Har vi soppakran på dessa maskiner?
Grönis, får du inte start på den heller när den dött förens du kommer på planare mark?? Hmm...då vet man varför min X5:a haft lite skum tomgång när jag stått väldigt brant. Han har velat dö nästan och inte riktigt svarat på gasen, förens man kommer "ner på marken igen". Nog nått man ska kika på
Inträffar detta endast när maskinen står framåtlutad länge?Jag minns av min egen CF att det var så men den dog aldrig bakåt vad jag minns.Spånar på:Sopparörets anslutning i tanken är ju relativt långt bak, kan det vara så enkelt att den inte får soppa i krafitga vinklar framåt pga detta? Ska kolla på det idag.Nu säger ju vissa att den gör så här även vid full tank men det kan ju iaf bli så om anslutningen ligger långt bak...Rättelse:Ang den slang jag skrev om tidigare så går den till förgasaren, misstog mig på vart den kom från. /Benny
Om det räcker med att blåsa lite i tanken för att den ska stanna,så kanske det är den vakumstyrda soppakranen som spökar.Varför är den vakumstyrd,kanske går att byta ut mot en vanlig kran?Det verkar som om Trech/Benny mer eller mindre har hittat felet.Det är nog kranen/rörets plasering långt bak eller dess vakumstyrning eller en kombination av båda delarna som är problemet.Måste bara fråga,har ni som råkat ut för detta aldrig hissat upp maskinen i bak på hemmaplan för att försöka se vad som händer?
Snäll Grönis?