 21:27:26
så jag som gillar att mudda och köra freeride måste byta däck varje gång jag ska åka till mojjen eller transportera mig på väg?  Jag ska genast sluta ta hjulingen till mojjen då det inte är optimalt med dem däcken.

Om du brukar köra i lera så verkar det onödigt att byta däck bara för att du ska ner till kiosken och köpa snus. Du måste såklart köpa en sportmaskin med gatdäck istället så du kan stå på lite utan att gå upp på 2 hjul i kurvorna.

Varför ens fråga om du har muddäck för att du brukar köra i lera?  :hmmm:

Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Thyrén

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1377
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Vasaloppet nästa
    • Visa profil
Thyrén
SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
« Svar #50 skrivet: 21 oktober 2010 kl. 06:27:15 »
Citat från: Chuck skrivet 21 oktober 2010 kl. 00:45:47

jag har aldrig hört talas om att en manuell/halvautomatisk växellåda rasat.


Jag har hört många som har rasat!!
Både på fyrhjulingar men sen på bilar, hur många sådana är det inte som har rasat?? ???
Anmäl till moderator   Loggat
Sålda:
*Kawasaki BruteForce 750 -08 med en massa utrustning, en riktig skitmaskin som gjort att ATV åkandet lagts på hyllan...
*Suzuki LTZ 250 -04, bästa maskin jag någonsin kört.

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
« Svar #51 skrivet: 21 oktober 2010 kl. 08:39:05 »
Citat från: Chuck skrivet 21 oktober 2010 kl. 00:45:47
...rem som slirar

...En manuell växellåda ger ett minimum av effektförluster då du har drivaxel direkt från motor till hjul. Fler hästar på drivhjulen!

...manuell låda behöver du visserligen byta olja i, men du slipper justera vikter, fjädrar...

En manuell låda har helt klart fördelar vid vissa tillfällen, men inte alls till den nivån du verkar tro, för du nedvärderar CVT:n till trams.
Känner du till vad förkortningen CVT betyder?
Kolla det så inser du kanske att där inte finns nån slirande rem.
Jag har däck på min Renegade som du säkert skulle dö av att beskåda, men har ändå inte justerat eller bytt varken fjädrar eller några vikter, men den rullar på rätt fint ändå.
Jag är iofs bara inne på fjärde året med den (med 80% skogskörning), men hitintills har INGET krånglat.
Att en manuellt växlad maskin har mindre procentuella effektförluster stämmer, men vad hjälper det om man ändå inte har nån effekt att tala om från början?
Jag är rätt säker på att Renegaden, sin effektslösande och värdelösa transmission till trots, har mer effekt på drivhjulen än vad din har och välkomnar dig till en liten test på nån ministripp.
Anytime.  :whip:
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad AtvNerd

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3926
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
    • Visa profil
AtvNerd
SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
« Svar #52 skrivet: 21 oktober 2010 kl. 12:56:26 »
Som vanligt har hydro helt rätt!
Om nu manuella lådor är så bra, varför har inte fler märken fokus på dessa modeller.?
En rem håller för hemskt mycket.
Jag har aldrig kört sönder en rem, men däremot så frös växlarna på min gamla foreman titt som tätt vintertid.
Vad har man för nytta av att krypköra i 1km i timmen när alla som nångång dragit tungt i terräng vet att A och O är att få fart på ekipaget och vidhålla momentet.
Skulle du stanna till lite vid en eventuell växling så sitter du där.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Svezon™

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 694
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Svezon™
SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
« Svar #53 skrivet: 21 oktober 2010 kl. 13:49:49 »
Grejen med manuell är att välja rätt växel innan ett ev hinder när man drar tungt. På farsans jobb hade dom en Suzuki 250 'nånting' för länge sen. Den var grym att köra ut elstolpar med i.o.m att man kunde ligga på högt varvtal i lågfart. Det är inte alltid bättre med en cvt även om jag föredrar det till mitt användningsområde.
Anmäl till moderator   Loggat
Suzuki King Quad 750

Utloggad Chuck

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 31
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Chuck
SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
« Svar #54 skrivet: 25 oktober 2010 kl. 20:06:10 »



Citat från: grop skrivet 17 oktober 2010 kl. 12:19:18
Helt klart är mannen avis på oss som har ATV med bling bling på. Sen att han tycker att det är bättre med manuell låda så är det bara att konstatera att han inte vet vad han snackar om. När man drar tungt i skogen och vill ha uppe momentet och hålla farten för att komma iväg vill man inte få stopp på maskinen för att växla. Det händer att jag drar så pass tungt att jag måste rycka igång det. När man då har fått upp farten kan man inte växla. Hade då blivit att man fått ligga kvar i snigelfart.
Har mannen i fråga kört en skoter någon gång? Ta och byt ut alla variatorer mot växellåda så ska vi se hur långt du kommer i pudersnö.

Blir du stillastående pga av du måste stanna för att få i en växel bör du nog träna på din teknik. Måste du stanna varje gång du växlar med bilen också?

Kan man inte växla och man måste ha variator så är det tur att dem håller hyffsat bra då. För vad finns det för fördelar med variator annars? Enda fördelen jag kan se är om man kör i gyttja och man inte gärna vill ner med foten en halvmeter i vattnet för att växla. Att bestämma sig för en växel innan ser jag dock inte som ett problem.

Andra hands värdet på variatordrivna maskiner borde iofs vara rätt bra, eftersom att dem kan klassas som tjejkörda.  :D

Har en bekant som va kaxig över hans nya 750 bruteforce, ända tills han skulle dra en tippkärra med sand och variatorn brann upp, han kan iaf skriva "knappt använd" i annonsen.

Tydligen så är det fler och fler märken släpper manuella lådan, Suzuki har kvar en 400 med manuell men den har inte diff på backen, helt värdelöst. Verkar bara vara Honda som fortfarande kör manuellt.

Vad det beror på vet jag inte men många är väl lata och tycker det är krånligt att växla och väljer därmed hellre automatiskt. Fyrhjulingen annonseras mer och mer sällan som en arbetsmaskin eller sportmaskin utan snarare som en maskin för söndagsturer och då kanske variator är det optimala.


Citat från: Hydro skrivet 21 oktober 2010 kl. 08:39:05
Att en manuellt växlad maskin har mindre procentuella effektförluster stämmer, men vad hjälper det om man ändå inte har nån effekt att tala om från början?
Jag är rätt säker på att Renegaden, sin effektslösande och värdelösa transmission till trots, har mer effekt på drivhjulen än vad din har och välkomnar dig till en liten test på nån ministripp.
Anytime.  :whip:

Om man har lite effekt från början är det väl extra viktigt att ta vara på den effekt man har?

Var bor du? Jag kommer gärna och hälsar på dig så får du göra ett misslyckat försök att övertyga mig till att köpa can-am med variator?   ;)

Renegaden ser grym ut men vad är den egentligen byggd för, sport, arbete, en kombination? Är den inte för klumpig för sport och för klen i chassit för arbete, var fäster man vinscharna? Är den värd sina 150 k? Känns ju sådär att betala 150 k för en maskin när många rekommenderar att man måste förstärka ramen direkt.

2-stegad servostyrning, är det nödvändigt eller blir det bara extra elektronik som riskerar att krångla? Varför krängningshämmare på en ATV, nödvändigt eller något som måste bytas i tid och otid?


Citat från: AtvNerd skrivet 21 oktober 2010 kl. 12:56:26
Som vanligt har hydro helt rätt!
Om nu manuella lådor är så bra, varför har inte fler märken fokus på dessa modeller.?
En rem håller för hemskt mycket.
Jag har aldrig kört sönder en rem, men däremot så frös växlarna på min gamla foreman titt som tätt vintertid.
Vad har man för nytta av att krypköra i 1km i timmen när alla som nångång dragit tungt i terräng vet att A och O är att få fart på ekipaget och vidhålla momentet.
Skulle du stanna till lite vid en eventuell växling så sitter du där.

Har påven rolig hatt? Har Göran Person mycket socker på sin gröt?

Fart är A och O i allt sålänge du inte riskerar dig eller någon annans hälsa/liv. Och som sagt, vad är problemet med att växla?
« Senast ändrad: 25 oktober 2010 kl. 20:18:47 av Chuck »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Thyrén

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1377
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Vasaloppet nästa
    • Visa profil
Thyrén
SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
« Svar #55 skrivet: 25 oktober 2010 kl. 20:24:05 »
Jag tror jag vet en som är jävligt avundsjuk på dom som kör Renegade här ;)

Vem har sagt att Renegadens ram är för klen?
Wincharna sätter man på samma ställe som vilken ATV som hellst!
Elle du kanske har winchen på räcket bak så man slår i ryggen hela tiden?!
Anmäl till moderator   Loggat
Sålda:
*Kawasaki BruteForce 750 -08 med en massa utrustning, en riktig skitmaskin som gjort att ATV åkandet lagts på hyllan...
*Suzuki LTZ 250 -04, bästa maskin jag någonsin kört.

Utloggad AtvNerd

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3926
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
    • Visa profil
AtvNerd
SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
« Svar #56 skrivet: 25 oktober 2010 kl. 20:29:49 »
För att aldrig ägt en maskin med variator har du iallfall mycket åsikter, lite skillnad att pröva nån gång och att köra sin egen.
Jag har haft manuell maskin, automat , Atv , utv tycker jag är ganska insatt själv.
Har provat de flesta olika märke och lösningar.
Men jag får nog anse mig slagen här, och ber om ursäkt för att jag smutsat ner din fina tråd.
 :headbang:   ::)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
« Svar #57 skrivet: 25 oktober 2010 kl. 20:30:20 »
Citat från: Chuck skrivet 25 oktober 2010 kl. 20:06:10
Om man har lite effekt från början är det väl extra viktigt att ta vara på den effekt man har?
Det stämmer... jag har dock inte någon personlig erfarenhet av hur det är att ha lite effekt så kan därför inte uttala mig mer i ämnet än så här.
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Chuck

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 31
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Chuck
SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
« Svar #58 skrivet: 25 oktober 2010 kl. 20:56:37 »
Citat från: AtvNerd skrivet 25 oktober 2010 kl. 20:29:49
För att aldrig ägt en maskin med variator har du iallfall mycket åsikter, lite skillnad att pröva nån gång och att köra sin egen.
Jag har haft manuell maskin, automat , Atv , utv tycker jag är ganska insatt själv.
Har provat de flesta olika märke och lösningar.
Men jag får nog anse mig slagen här, och ber om ursäkt för att jag smutsat ner din fina tråd.
 :headbang:   ::)

Jodå, jag har ägt en maskin med variator. När jag var 10 år skaffade jag min första helt egna fyrhjuling, en Suzuki Quadsport 80cc. Smidig och rolig att leka med men saknade växlar. Finns tom en film som spelades in innan den såldes.

Hehe, du har inte smutsat ner tråden, du kommer iaf med vettiga svar och egna åsikter och det är välkommet.


Citat från: Thyrén skrivet 25 oktober 2010 kl. 20:24:05
Jag tror jag vet en som är jävligt avundsjuk på dom som kör Renegade här ;)

Vem har sagt att Renegadens ram är för klen?
Wincharna sätter man på samma ställe som vilken ATV som hellst!
Elle du kanske har winchen på räcket bak så man slår i ryggen hela tiden?!

Avundsjuk är jag inte, hade jag 150 k som jag kunde spendera bara sådär har jag lagt pengarna på andra leksaker, kanske byta upp mig mot nåt nyare och köpt en race maskin.

Jo, om man har passageraren så finns risken att slå i ryggen / huvudet i vinschen. Jag frågade var man fäste vinscharna för på bilderna har jag har inte sett nån vettig plats?




Citat från: Hydro skrivet 25 oktober 2010 kl. 20:30:20
Citat från: Chuck skrivet 25 oktober 2010 kl. 20:06:10
Om man har lite effekt från början är det väl extra viktigt att ta vara på den effekt man har?
Det stämmer... jag har dock inte någon personlig erfarenhet av hur det är att ha lite effekt så kan därför inte uttala mig mer i ämnet än så här.

Då får du väl va glad för att du inte inte vad med på den tiden då 280 cc va typ det värsta man kunde ha  :)

Du svarade aldrig på min fråga...
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Tumult_79

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 348
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Tumult_79
SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
« Svar #59 skrivet: 25 oktober 2010 kl. 21:50:10 »
Haha, vilken jävla gnällgubbe. Typiskt griniga gubbar utan kärring att gå i taket över saker som inte egentligen påverkar dom. Men tills vidare måste ja tro att chuck inte är 100% seriös.

Hittills dissat i princip allt som inte är som du, haha!
Anmäl till moderator   Loggat
Yamaha Raptor 700

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 4 [5] 6 ... 10  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Tillbehör, stötdämpare, däck osv »
  • Ämne: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!
 


Online just nu.

611 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 668. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info