Om du har växel i måste du bromsa för att starta...neutral i starta utanatt bromsa.
Den dog bara för honom, alltså han tryckte nog på förlite gas...sedan försökte starta om den, då klickade den bara...sedan försöktehan nog starta den ett tag..men inget hände..han säger att den "klickade " direkt.det jag testat.1. Batteri, laddat...2. Bytt start relä, men klickar fortf.3. Dragit igång den, testat två gånger. den låser sig ej, man hör hur motorn jobbar, men tänder liksom inte....? 4. Testat tändstift, gnistar5. Bytt tändsrift, testat annat, lika dant som innan, klickar.6. Försökt kolla sladdar men allt verkar vara i sin ordning, vet ej ang "dödar" knappen, men kollat den, men vet ej...klickar ändå.Ska man kunna rulla igång atv även om startmotorn är kass?SKa testa mer knep, öppen för mer info?Känns som nånting stoppar starten? Vad ska gå in i startmotornm, det jag sett, är en sladd från start relät...men Munus pol då till startmotorn, vart sitter den? ursäkta om jag är jobbig, men nyfiken på en lösning....och envis som fan :-)
tack för förslaget, ska testa det. tänkte även på att kanske "dödar" knappen ligger i hela tiden....verkar som det är ett el fel.