Jag ska ut och prova med min X5:a i bergen bakom husen i olika lägen imorgon fredag och se när den dör för mig och i vilka lägen. Återkommer.
Citat från: 2x4 skrivet 26 november 2009 kl. 09:41:45Om det räcker med att blåsa lite i tanken för att den ska stanna,så kanske det är den vakumstyrda soppakranen som spökar.Varför är den vakumstyrd,kanske går att byta ut mot en vanlig kran?Det verkar som om Trech/Benny mer eller mindre har hittat felet.Det är nog kranen/rörets plasering långt bak eller dess vakumstyrning eller en kombination av båda delarna som är problemet.Måste bara fråga,har ni som råkat ut för detta aldrig hissat upp maskinen i bak på hemmaplan för att försöka se vad som händer? jag har inte möjlighet att få upp den så mycket bak för det räcker inte att ta en domkraft.Jag försöker ta reda på problemet nu eftersom jag diskuterar problemet här. Som tur är har vi trech här som värkligen anstränger sej för oss. Tänk om alla ÅF skulle vara lika då skulle det vara en fröjd att handla saker =)Min maskin ska in på 100 mils service om ett litet tag då tänker jag ta min ÅF om det här och han får lösa det på nått vis, för enligt Konsumetlagen vad jag förstår så har man 3 försök att fixa ett problem sen har jag rätt att reklamera. För jag vill inte ha en maskin som jag inte kan lita på så enkelt är det.Och vad jag har förstått så har dom inte brytt sej i att fixa detta problem på så lång tid och sånt gör mej irreterad som fean, det e faktis 2009 nu och man har rätt att ställa lite krav.Hadde jag veta detta så har jag nog tittat på en annan maskin helt enkelt.För jag är inte ensammen om detta problem.
Om det räcker med att blåsa lite i tanken för att den ska stanna,så kanske det är den vakumstyrda soppakranen som spökar.Varför är den vakumstyrd,kanske går att byta ut mot en vanlig kran?Det verkar som om Trech/Benny mer eller mindre har hittat felet.Det är nog kranen/rörets plasering långt bak eller dess vakumstyrning eller en kombination av båda delarna som är problemet.Måste bara fråga,har ni som råkat ut för detta aldrig hissat upp maskinen i bak på hemmaplan för att försöka se vad som händer?
Som tur är har vi trech här som värkligen anstränger sej för oss. Tänk om alla ÅF skulle vara lika då skulle det vara en fröjd att handla saker =)
Citat från: Grönis skrivet 26 november 2009 kl. 09:53:49Citat från: 2x4 skrivet 26 november 2009 kl. 09:41:45Om det räcker med att blåsa lite i tanken för att den ska stanna,så kanske det är den vakumstyrda soppakranen som spökar.Varför är den vakumstyrd,kanske går att byta ut mot en vanlig kran?Det verkar som om Trech/Benny mer eller mindre har hittat felet.Det är nog kranen/rörets plasering långt bak eller dess vakumstyrning eller en kombination av båda delarna som är problemet.Måste bara fråga,har ni som råkat ut för detta aldrig hissat upp maskinen i bak på hemmaplan för att försöka se vad som händer? jag har inte möjlighet att få upp den så mycket bak för det räcker inte att ta en domkraft.Jag försöker ta reda på problemet nu eftersom jag diskuterar problemet här. Som tur är har vi trech här som värkligen anstränger sej för oss. Tänk om alla ÅF skulle vara lika då skulle det vara en fröjd att handla saker =)Min maskin ska in på 100 mils service om ett litet tag då tänker jag ta min ÅF om det här och han får lösa det på nått vis, för enligt Konsumetlagen vad jag förstår så har man 3 försök att fixa ett problem sen har jag rätt att reklamera. För jag vill inte ha en maskin som jag inte kan lita på så enkelt är det.Och vad jag har förstått så har dom inte brytt sej i att fixa detta problem på så lång tid och sånt gör mej irreterad som fean, det e faktis 2009 nu och man har rätt att ställa lite krav.Hadde jag veta detta så har jag nog tittat på en annan maskin helt enkelt.För jag är inte ensammen om detta problem.CiteraSom tur är har vi trech här som värkligen anstränger sej för oss. Tänk om alla ÅF skulle vara lika då skulle det vara en fröjd att handla saker =)Vaddå? Det räcker väl om vi gör det... Grönis, jag förstår att du är besviken/irriterad på detta problem du har.Jag försvarar inte detta men säger bara att med tanke på alla tusen som sålts så kör inte alla som du & jag ( ) därför är detta inte ett utbrett problem.Kineserna har säkerligen vetat om detta men eftersom dom planerar insprutning så görs det inget åt detta från fabrik. Det är vad jag tror iaf.Nu testar vi o ser vart vi hamnar /B
för jag som kund ska inte behöva fixa saker på en ny hoj för 60 papp.
Går det att sätta dit en vanlig kran?
Vart sitter kranen på denna maskin?
Citeraför jag som kund ska inte behöva fixa saker på en ny hoj för 60 papp.Nej. CiteraGår det att sätta dit en vanlig kran?Ja, det gör det men jag har inte möjlighet att testa det nu.CiteraVart sitter kranen på denna maskin?Slit upp sadel o kolla där soppafiltret sitter, det är en metallklump med tre slangar på.En är soppa IN, en UT o en till vakuum.Plugga vakuumslangen och koppla ihop slang IN och UT med varann, då har du kopplat förbi kranen.Detta ska inte vara något problem men OM förgasaren hänger sig så rinner soppan ut i garaget.Det är därför det sitter vakuumkranar, så det sköts automatiskt, du kan ju varken glömma den på eller av.Så, du behöver inte soppakran för att testköra om detta är problemet, koppla bara som jag sa så kan du ut o prova sen, då är ju kranen eliminerad MVH / benny