ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • SMC (Moderatorer: Rickard Marklund, Michelin) »
  • Ämne: Akut hjälp! Fet motorgång
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 [2] 3  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Akut hjälp! Fet motorgång  (läst 16157 gånger)

Utloggad Delarium

  • nananananna..BATMAN
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1325
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • In Trance We Trust
    • Visa profil
Delarium
SV: Akut hjälp! Fet motorgång
« Svar #12 skrivet: 4 augusti 2010 kl. 21:44:02 »
Citat från: vespa skrivet  4 augusti 2010 kl. 21:27:41
Bli inte lack nu men.... Du har inte full choke i ? Annars har du nog varit och skruvat på luftskruven. Aldrig haft Keihin innan men vad jag har fått fram på nätet så är 1.5 varv ut från botten en grundinställning.

För att försäkra mig själv att choken inte är med i spel har jag tom provat kopplat bort wiren. Själva "fjädern" ligger i bottenläge. Är choken på då?

Är det röd eller blå ring som är luftskruven?
Anmäl till moderator   Loggat
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad Delarium

  • nananananna..BATMAN
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1325
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • In Trance We Trust
    • Visa profil
Delarium
SV: Akut hjälp! Fet motorgång
« Svar #13 skrivet: 4 augusti 2010 kl. 21:48:05 »
Citat från: vespa skrivet  4 augusti 2010 kl. 21:33:36
Hittade det här för tomgången

Set idle speed to proper r.p.m, by adjusting the IDLE SPEED SCREW. Turn the IDLE MIXTURE SCREW or the AIR SCREW to for correct procedure, achieve highest speed and best response. The IDLE MIXTURE SCREW (FCR) controls fuel delivery to the idle port and the SCREW is located on the engine side of the carburetor slide. Turning the IDLE MIXTURE SCREW out will make idle and off-idle richer. Turning IDLE MIXTURE SCREW (CR, PWK, PJ, PE) controls the amount of air to the IDLE and SLOW CIRCUIT. This SCREW is located on the air cleaner side of the throttle slide and turning the SCREW out will lean the mixture and turning the SCREW in (clockwise) will richen the mixture.

Tack för detta!! Har gett upp för idag (11 timmar senare). Tomgången är jämn, men den låter verkligen som en båt och stinker bensin.

Har provat kört utan tanklock också.
Anmäl till moderator   Loggat
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad vespa

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1317
  • Total likes: 36
  • Kön: Man
  • Sym Quadlander
    • Visa profil
vespa
SV: Akut hjälp! Fet motorgång
« Svar #14 skrivet: 4 augusti 2010 kl. 23:12:21 »
Hittade det här också. Kan vara bra att förstå hur en förgasaren arbetar, allt blir lite mer logiskt då

Det finns flera olika justeringar på en förgasare, den man oftast börjar med är
lågfartssystemet vilket har störst inverkan på tomgång till 1/8 gas, det består oftast av: lågfartsmunstycke, luftskruv/blandskruv. Skillnaden på luftskruv / blanddskruv är enkel. Sitter skruven på motorsidan om förgasarens trottel är det en blandskruv, den justerar då mängden luft/bränsle från lågfartskretsen som blandas in i luften som passerar trotteln, skruven utåt=fetare blandnig. Sitter skruven på luftfiltersidan av förgasaren rör det sig istället om en luftskruv, den bestämmer hur mycket luft som blandas in i bränslet förgasaren suger ur lågfartsmunstycket, skruven inåt = fetare blandning
Justering av luftskruven sker på tomgång

Trottelnålen. När vi nått 1/4 gas och upp till 3/4 så är det istället nålen som bestämmer mängden bränsle. Justering sker noggrannast vid halvgas då den har alellera störst inverkan. Höjer man nålen (flyttar clipset nedåt) så får man fetar blandning och vice versa.

Huvudmunstycke. När nålen går över 3/4gas så börjar Högfartskretsen säga sitt, detta genom förgasarens huvudmunstycke. Större munstycke = fetare blandning.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Delarium

  • nananananna..BATMAN
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1325
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • In Trance We Trust
    • Visa profil
Delarium
SV: Akut hjälp! Fet motorgång
« Svar #15 skrivet: 4 augusti 2010 kl. 23:18:17 »
Citat från: vespa skrivet  4 augusti 2010 kl. 23:12:21
Hittade det här också. Kan vara bra att förstå hur en förgasaren arbetar, allt blir lite mer logiskt då

Det finns flera olika justeringar på en förgasare, den man oftast börjar med är
lågfartssystemet vilket har störst inverkan på tomgång till 1/8 gas, det består oftast av: lågfartsmunstycke, luftskruv/blandskruv. Skillnaden på luftskruv / blanddskruv är enkel. Sitter skruven på motorsidan om förgasarens trottel är det en blandskruv, den justerar då mängden luft/bränsle från lågfartskretsen som blandas in i luften som passerar trotteln, skruven utåt=fetare blandnig. Sitter skruven på luftfiltersidan av förgasaren rör det sig istället om en luftskruv, den bestämmer hur mycket luft som blandas in i bränslet förgasaren suger ur lågfartsmunstycket, skruven inåt = fetare blandning
Justering av luftskruven sker på tomgång

Trottelnålen. När vi nått 1/4 gas och upp till 3/4 så är det istället nålen som bestämmer mängden bränsle. Justering sker noggrannast vid halvgas då den har alellera störst inverkan. Höjer man nålen (flyttar clipset nedåt) så får man fetar blandning och vice versa.

Huvudmunstycke. När nålen går över 3/4gas så börjar Högfartskretsen säga sitt, detta genom förgasarens huvudmunstycke. Större munstycke = fetare blandning.

Vet inte om du hittade detta på forumet eller någon annan stans... Men det borde klistras! Tack så mycket för det, det gör betydligt med "sense" nu! Skruva i blindo är svårt! Jag ska prova imorgon med nya försök att attackera problemet. Detta borde rimtligtvis hjälpa andra också som har snarlika problem med mig.
Men nålen som jag bytte, den påverkar alltså inte "bludderproblemet" jag haft när jag kört på låg till halvfart? Det skulle isåfall stämma rätt bra med mitt scenario idag.
« Senast ändrad: 4 augusti 2010 kl. 23:20:41 av Delarium »
Anmäl till moderator   Loggat
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad VmaXA

  • Go For It! SMC CBW 250
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 437
  • Total likes: 0
    • Visa profil
VmaXA
SV: Akut hjälp! Fet motorgång
« Svar #16 skrivet: 5 augusti 2010 kl. 01:29:39 »
Blåa är tomgångsskruven
Röda är bränsle/luft skruven.

NEJ jag tror knappt nåt e fel med din nål, min är också lite sned den ska vara så, inget är fel alls, man kan tro att den inte ska vara lite sned men det är helt ok min e så också på smc 250 förgasare

Tror du har 2 problem.. första är gaswiren, ok du har monterat av toppen så fjädren bara hoppa ut, så du säkert har haft det svårt med att få ner den igen? om inte, så kan problemet vara klippset som inte håller igen. Om du har haft svårt med att få ner den igen, så oroa dig inte det är vanlig nybörjarsak, du måste vrida på den svarta runda grejen som är runt nålen och fjädren, lite efter lite testa hela tiden vrida på den sakta tills den bör sätta sig perfekt (då glider den bara ner). Gör det sakta så själva trottelnålen sitter i det lilla hålet..

Flöttornålen ska INTE sitta såhär http://i222.photobucket.com/albums/dd89/Azzyh/DSC00019.jpg
utan den ska sitta omvänd var nålen sticker uppåt.

Löste det inte ditt problem ta många bilder från olika vinkler och förklara dig mer
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Delarium

  • nananananna..BATMAN
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1325
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • In Trance We Trust
    • Visa profil
Delarium
SV: Akut hjälp! Fet motorgång
« Svar #17 skrivet: 5 augusti 2010 kl. 10:13:37 »
Citat från: Azzyh skrivet  5 augusti 2010 kl. 01:29:39
Blåa är tomgångsskruven
Röda är bränsle/luft skruven.

NEJ jag tror knappt nåt e fel med din nål, min är också lite sned den ska vara så, inget är fel alls, man kan tro att den inte ska vara lite sned men det är helt ok min e så också på smc 250 förgasare

Tror du har 2 problem.. första är gaswiren, ok du har monterat av toppen så fjädren bara hoppa ut, så du säkert har haft det svårt med att få ner den igen? om inte, så kan problemet vara klippset som inte håller igen. Om du har haft svårt med att få ner den igen, så oroa dig inte det är vanlig nybörjarsak, du måste vrida på den svarta runda grejen som är runt nålen och fjädren, lite efter lite testa hela tiden vrida på den sakta tills den bör sätta sig perfekt (då glider den bara ner). Gör det sakta så själva trottelnålen sitter i det lilla hålet..

Flöttornålen ska INTE sitta såhär http://i222.photobucket.com/albums/dd89/Azzyh/DSC00019.jpg
utan den ska sitta omvänd var nålen sticker uppåt.

Löste det inte ditt problem ta många bilder från olika vinkler och förklara dig mer

Menar du metallgrejen som sitter på flottören? Hur ska den sitta? :hmmm: Har dock inte rört denna sen atv'n gick bra tidigare.
Har bara tagit ut nålen ovanifrån utan att ha dän förgasaren från själva motorn.
« Senast ändrad: 5 augusti 2010 kl. 10:16:04 av Delarium »
Anmäl till moderator   Loggat
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad Delarium

  • nananananna..BATMAN
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1325
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • In Trance We Trust
    • Visa profil
Delarium
SV: Akut hjälp! Fet motorgång
« Svar #18 skrivet: 5 augusti 2010 kl. 12:42:50 »
Och idag har försöken fortsatt. Hur jag än gör så går den fett! Den går på tomgång, och den går på fullgas. Det spelar dock i stora drag inte vad jag gör på "mellanregistret". Den går en aning bättre när den är kall, men det är ju väldigt kortvarigt.

Nu har jag tagit loss förgasaren och säkerställt själva trotteln går ned i "botten", och att nålen går ned i hålet i "botten". Går det vända trotteln åt fel håll??
Bilder:






Och en snurrig video på hur den låter. Hur gör jag för att få den gå magert/magarare när jag inte hittar någon renodlad luftskruv? Finns bara dom 2 skruvarna som jag ringat in vad jag kan se.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lzMbo4qcpHs[/youtube]
Anmäl till moderator   Loggat
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad vespa

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1317
  • Total likes: 36
  • Kön: Man
  • Sym Quadlander
    • Visa profil
vespa
SV: Akut hjälp! Fet motorgång
« Svar #19 skrivet: 5 augusti 2010 kl. 13:20:51 »
Det ser ut på bilderna som att trotteln är rätt med skärningen neråt, vet inte om det går att få i den på fel håll då jag aldrig försökt. Knappast troligt att du satt flottörnålen på det hållet som bilden visar då den skulle flödat över och läckt bensin.Vad gäller nålen så sänker du den för att få mindre bensin bensin. alltså höjer klipset. Vet inte hur det är på din förgasare men vissa har fast munstycke och man byter nåltjocklek istället. är nya nålen samma storlek i sån fall, testa den gamla igen. Som Azzyh skrev innan så kanske du inte fått dit nålen rätt i botten av trotteln, skulle ju i så fall kunna jämnställas med att man har klipset längst ner och man får för mycket bensin.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad VmaXA

  • Go For It! SMC CBW 250
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 437
  • Total likes: 0
    • Visa profil
VmaXA
SV: Akut hjälp! Fet motorgång
« Svar #20 skrivet: 5 augusti 2010 kl. 13:43:18 »
hmm.. ta bilder på trotteln med nål och allt(fjäder, klipps).. från olika håll..
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Delarium

  • nananananna..BATMAN
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1325
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • In Trance We Trust
    • Visa profil
Delarium
SV: Akut hjälp! Fet motorgång
« Svar #21 skrivet: 5 augusti 2010 kl. 15:19:27 »
Citat från: Azzyh skrivet  5 augusti 2010 kl. 13:43:18
hmm.. ta bilder på trotteln med nål och allt(fjäder, klipps).. från olika håll..

Jag läste ditt inlägg igen, och jag var  nog inte riktigt uppmärksam första gången. Var ute i garaget, skruvade ned i förgasaren igen (börjar bli bra på detta nu :D) och kollade på trotteln och nålen. Och efter noga konsultation av ditt inlägg, förstod jag vad som var fel. Nålen hade hoppat upp "ovanför" både fjädern och den där clipset. Där fanns det ju också en försänkning när man tittade noga.

Skruvade snabbt ihop allting igen, och den går numera (när nålen sitter fixerade i trotteln) ljusår bättre! Den går fortfarande fett, men det inte ens i närheten av vad den gick tidigare. Den mullrar rätt mycket på tomgång fortfarande... Har justerat tomgången, och skruvat in luft/bränsleskruven helt. Är det fel? Ska jag skruva ut den till 1,5 varv?

EDIT: Har stoppat i den gamla "krokiga" nu, och den går yttligare lite bättre. Den nygamlanålen hade nog lite annorlunda mått. Vilken skillnad den lilla grejen kan göra!
« Senast ändrad: 5 augusti 2010 kl. 16:56:15 av Delarium »
Anmäl till moderator   Loggat
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad VmaXA

  • Go For It! SMC CBW 250
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 437
  • Total likes: 0
    • Visa profil
VmaXA
SV: Akut hjälp! Fet motorgång
« Svar #22 skrivet: 6 augusti 2010 kl. 03:06:00 »
hmm min luftbränsleskruv är iaf helt inne nu, men borde inte spela så mkt roll beror på hur du kör o så, känner du lite luft vrid ut den, annars vrid in för mer bränsle.. tycker helt inne är bra om du gillar höga farter som mig =P, dock tror jag den dricker mer (? inte dokumenterad men känns så)

och tomgången justera den efter hur du önskar.

Men kör den normalt nu eller har du fortfarande problem?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Delarium

  • nananananna..BATMAN
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1325
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • In Trance We Trust
    • Visa profil
Delarium
SV: Akut hjälp! Fet motorgång
« Svar #23 skrivet: 6 augusti 2010 kl. 10:11:03 »
Citat från: Azzyh skrivet  6 augusti 2010 kl. 03:06:00
hmm min luftbränsleskruv är iaf helt inne nu, men borde inte spela så mkt roll beror på hur du kör o så, känner du lite luft vrid ut den, annars vrid in för mer bränsle.. tycker helt inne är bra om du gillar höga farter som mig =P, dock tror jag den dricker mer (? inte dokumenterad men känns så)

och tomgången justera den efter hur du önskar.

Men kör den normalt nu eller har du fortfarande problem?

Efter ditt och Vespas inlägg så går den nu nästintill helt bra, det är stort sett lika som innan. Den går lite halvbra på tomgång (belägen att lägga av) när den är kall, och när den är varm så går den å andra sidan på ganska högt varv.  Rycken och ojämnheterna är dock borta!  :headbang:
Anmäl till moderator   Loggat
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 [2] 3  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • SMC (Moderatorer: Rickard Marklund, Michelin) »
  • Ämne: Akut hjälp! Fet motorgång
 


Online just nu.

1053 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 1136. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
  • Jennil: Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
    18 februari 2023 kl. 09:40:29
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info