När jag ligger på 4e och 5e växeln och gasar, med låga varv så bluddrar den, eller vill inte riktigt gasa iväg ordentligt... Har det med felaktigt inställt lågfartsmunstycke att göra? Känns lite som att den inte får tillräckligt med soppa liksom... Eller ja... vad vet jag iofs.... Men på höga varv går den helt perfekt...
Japp alla fujimotorer har samma.Kör ju med bsr42 och det är mikunis lilla runda Du verkar ha fått stora runda och då får du ju inte dit skvalpskyddet, eller?
Citat frÃ¥n: Onlyhenke skrivet 8 april 2011 kl. 08:31:20Japp alla fujimotorer har samma.Kör ju med bsr42 och det är mikunis lilla runda Du verkar ha fÃ¥tt stora runda och dÃ¥ fÃ¥r du ju inte dit skvalpskyddet, eller?Fick ju inte det, men löste problemet.Hade en M5-skruv och mutter liggandes, centrerade i makitan, drog pÃ¥ muttern ett par varv, skruvade i munstycket ett par varv med.(Bild borttagen i citat, klicka för att se bild..)Sen slipade jag av mot en plankstum jag satte Fint slippapper pÃ¥. Blev ju som en svarvning nästan.Blir spännande att se vid uppstart hur det funkar.//Erik
20:- ? Måste va typ sveriges billigaste OM der är mikuni original..Nåja jag löste ju problemet igårkväll och det funkar kanon //Erik
Har lite fundering kring munstycke nr 3 den med blå ring runt och som skall vara choke.På min (smc 500) sitter där ett stort munstycke med beteckningen SE1 tror jag det var. Funderingen är just att det är stooort om det nu skall vara choke mätt upp det till ca 130-135!Har förstått att det skall vara runt 40. Nå´n som skruvat isär sitt och har kollat på det?MvhD