Jag har hört att jusst kawa är lite känsliga då det gäller framaxeln. Om man har 4 driften i och det släpper så hjulen slår fram och tillbaka så kan diffen gå sönder (kuggen går sönder). kostar ca 16000 enligt vissa. Aja hoppas detta går på garantin och du slipper mer elände.
Haha brukar vara så att när man "funderar på att byta" så är dom lyriska och "allt är så bra så" men när man väl köpt och det går sönder och man behöver hjälp, ja då är det inte lika intressant. Jag tror kawan är överlag en jäkligt bra hoj (jag vill me ha en sån kan tilläggas) men dom är lite känsliga i diffen fram som jag hört från en del håll. Sen vet jag inte om det har blivit nån förbättring på nya årsmodellen men det får man vell hoppas att dom tänkt på. vad har du för årsmodell?En annan grej är att om man kör mycket bakhjulsåka så smörjs hojen inte lika bra då oljepickuppen sitter lite galet.
Citat från: Pegazus_Online skrivet 14 mars 2010 kl. 15:17:42Haha brukar vara så att när man "funderar på att byta" så är dom lyriska och "allt är så bra så" men när man väl köpt och det går sönder och man behöver hjälp, ja då är det inte lika intressant. Jag tror kawan är överlag en jäkligt bra hoj (jag vill me ha en sån kan tilläggas) men dom är lite känsliga i diffen fram som jag hört från en del håll. Sen vet jag inte om det har blivit nån förbättring på nya årsmodellen men det får man vell hoppas att dom tänkt på. vad har du för årsmodell?En annan grej är att om man kör mycket bakhjulsåka så smörjs hojen inte lika bra då oljepickuppen sitter lite galet.jag har en -10 och jag e skitnöjd att jag bytt, hojen är så otroligt rolijg att köra så man känner sej som 15 igen. Jag är ingen person som ska visa sej och åka på bakhjulen så det rör mej inte att det blir dålig smörjing då Jag fråga min ÅF flera gånger om det va ett problem med smörjningen men det sa han att det är det inte om du kör normalt. Du ska köra länge på bakhjulen om du ska märka av det sa han och att problemet har blivigt lite förstorat. Sen fråga jag han om framvangnen (min har börjat glappa redan efter 80 timmar) att det brukar han byta vid 100 timmars sevicen sa han om det glappa även fast kunden inte har upptänkt det Det går ju bra så länge man har garanti sen får man väll köpa go offroads uppgraderingskitt=)Men jag har en välldigt bra ÅF så jag tror han fixar till det här problemet för mej för annas läre inte jag forsätta att handla där, har ju bränt lite slantar hos honom nu sissta månaderna Han är välldigt tillmötesgående och tar alltid in min maskin ASP när jag kommer med den
Är troligtvis inte nått fel på din fram diff.Detta händer mig lite nu o då också, men har alltid lyckats försvinna.Det troliga felet är antingen din "solinojd" motor till 4x4. el så är det motor broms motorn som knasar.Man kan utesluta dom båda med tiden som blinkar.1 sek intervall = 2wd/4wd motorn2 sek intervall = motorbroms motorn4 sek intervall = bådaMed stor sanorlighet är det din motorbroms motor som kronglar.Har du kollat säkringarna? Ska tydligen finnas en till just den !Lite tips bara.. Om du vill läsa lite mer finns en lite service maual på engelska som är mycket bra. http://www.mudinmyblood.net/forum/downloads.php?do=file&id=3/wasteland
Citat från: Grönis skrivet 14 mars 2010 kl. 17:25:05Citat från: Pegazus_Online skrivet 14 mars 2010 kl. 15:17:42Haha brukar vara så att när man "funderar på att byta" så är dom lyriska och "allt är så bra så" men när man väl köpt och det går sönder och man behöver hjälp, ja då är det inte lika intressant. Jag tror kawan är överlag en jäkligt bra hoj (jag vill me ha en sån kan tilläggas) men dom är lite känsliga i diffen fram som jag hört från en del håll. Sen vet jag inte om det har blivit nån förbättring på nya årsmodellen men det får man vell hoppas att dom tänkt på. vad har du för årsmodell?En annan grej är att om man kör mycket bakhjulsåka så smörjs hojen inte lika bra då oljepickuppen sitter lite galet.jag har en -10 och jag e skitnöjd att jag bytt, hojen är så otroligt rolijg att köra så man känner sej som 15 igen. Jag är ingen person som ska visa sej och åka på bakhjulen så det rör mej inte att det blir dålig smörjing då Jag fråga min ÅF flera gånger om det va ett problem med smörjningen men det sa han att det är det inte om du kör normalt. Du ska köra länge på bakhjulen om du ska märka av det sa han och att problemet har blivigt lite förstorat. Sen fråga jag han om framvangnen (min har börjat glappa redan efter 80 timmar) att det brukar han byta vid 100 timmars sevicen sa han om det glappa även fast kunden inte har upptänkt det Det går ju bra så länge man har garanti sen får man väll köpa go offroads uppgraderingskitt=)Men jag har en välldigt bra ÅF så jag tror han fixar till det här problemet för mej för annas läre inte jag forsätta att handla där, har ju bränt lite slantar hos honom nu sissta månaderna Han är välldigt tillmötesgående och tar alltid in min maskin ASP när jag kommer med den Är det bussningar han byter då vid glapp? vad är det för kitt som går att köpa? innehåller?
Glömde fråga. Knorrar motor bromsen när du stänger av maskinen med nyckeln? Om den inte gör det, ÄR det den det är fel på. Om du inte vet var motor broms motorn sitter , är den plaserad uppe på variator kåpan, liten kostig pryl som det går en 2 ledad kabel till, sitter med 5 skruvar!
Detta känner jag igen, det stod 2 bruttar hos min ÅF med just detta problem sa han, frågade inte mer vad som hänt med dom. Är detta en svag punkt på kawa tro?Hoppas de löser sig smidigt Grönis