Citat från: Rackelsmurf skrivet 14 december 2009 kl. 16:41:18Är det någon av er som har bestyckat upp Centhorn något och gav det märkbar effekt isf? Läste i bestyckningstråden för 450 att man kan borra bort en bricka och skruva ut skruven lite, men det kanske inte har någon effekt om man inte bestyckar upp samtidigt.Ironman: Har för mig att du pratade om Dial-A-Jet tidigare, monterade du det?LAT är vad jag är har inte idas än då det blev bra med variatorerna måste få fingrarna ur stjärten
Är det någon av er som har bestyckat upp Centhorn något och gav det märkbar effekt isf? Läste i bestyckningstråden för 450 att man kan borra bort en bricka och skruva ut skruven lite, men det kanske inte har någon effekt om man inte bestyckar upp samtidigt.Ironman: Har för mig att du pratade om Dial-A-Jet tidigare, monterade du det?
Hehe, så kan det vara Jag tog upp ett lite större hål i locket i luftburken men då gav den rejäla avgasknallar rätt ofta så ja täckte det igen, måste nog dit med större munstycke om man ska mata den med mer luft.
Citat från: Rackelsmurf skrivet 14 december 2009 kl. 19:29:17Hehe, så kan det vara Jag tog upp ett lite större hål i locket i luftburken men då gav den rejäla avgasknallar rätt ofta så ja täckte det igen, måste nog dit med större munstycke om man ska mata den med mer luft.Om du tar etthål i luftburken prova dra ut bränsleskruven i framkant ett varv å se om den minskar knallarna. Det är en likadan gasare som dinli 450. Är det på låga varv den knallar?Sedan kan du ju kolla vad du har för org bestyckning.Tror det finns mycket att hämta här med bra bestyckning
Ja smällarna kom när jag släppte av gasen då motorn började varva ner, kollade inte exakt vid vilket varvtal.Är det skruven som sitter under en mässingsbricka med ett litet hål i?
Här är infon Lite tidigare i denna tråd faktiskt, hade för mig att jag läst det här. http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=21653.msg194028#msg194028
Hallå Centhor boysHar fått ett problem med min 700, Slår på tändningen som vanligt trycker in broms men när jag sedan skall trycka på start så dör allt på displayen och det väser från något under sadeln?Tog bort sadeln och fick se att när jag försökte starta så slog det gnistor från -kabeln, Om jag väntar en stund och sedan igen slår på tändingen så lyser allt upp som vanligt ända tills jag åter trycker in start, Det lustiga är att jag efter en laddning av batteriet fick igång den som vanligt men efter en stunds körning åter provar att starta så upprepar sig problemet. Finns det någon som kan hjälpa mig? /Fredde