Hej!Är kvaliten maskinellt sett bättre på Cf mot ed/x serierna nu än den var vid lanseringen? Vad är isof förbättrat på modellerna?M.V.H
Hej!Hades: vad är de stora skillnaderna? Blev väldigt avskräckt från märket med min ed -08, körde 25 mil med den på grusvägar och asfalt i hastigheter runt 40-70km/h och på de milen hade jag haveri vattenpump 2 gånger, rasad koppling en gång samt att det uppkom ett större oljeläckage. Hur driftsäker är en ny cf idag om man ser til ED modellen?M.V.H
Det va en cf som hadde gått 28 mil med på förra körningen i skogen....det blev bara skit av den baljorna sprack från foten ända upp till styret,så hela fronten släppte.Tur att den hadde framrack annars hadde den blåst bort,så plasten verkar inte blivit nå bättre iallafall. Dom ser ju så "riktig" ut men det är bara dynga under den blanka lacken .
Citat från: Ace skrivet 27 maj 2010 kl. 21:04:25Det va en cf som hadde gått 28 mil med på förra körningen i skogen....det blev bara skit av den baljorna sprack från foten ända upp till styret,så hela fronten släppte.Tur att den hadde framrack annars hadde den blåst bort,så plasten verkar inte blivit nå bättre iallafall. Dom ser ju så "riktig" ut men det är bara dynga under den blanka lacken .ja plasten är ett skämt, hadde min i tre månader och på den tiden så fick jag byta 3st fotbaljor och en skärmbreddare och det va inte äns direkt avanserad körning
Citat från: Grönis skrivet 27 maj 2010 kl. 21:08:32Citat från: Ace skrivet 27 maj 2010 kl. 21:04:25Det va en cf som hadde gått 28 mil med på förra körningen i skogen....det blev bara skit av den baljorna sprack från foten ända upp till styret,så hela fronten släppte.Tur att den hadde framrack annars hadde den blåst bort,så plasten verkar inte blivit nå bättre iallafall. Dom ser ju så "riktig" ut men det är bara dynga under den blanka lacken .ja plasten är ett skämt, hadde min i tre månader och på den tiden så fick jag byta 3st fotbaljor och en skärmbreddare och det va inte äns direkt avanserad körning Med risk att vara lite CF färgad då jag äger en X7 med endast 30 mil på mätarn.Hade du hasplåtar under din maskin ? Satt full armor under min direkt och har varit ute bland stock och sten en hel del med. Än så länge har plasten hållit trots att det smällt i stubbar och stenar Däremot kan jag hålla med om att dessa maskiner verkar ha en del skitfel och irriterande småfel.Men maskinellt så verkar dom ju hålla bra, eller ?Köpte en CF som första maskin för att se om jag blir "ATV biten". Att få en ny maskin för 70 KSEK med 2 års garanti är svårslaget. Det kan heller inte var någon slump att CF 500 sålt näst bäst under ett antal år (efter polaris). Men man får alltid vad man betalar för. En 40 KSEK dyrare maskin är givetvis bättre i många avseenden.Service intervallen är 10, 100, 150, 300 mil osv om jag förstått min servicebok rätt./ M