Cf:en behöver hasplåt,större hjul o demontering av frontplast plus flytt av blinkers,sen håller den minst lika bra som nån annan hoj. mvh//hades
Citat från: HADES skrivet 28 maj 2010 kl. 08:37:45Cf:en behöver hasplåt,större hjul o demontering av frontplast plus flytt av blinkers,sen håller den minst lika bra som nån annan hoj. mvh//hadesKanske inte hör till denna tråd men , med frontplast är det "v-et" som du menar eller är det någon annan plast som borde bort ? Jag letar just nu blinkers för att få bort "V-et", några tips var man hittar bra blinkers ?Har du tips på rätt däckstorlekt och däck ? Funderar på 26" Maxxis Bighorn./ M
Måste förklara bättre tydligen......han körde över en stubbe med höger framhjul som sen tog i baljan,han såg inte det utan han gasade lite mer,vilket resulterade i att hela baljan trycktes bakåt.det var då det sprack ända från foten upp till tändningslåset vidare till styret,samtidigt blev påfrestningen för stor för plasten som sitter under frontracken så då gick skruvarna rätt igenom den.sen gick den vänstra baljan sönder ,innan vi kommit hem så var även plasten som sitter på a-armarna ett minne blott .Jag har bara plast under på min,lika som på cf men inte gick nått sönder på den Ett bra plast prov är ju att trycka ner bak skärmen tills den tar i hjulet ,då ska den fjädra tillbaka men på cf står du med en plastbit i handen
Ja det va synd att jag inte fick det på film,jag stod bakom och filmade först.Men sen trodde jag att han kom över som oss andra,så jag stoppade ner kameran 2 sek för tidigt.Annars hadde man kunnat skicka det till AFV Jaså täcker hasplåten upp en bit i hjulhuset,ja då kanske han hadde klarat baljan iaf,för det är ju bara plast i fotsteget annars.Jo plasten är ju billig till dom........skummade igenom lite va det skulle kosta ca 4000 kom jag fram till och då är inte plsten till a-armarna med räknad.
Så slutsatsen blir alltså att plasten är lika dålig som vid lanseringen men maskinellt funkar den bättre? Är det prisvärt med en Black edition/ed, och framförallt är den driftsäker så man inte behöver frakta den fram och tillbaka till åf var och varannan vecka för garanti reparationer?M.V.H
Men sköter man om maskin med olja stift och allmän smörjning och service håller de bra utan massa små irriterande fel på motor o drivlina?Maskinen kommer användas till utflykter i skogen, åka lite grusväg o asfalt, ingen avancerad körning eller ligga o pressa den till max, blir varierad körning i "lagom" tempo. samt att om man skulle stöta på något surhål i skogen (ska inte badas i surhål mer än vad som behövs!) ska man kunna ta sej över det utan att behöva köra flera mil runt (dock är ju surhål olika stora men de större surhålen kommer undvikas!!)! Det är frun som vill ha en 4*4 maskin istället för sin 2*4, hon har tittat på can am 400cc som jag tycker låg väl högt på beg marknaden, så har blivit att vi börjat titta på allroad500 men även så är allroad/linhai 300 aktuella tackvare att de är i perfekt storlek åt henne att hantera!Frågan är dock, vilken av dessa tre maskiner (allroad 500/300cc linhai 300cc) är mest prisvärd och mest problemfritt ägande med om den ska användas till ovanstående körning?M.V.H