ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Can-Am/Bombardier (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Alla hjulen driver väl lika?
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 3 [4] 5 6  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Alla hjulen driver väl lika?  (läst 17706 gånger)

Utloggad larsno

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 71
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
larsno
SV: Alla hjulen driver väl lika?
« Svar #36 skrivet: 18 februari 2010 kl. 19:21:06 »
Hej igen...!

Har mätt mina 27":re....lösa liggande på golvet med 0,3 bar i varje

25-11-12  = 2150mm i omkrets
25-9-12    = 2100mm i omkrets..
//Lars

Anmäl till moderator   Loggat
Yamaha Grizzly 700 EPS SE -2020
28x11x14 Zilla runt om.
Barker´s single slipon
EHS-Fuel Tuner
EHS  modifierad Airbox lid
Yamaha Nedväxlingskit 1,4mm shims

Utloggad venus

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 118
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • bättre att ha, än att önska...
    • Visa profil
venus
SV: Alla hjulen driver väl lika?
« Svar #37 skrivet: 18 februari 2010 kl. 21:07:54 »
Citat från: larsno skrivet 18 februari 2010 kl. 19:21:06
Hej igen...!

Har mätt mina 27":re....lösa liggande på golvet med 0,3 bar i varje

25-11-12  = 2150mm i omkrets
25-9-12    = 2100mm i omkrets..
//Lars


lätt fixat!!
2wd bromsa och bränn lite däck till våren så du får ner dom sista 5 cm....  :D
Anmäl till moderator   Loggat
can am 800xt -07
Dalton clutch kit
27" mudzilla
hmf
Ricochet -MADE BY PONTUS!
+ lull lull

Utloggad larsno

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 71
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
larsno
SV: Alla hjulen driver väl lika?
« Svar #38 skrivet: 18 februari 2010 kl. 21:21:32 »
Citat från: venus skrivet 18 februari 2010 kl. 21:07:54
Citat från: larsno skrivet 18 februari 2010 kl. 19:21:06
Hej igen...!

Har mätt mina 27":re....lösa liggande på golvet med 0,3 bar i varje

25-11-12  = 2150mm i omkrets
25-9-12    = 2100mm i omkrets..
//Lars


lätt fixat!!
2wd bromsa och bränn lite däck till våren så du får ner dom sista 5 cm....  :D


Absolut..... :lol:

Anmäl till moderator   Loggat
Yamaha Grizzly 700 EPS SE -2020
28x11x14 Zilla runt om.
Barker´s single slipon
EHS-Fuel Tuner
EHS  modifierad Airbox lid
Yamaha Nedväxlingskit 1,4mm shims

Utloggad AtvNerd

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3926
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
    • Visa profil
AtvNerd
SV: Alla hjulen driver väl lika?
« Svar #39 skrivet: 18 februari 2010 kl. 21:25:30 »
50mm är ju inte så mycket.... klipp av ett papper på 50mm och rulla det så ser man hur mycket/lite vi snackar om.... ;D
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad LAHA

  • Spyderryder
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2060
  • Total likes: 0
  • Teckomatorp Skåne
    • Visa profil
LAHA
SV: Alla hjulen driver väl lika?
« Svar #40 skrivet: 18 februari 2010 kl. 23:52:11 »
Citat från: IceMannen skrivet 17 februari 2010 kl. 18:11:55
Citat från: LAHA skrivet 17 februari 2010 kl. 17:59:20
Rullningsomkretsen måste väl ändå vara konstant oavsett viktfördelning och lufttryck, eller det är kanske ballongdäck utan stål/textilkord....


oh nej! ökar du däcktrycket så blir däcket "högre" på min syns de mycket...
fälgar, däck, däcktryck och vikten spelar stor roll

två tum smalare däck kräver juh två tum smalare fälgar...
samma sak lika breda däck kräver lika breda fälgar...





Din maskin kanske blir högre men däcket ökar inte i omkrets, även om det blir alldeles platt i nedankant har du samma omkrets men lägre höjd från marken räknat till ovankant.
Samma med vikt på maskin: Det är bara att däcket blir plattare mot marken och maskinen blir lägre.

Det finns i alla däck en cord av stål eller textil som gör att däcket ska hålla sig runt, det går normalt inte att tänja på den så därför bör rullningsomkretsen vara konstant.

Jag vet förstås inte helt säkert om du har någon cord eller om det är annorlunda med traktordäck  ;)
« Senast ändrad: 19 februari 2010 kl. 00:01:45 av LAHA »
Anmäl till moderator   Loggat
Can Am Spyder RS

Utloggad Sleeper_86

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 389
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Kalmar
    • Visa profil
Sleeper_86
SV: Alla hjulen driver väl lika?
« Svar #41 skrivet: 19 februari 2010 kl. 06:52:54 »
förklara varför mina 6lagrade bighorn mäter 27" höga med 0,25 i och 28,3 med 1 bar i då? över ett viss tryck så ändras inte rullomkretsen. men på låga tryck så går den att påverka med lufttrycket. antingen får man profil som ett bildäck dvs lite fyrkantig, lr om man pumpar hårt så blir de moppe/mc stuk på det.. iaf "offroad" däcken.. däremor smc:n jag hade innan spelade de inte så stor roll hur fasen jag pumpade..
« Senast ändrad: 19 februari 2010 kl. 06:55:39 av Sleeper_86 »
Anmäl till moderator   Loggat
///Jimmy
__________________
Can-Am 800R Max XT-P 
Hsun 700 4x4 -08
SMC 300 XLE -07

Utloggad LAHA

  • Spyderryder
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2060
  • Total likes: 0
  • Teckomatorp Skåne
    • Visa profil
LAHA
SV: Alla hjulen driver väl lika?
« Svar #42 skrivet: 19 februari 2010 kl. 09:26:08 »
Så här kanske!



* paint cirkel.jpg (8.72 kB, 660x355 - visat 592 gånger.)
Anmäl till moderator   Loggat
Can Am Spyder RS

Utloggad Rickard Marklund

  • Ägare av forumet
  • Administratör
  • *****
  • Antal inlägg: 2538
  • Total likes: 162
  • Kön: Man
    • Visa profil
Rickard Marklund
SV: Alla hjulen driver väl lika?
« Svar #43 skrivet: 19 februari 2010 kl. 10:22:45 »
Citera
Hej...!
Är också nyfiken på detta ...
Provade att hissa upp min och la i fyrhjuls-driften höll i det ena framhjulet samtidigt som jag snurrade på bakhjulen...började med ventilerna stående rakt upp..vid två bakhjulsvarv så hade framhjulet snurrat ca 10 min längre så enligt min test så snurrar framhjulen något snabbare på can-am...(dock ej vetenskapligt)

OM man hissar upp båda framhjulen så kan det ena stå still (beroende på vilken typ av diff du har) och det andra snurra fortare, eller i vart fall kan de snurra med olika hastighet.
För att se exakt utväxling i denna typ av test måste du nog räkna varven på alla fyra hjul, i vart fall så länge du inte har en helt mekanisk diff runtom.
Med viscokoppling får man säkert en liten annan hastighet på ena framhjulet än på det andra, även om de snurrar åt samma håll.
Med en enkel diff så kan det ena framhjulet snurra bakåt när det andra snurrar framåt.

I allt vesäntligt håller jag med esso, det är lufttrycket som avgör höjden på däcken (om tum-måttet är detsamma) och i fallet med min Can-Am skillde det nog minst 3 cm på höjden innan jag justerade lufttrycket, som det nu ser ut bör jag ha över 0.5 bar fram och under 0.3 bar bak för att de skall bli någorlunda lika stora...
En betydande skillnad i väghållning erhölls när jag justerade lufttrycket, till det bättre alltså.
Anmäl till moderator   Loggat
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad larsno

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 71
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
larsno
SV: Alla hjulen driver väl lika?
« Svar #44 skrivet: 19 februari 2010 kl. 15:10:21 »
Citat från: Rickard Marklund skrivet 19 februari 2010 kl. 10:22:45
Citera
Hej...!
Är också nyfiken på detta ...
Provade att hissa upp min och la i fyrhjuls-driften höll i det ena framhjulet samtidigt som jag snurrade på bakhjulen...började med ventilerna stående rakt upp..vid två bakhjulsvarv så hade framhjulet snurrat ca 10 min längre så enligt min test så snurrar framhjulen något snabbare på can-am...(dock ej vetenskapligt)

OM man hissar upp båda framhjulen så kan det ena stå still (beroende på vilken typ av diff du har) och det andra snurra fortare, eller i vart fall kan de snurra med olika hastighet.
För att se exakt utväxling i denna typ av test måste du nog räkna varven på alla fyra hjul, i vart fall så länge du inte har en helt mekanisk diff runtom.
Med viscokoppling får man säkert en liten annan hastighet på ena framhjulet än på det andra, även om de snurrar åt samma håll.
Med en enkel diff så kan det ena framhjulet snurra bakåt när det andra snurrar framåt.

I allt vesäntligt håller jag med esso, det är lufttrycket som avgör höjden på däcken (om tum-måttet är detsamma) och i fallet med min Can-Am skillde det nog minst 3 cm på höjden innan jag justerade lufttrycket, som det nu ser ut bör jag ha över 0.5 bar fram och under 0.3 bar bak för att de skall bli någorlunda lika stora...
En betydande skillnad i väghållning erhölls när jag justerade lufttrycket, till det bättre alltså.

Märkväl att jag höll i höger fram och snurrade på höger bak och mej veterligen så finns ingen mellandiff så vänster fram bör ju ha direktdrift med bak så länge högra står helt still.
Anmäl till moderator   Loggat
Yamaha Grizzly 700 EPS SE -2020
28x11x14 Zilla runt om.
Barker´s single slipon
EHS-Fuel Tuner
EHS  modifierad Airbox lid
Yamaha Nedväxlingskit 1,4mm shims

Utloggad esso

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 73
  • Total likes: 0
    • Visa profil
esso
SV: Alla hjulen driver väl lika?
« Svar #45 skrivet: 19 februari 2010 kl. 19:27:42 »
Citat från: larsno skrivet 19 februari 2010 kl. 15:10:21
Citat från: Rickard Marklund skrivet 19 februari 2010 kl. 10:22:45
Citera
Hej...!
Är också nyfiken på detta ...
Provade att hissa upp min och la i fyrhjuls-driften höll i det ena framhjulet samtidigt som jag snurrade på bakhjulen...började med ventilerna stående rakt upp..vid två bakhjulsvarv så hade framhjulet snurrat ca 10 min längre så enligt min test så snurrar framhjulen något snabbare på can-am...(dock ej vetenskapligt)

OM man hissar upp båda framhjulen så kan det ena stå still (beroende på vilken typ av diff du har) och det andra snurra fortare, eller i vart fall kan de snurra med olika hastighet.
För att se exakt utväxling i denna typ av test måste du nog räkna varven på alla fyra hjul, i vart fall så länge du inte har en helt mekanisk diff runtom.
Med viscokoppling får man säkert en liten annan hastighet på ena framhjulet än på det andra, även om de snurrar åt samma håll.
Med en enkel diff så kan det ena framhjulet snurra bakåt när det andra snurrar framåt.

I allt vesäntligt håller jag med esso, det är lufttrycket som avgör höjden på däcken (om tum-måttet är detsamma) och i fallet med min Can-Am skillde det nog minst 3 cm på höjden innan jag justerade lufttrycket, som det nu ser ut bör jag ha över 0.5 bar fram och under 0.3 bar bak för att de skall bli någorlunda lika stora...
En betydande skillnad i väghållning erhölls när jag justerade lufttrycket, till det bättre alltså.

Märkväl att jag höll i höger fram och snurrade på höger bak och mej veterligen så finns ingen mellandiff så vänster fram bör ju ha direktdrift med bak så länge högra står helt still.

Ja det var väl för tur att du inte höll i höger fram och vänster bak ;D Ta nu och lugna ner dej lite, det är fler än jag som ser att du spårat ur. ()p
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad larsno

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 71
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
larsno
SV: Alla hjulen driver väl lika?
« Svar #46 skrivet: 19 februari 2010 kl. 19:35:39 »
Citat från: esso skrivet 19 februari 2010 kl. 19:27:42
Citat från: larsno skrivet 19 februari 2010 kl. 15:10:21
Citat från: Rickard Marklund skrivet 19 februari 2010 kl. 10:22:45
Citera
Hej...!
Är också nyfiken på detta ...
Provade att hissa upp min och la i fyrhjuls-driften höll i det ena framhjulet samtidigt som jag snurrade på bakhjulen...började med ventilerna stående rakt upp..vid två bakhjulsvarv så hade framhjulet snurrat ca 10 min längre så enligt min test så snurrar framhjulen något snabbare på can-am...(dock ej vetenskapligt)

OM man hissar upp båda framhjulen så kan det ena stå still (beroende på vilken typ av diff du har) och det andra snurra fortare, eller i vart fall kan de snurra med olika hastighet.
För att se exakt utväxling i denna typ av test måste du nog räkna varven på alla fyra hjul, i vart fall så länge du inte har en helt mekanisk diff runtom.
Med viscokoppling får man säkert en liten annan hastighet på ena framhjulet än på det andra, även om de snurrar åt samma håll.
Med en enkel diff så kan det ena framhjulet snurra bakåt när det andra snurrar framåt.

I allt vesäntligt håller jag med esso, det är lufttrycket som avgör höjden på däcken (om tum-måttet är detsamma) och i fallet med min Can-Am skillde det nog minst 3 cm på höjden innan jag justerade lufttrycket, som det nu ser ut bör jag ha över 0.5 bar fram och under 0.3 bar bak för att de skall bli någorlunda lika stora...
En betydande skillnad i väghållning erhölls när jag justerade lufttrycket, till det bättre alltså.

Märkväl att jag höll i höger fram och snurrade på höger bak och mej veterligen så finns ingen mellandiff så vänster fram bör ju ha direktdrift med bak så länge högra står helt still.

Ja det var väl för tur att du inte höll i höger fram och vänster bak ;D Ta nu och lugna ner dej lite, det är fler än jag som ser att du spårat ur. ()p

Ok... men då kan ju du förklara hur du tycker att jag spårat ur......så Jag får lära mig nått....För du verkar ju kunna sånt här...
Anmäl till moderator   Loggat
Yamaha Grizzly 700 EPS SE -2020
28x11x14 Zilla runt om.
Barker´s single slipon
EHS-Fuel Tuner
EHS  modifierad Airbox lid
Yamaha Nedväxlingskit 1,4mm shims

Utloggad Umbert

  • Vore man helt normal hade man ju bara hälften så roligt...
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 376
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Umbert
SV: Alla hjulen driver väl lika?
« Svar #47 skrivet: 19 februari 2010 kl. 19:57:48 »
Citat från: esso skrivet 19 februari 2010 kl. 19:27:42
Citat från: larsno skrivet 19 februari 2010 kl. 15:10:21
Citat från: Rickard Marklund skrivet 19 februari 2010 kl. 10:22:45
Citera
Hej...!
Är också nyfiken på detta ...
Provade att hissa upp min och la i fyrhjuls-driften höll i det ena framhjulet samtidigt som jag snurrade på bakhjulen...började med ventilerna stående rakt upp..vid två bakhjulsvarv så hade framhjulet snurrat ca 10 min längre så enligt min test så snurrar framhjulen något snabbare på can-am...(dock ej vetenskapligt)

OM man hissar upp båda framhjulen så kan det ena stå still (beroende på vilken typ av diff du har) och det andra snurra fortare, eller i vart fall kan de snurra med olika hastighet.
För att se exakt utväxling i denna typ av test måste du nog räkna varven på alla fyra hjul, i vart fall så länge du inte har en helt mekanisk diff runtom.
Med viscokoppling får man säkert en liten annan hastighet på ena framhjulet än på det andra, även om de snurrar åt samma håll.
Med en enkel diff så kan det ena framhjulet snurra bakåt när det andra snurrar framåt.

I allt vesäntligt håller jag med esso, det är lufttrycket som avgör höjden på däcken (om tum-måttet är detsamma) och i fallet med min Can-Am skillde det nog minst 3 cm på höjden innan jag justerade lufttrycket, som det nu ser ut bör jag ha över 0.5 bar fram och under 0.3 bar bak för att de skall bli någorlunda lika stora...
En betydande skillnad i väghållning erhölls när jag justerade lufttrycket, till det bättre alltså.

Märkväl att jag höll i höger fram och snurrade på höger bak och mej veterligen så finns ingen mellandiff så vänster fram bör ju ha direktdrift med bak så länge högra står helt still.

Ja det var väl för tur att du inte höll i höger fram och vänster bak ;D Ta nu och lugna ner dej lite, det är fler än jag som ser att du spårat ur. ()p
:hmmm:
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 800
Dinli 700 Såld

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 3 [4] 5 6  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Can-Am/Bombardier (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Alla hjulen driver väl lika?
 


Online just nu.

591 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 644. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info