Bli inte lack nu men.... Du har inte full choke i ? Annars har du nog varit och skruvat på luftskruven. Aldrig haft Keihin innan men vad jag har fått fram på nätet så är 1.5 varv ut från botten en grundinställning.
Hittade det här för tomgångenSet idle speed to proper r.p.m, by adjusting the IDLE SPEED SCREW. Turn the IDLE MIXTURE SCREW or the AIR SCREW to for correct procedure, achieve highest speed and best response. The IDLE MIXTURE SCREW (FCR) controls fuel delivery to the idle port and the SCREW is located on the engine side of the carburetor slide. Turning the IDLE MIXTURE SCREW out will make idle and off-idle richer. Turning IDLE MIXTURE SCREW (CR, PWK, PJ, PE) controls the amount of air to the IDLE and SLOW CIRCUIT. This SCREW is located on the air cleaner side of the throttle slide and turning the SCREW out will lean the mixture and turning the SCREW in (clockwise) will richen the mixture.
Hittade det här också. Kan vara bra att förstå hur en förgasaren arbetar, allt blir lite mer logiskt dåDet finns flera olika justeringar på en förgasare, den man oftast börjar med är lågfartssystemet vilket har störst inverkan på tomgång till 1/8 gas, det består oftast av: lågfartsmunstycke, luftskruv/blandskruv. Skillnaden på luftskruv / blanddskruv är enkel. Sitter skruven på motorsidan om förgasarens trottel är det en blandskruv, den justerar då mängden luft/bränsle från lågfartskretsen som blandas in i luften som passerar trotteln, skruven utåt=fetare blandnig. Sitter skruven på luftfiltersidan av förgasaren rör det sig istället om en luftskruv, den bestämmer hur mycket luft som blandas in i bränslet förgasaren suger ur lågfartsmunstycket, skruven inåt = fetare blandningJustering av luftskruven sker på tomgång Trottelnålen. När vi nått 1/4 gas och upp till 3/4 så är det istället nålen som bestämmer mängden bränsle. Justering sker noggrannast vid halvgas då den har alellera störst inverkan. Höjer man nålen (flyttar clipset nedåt) så får man fetar blandning och vice versa.Huvudmunstycke. När nålen går över 3/4gas så börjar Högfartskretsen säga sitt, detta genom förgasarens huvudmunstycke. Större munstycke = fetare blandning.
Blåa är tomgångsskruvenRöda är bränsle/luft skruven.NEJ jag tror knappt nåt e fel med din nål, min är också lite sned den ska vara så, inget är fel alls, man kan tro att den inte ska vara lite sned men det är helt ok min e så också på smc 250 förgasareTror du har 2 problem.. första är gaswiren, ok du har monterat av toppen så fjädren bara hoppa ut, så du säkert har haft det svårt med att få ner den igen? om inte, så kan problemet vara klippset som inte håller igen. Om du har haft svårt med att få ner den igen, så oroa dig inte det är vanlig nybörjarsak, du måste vrida på den svarta runda grejen som är runt nålen och fjädren, lite efter lite testa hela tiden vrida på den sakta tills den bör sätta sig perfekt (då glider den bara ner). Gör det sakta så själva trottelnålen sitter i det lilla hålet..Flöttornålen ska INTE sitta såhär http://i222.photobucket.com/albums/dd89/Azzyh/DSC00019.jpg utan den ska sitta omvänd var nålen sticker uppåt.Löste det inte ditt problem ta många bilder från olika vinkler och förklara dig mer
hmm.. ta bilder på trotteln med nål och allt(fjäder, klipps).. från olika håll..
hmm min luftbränsleskruv är iaf helt inne nu, men borde inte spela så mkt roll beror på hur du kör o så, känner du lite luft vrid ut den, annars vrid in för mer bränsle.. tycker helt inne är bra om du gillar höga farter som mig =P, dock tror jag den dricker mer (? inte dokumenterad men känns så)och tomgången justera den efter hur du önskar.Men kör den normalt nu eller har du fortfarande problem?