Som en liten slutkläm från mig är att jag åker ifrån raptorer och många andra maskiner (kanske inte 4wd maskiner alltid) på väldigt många underlag(OBS inte alla underlag) speciellt under vintern på grund av avsaknad av div tillbehör.
Citat från: Onlyhenke skrivet 4 oktober 2010 kl. 15:08:48Som en liten slutkläm från mig är att jag åker ifrån raptorer och många andra maskiner (kanske inte 4wd maskiner alltid) på väldigt många underlag(OBS inte alla underlag) speciellt under vintern på grund av avsaknad av div tillbehör.Beror nog mer på föraren än maskinen i så fall!Jag körde om en Porsche med min Peugeot här om veckan.Betyder det att jag kör ifrån alla porschar nu då?
det enda "riktiga" felet jag har hört som är allmänt för dinlin eller iofs 2.. det är kamkedjan och glapp i kulleder..enligt bes gubben så är lite glapp okej pga att det är så vanligt så godkänner dom lite.. så det är inget stort problem så länge det inte ger en problem.och kedjan går ju också byta;)men jag skulle aldrig byta från min raptor till en dinli mycket pga 240mils serviceintervall på motorn och vridet.skillnaden mellan raptor och dinli.. hmmm raptorn har bättre kvalitet och är dyrare..varför är det så svårt att förstå för många som kör dinli 450? men man kan ha precis lika kul på en dinli 450 o jag klankar inte ner på dom som kör dom utan gillar tvärtom att inte alla kör samma. ger en spännande blandning och håller priset nere:)vill tacka dinli för att se till att framför allt begpriserna på fyrhjulingar gör att många kan ha kul:)och vem tusan har sagt att alla fujimotorer är toppen? helt klart är dinli motorn en fuji men med vissa detaljer som tex kamkedjan (iaf på vissa modeller) är lite billigare än andra motorer dom klistrat ihop.go dinli!:)
Nu vet inte jag hur branta backar du har i sandtaget men där vi åker så kan man i stort sett glömma att komma upp med en Dinli.Jag vet bara en Dinli som har kommit upp kanska lätt. Den var uppbestyckad i förgasaren och hade polarisbox så den varvade ganska friskt.Vi har haft många som varit här å åkt med oss som åkt dinli å dom har nastan alldrig kommit upp för slänterna vi åker i. Dom varvar på 2an och kommer halva backen sen gräver dom bara ner sig medans raptorn går på 4an upp utan problem.Vi har ca 15meter bara inann slänten börjar och det är lös fin sand och på den korta biten hade vi redan fått i 4an på raptorerna medans en dinli knappt börjat varva på 2an.Du skriver själv att en dinli har effekten på höga varv för att det ska hända nått så då kanske du förstår att i vårat sandtag funkar inte en dinli så bra.När jag åkte i skogen så gick raptorn på tomgång på ettans växel utan problem över stenar å skit som va i vägen medans en dinli fick dom varva å ladda annars la den av för det saknas vridmoment på låga varv.Du kan fråga Degklumpen här på forumet han hade en dinli450 å han kom alldrig upp för slänten men sen köpte han en raptor700 och han flög uppför slänterna som en galning.Om du inte tror mej så är du välkommen att testa slänten [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=buqXxd6DrDQ[/youtube]