Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: """ Dinli 450 bestyckar tråden """  (läst 116892 gånger)

Utloggad Onlyhenke

""" Dinli 450 bestyckar tråden """
« skrivet: 3 oktober 2009 kl. 14:09:22 »
Har saknat en tråd hur alla brukar bestycka.
brukar bli lite spritt i olika ämnen
Här kommer den ultimata bestyckar infon vad sitter vars och vilket är vilket

1 RÖD markering är LÅGFART
2 VIT markering är HUVUDMUNSTYCKE (högfartsmunstycke) 
3 BLÅ markering är CHOKE

4 Svart markering är BRÄNSLE skruven (Skruvas ut för att öka mängden)

Men jag tänkte man kan ju samla den här då det är ett viktigt ämne
(Gärna klistra den om den blir bra, då det är ofta en återkommande fråga hur man ska bestycka)

Man kan ju lägga upp det så här:

Anv effekt avgassystem
Unifilter.

Bestyckning
1. Pilotjet eller lågfartsmunstycke är under utprovning (får se vart det slutar, just nu anv. jag borrad 70)

2. Nålen är org nålen men den är lyft till näst högsta läget.

3. Mainjet eller huvudmustycke har jag 200


Den går BRA :headbang:

/Henke
« Senast ändrad: 10 mars 2010 kl. 20:16:10 av Onlyhenke »
""""DINLI-Touching everyone’s feelings""""
1. Dinli 450 orange Allround-EDITION
-Fullflödes UNI luftfilter, Fullflödes slip-on, Fullflödes filterolja

2.Dinli 450 black nice-edition
- Not ready yet ....

3. Kazuma mercat/wombat 50.
-Röd och fin

ATV/Quad Tillbehör och Dinli projekt
www.bahnhof.se/wb954593

Utloggad hlidskjals

SV: """ Dinli 450 bestyckar tråden """
« Svar #1 skrivet: 3 oktober 2009 kl. 14:19:03 »
Tjena ONLYHENKE!

Kör med k/N filter 170 munstycke och Marving Slipon dock med silencern än så länge
tycker den går bra  ;)


Mvh

Björne
Dinli 450 2009 Nitro Edition
Artrax Gatdäck på LM Fälg
K&N Filter
170 Munstycke
15 Drev Fram
Marving Slipon

Utloggad Nonne

SV: """ Dinli 450 bestyckar tråden """
« Svar #2 skrivet: 3 oktober 2009 kl. 15:17:29 »
Bor i skåne och kör mellan -3 - 212 meter över havet ( mest runt 30-100 meter över havet)

Hade följande på min fd. Dinli 450:

DR fatboy4
UNI

Optimal bestyckning enligt ovan:

47,5 pilotjet
172,5 mainjet
Standard nål och i mittenläget
luftskruv 2,5 varv

Onlyhenke: hur går du tillväga när du provar ut.....??

//Nonne  
  
« Senast ändrad: 3 oktober 2009 kl. 15:26:38 av Nonne »

Utloggad Onlyhenke

SV: """ Dinli 450 bestyckar tråden """
« Svar #3 skrivet: 3 oktober 2009 kl. 17:31:57 »
körde tidigare på 170 och var nöjd men nu med 200 är jag mycket mycket mer nöjd.
en helt annan maskin.
Har märkt att den inte går lika varm heller vid buskörning

Jo nonne jag testar och testar och mest blir det i sanden där man märker direkt hur bra den går.
Där jag tidigare bara kunde köra på 2an växlar jag upp till 3an och kan nästan lägga in 4an.
och då har jag drevat till 15 fram (detta gäller i sanddynerna)
« Senast ändrad: 3 oktober 2009 kl. 18:26:58 av Onlyhenke »
""""DINLI-Touching everyone’s feelings""""
1. Dinli 450 orange Allround-EDITION
-Fullflödes UNI luftfilter, Fullflödes slip-on, Fullflödes filterolja

2.Dinli 450 black nice-edition
- Not ready yet ....

3. Kazuma mercat/wombat 50.
-Röd och fin

ATV/Quad Tillbehör och Dinli projekt
www.bahnhof.se/wb954593

Utloggad simonarvestrand

SV: """ Dinli 450 bestyckar tråden """
« Svar #4 skrivet: 3 oktober 2009 kl. 17:49:50 »
Vilken dag som helst är det dags att börja ändra på min. K&N Filtret skall sättas på
och munstycken skall bytas och luftskruv skall justeras .Visst är de så att man får borra
på nått ställe för att komma åt blandningsskruven?
-------== CF 500 Allroad ITP Wide ==----------
----------{ Till Salu }--------------
--== Honda Accord Type-S -08 ==--

Utloggad joeychandlerson

SV: """ Dinli 450 bestyckar tråden """
« Svar #5 skrivet: 4 oktober 2009 kl. 23:20:47 »
Bra initiativ till denna tråd Henrik - kan vara guld värd = eller åtminstone ge oss mer Dinlipower vilket är lika mkt värt som renaste guld  ()p ()p

Edit: Ny (beg) förgasare då jag hade problem med glödande krökar. Troligen var det fråga om att det läckte i anslutningen förgasare och insugsgummi. Med nya gasaren går den bättre helt klart!


Avgas sys: Borrad org. dämpare EDIT: Yamaha R6 slip-on nu :headbang: :headbang:

Öppetfilter: Unifilter m Kn-filterolja

Dial-A-Jet   Edit: Ingen Dial-A-Jet nu längre

Bestyckning:

1. Pilotjet eller lågfartmunstycke = Original

2. Nålen är org nålen = Standard med nålen i med clipset i lägsta hacket

3. Mainjet: 155 med DAJ och förgasare 1. 160 utan DAJ och förgasare 2.

Luft/bränsleskruv 5 varv ut.

Drevning: 15/36


Bättre vrid över hela registret med urborrad dämpare. Bättre vrid med nya fuggen!

Nu har jag bytt dämpare till en Yamaha R6 dämpare vilket gav ett ohyggligt vrid jämfört mot urborrad org dämpare! Maskinen lättades säkert 5kg av att bli av med järnskrotet som sitter efter grenrören original.

Mvh Joe
« Senast ändrad: 9 augusti 2010 kl. 20:48:25 av joeychandlerson »
Dinli 450 SS -08 Såld (abstinens deluxe)

Dinli 450 Svart - 08 Såld

Smc 250 - 08 Såld

Ps Moto 200 - 08 Såld

SMC F-Kart 170cc - 10 X 2 Sålda

Utloggad joeychandlerson

SV: """ Dinli 450 bestyckar tråden """
« Svar #6 skrivet: 4 oktober 2009 kl. 23:31:10 »
Vilken dag som helst är det dags att börja ändra på min. K&N Filtret skall sättas på
och munstycken skall bytas och luftskruv skall justeras .Visst är de så att man får borra
på nått ställe för att komma åt blandningsskruven?

Knowledge powered by Dinli ()p

http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=17328.20

Mvh Joe
Dinli 450 SS -08 Såld (abstinens deluxe)

Dinli 450 Svart - 08 Såld

Smc 250 - 08 Såld

Ps Moto 200 - 08 Såld

SMC F-Kart 170cc - 10 X 2 Sålda

Utloggad F.dark

SV: """ Dinli 450 bestyckar tråden """
« Svar #7 skrivet: 9 oktober 2009 kl. 11:11:19 »
hej!

har någon bild/förklaring på dethära me "nålen"??
min går bra på högre varv men kasst på lågt.. dåligt botten drag. har bytt det långa munstycket men inte mycke som förändrades... har skruvt på den berömda skruven fram/tillbaka.. har uni filter och orginal avgas.
detta är en DL904 årsmod 2010
Dinli 450 DL904 -10
Bestyckad
Uni filter
Drevning
Egenhändigt byggd slipon
Spacers fram och bak
gat+cross däck

Utloggad Onlyhenke

SV: """ Dinli 450 bestyckar tråden """
« Svar #8 skrivet: 9 oktober 2009 kl. 19:16:49 »
Ska ta lite bilder senare som visar hur det ser ut balnd munstyckena.

Tror det ligger någon bild i någon annan tråd faktiskt.
""""DINLI-Touching everyone’s feelings""""
1. Dinli 450 orange Allround-EDITION
-Fullflödes UNI luftfilter, Fullflödes slip-on, Fullflödes filterolja

2.Dinli 450 black nice-edition
- Not ready yet ....

3. Kazuma mercat/wombat 50.
-Röd och fin

ATV/Quad Tillbehör och Dinli projekt
www.bahnhof.se/wb954593

Utloggad joeychandlerson

SV: """ Dinli 450 bestyckar tråden """
« Svar #9 skrivet: 11 oktober 2009 kl. 01:09:03 »
Jag ska ta bort min DAJ och prova med hederliga och troligtvis effektgivande munstycken istället :headbang: :headbang:

Ska efter att ha fått tips och idéer från Onlyhenke inhandla följande munstycken:

Main: 180
Pilot: 55 eller 60 (inte bestämt mig ännu riktigt)
Nål: Ställa den högst upp - för vrid på mellanregister enligt Henke ()p

Mvh Joe
Dinli 450 SS -08 Såld (abstinens deluxe)

Dinli 450 Svart - 08 Såld

Smc 250 - 08 Såld

Ps Moto 200 - 08 Såld

SMC F-Kart 170cc - 10 X 2 Sålda

Utloggad .johan.

SV: """ Dinli 450 bestyckar tråden """
« Svar #10 skrivet: 12 oktober 2009 kl. 21:52:56 »
fatboy 4
Unifilter.

Bestyckning
1. lågfartmunstycke vet jag inte vad det är, gick inte att se men borde kanske ändra det till större
2. Nålen nålen har jag inte rört än (hur får man loss den?)

3.  huvudmustycke har jag 180 hade 170 innan

maskinen går bra som fan, MEN!!!!! nu ikväll när jag kom in efter en testrunda så fick jag se att avgaskröken va illröd, så den borde då gå för snålt?? eller vad ska jag nu ändra på


har någon en bild på förgasaren där man ser munstyckena för jag är ganska säker på att jag hade 3 munstycken


snabba svar nu, ska till gbg i morrn och tänkte handla på atv huset

Utloggad joeychandlerson

SV: """ Dinli 450 bestyckar tråden """
« Svar #11 skrivet: 12 oktober 2009 kl. 23:13:10 »
Ja den borde ju gå snålt när avgaskröken glöder. Jag har samma problem nu när jag kör med DAJ så därför ska den bort och jag har beställt 180 munstycke (och 60 pilot) så den ska få mer soppa och kylning.

Jag har inte mekat med fuggen på min så jag kan bara gissa lite här men munstyckena kommer du åt genom att lossa underdelen på förgasaren va?

Nålen kommer du åt från ovansidan förgasaren när du lyfter ur trotteln skulle jag tro?


Mvh Joe
« Senast ändrad: 15 oktober 2009 kl. 12:42:56 av joeychandlerson »
Dinli 450 SS -08 Såld (abstinens deluxe)

Dinli 450 Svart - 08 Såld

Smc 250 - 08 Såld

Ps Moto 200 - 08 Såld

SMC F-Kart 170cc - 10 X 2 Sålda

 


Online just nu.

182 gäster, 6 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Honda-Robban, monster, GeFeldz, raptor350, siskan, Bjursing,
Flest online idag: 201. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: Jasså? På vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjälper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla på testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sänker värmen där det är monterat. Nackdel, det som är lindat rostar bort jävligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man använda avgasbandage på hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött på detta jävla vädret nu,om det ändå kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! någon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit många droppar på 5 månader... Bytt kopplings lamell och nu är det något som klunkar inne i maskinen på tomgång
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig på midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom håller till på Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i Värmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme