Click Here!
Bra pÄ dÀck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Allt om Dinli Centhor  (lĂ€st 219843 gĂ„nger)

Utloggad centhor

Allt om Dinli Centhor
« skrivet: 5 april 2009 kl. 14:14:10 »
TÀnkte göra en lÀnk dÀr man kan lÀgga in saker man gjort om eller monterat pÄ Centhorn. SÄ slipper det hamna i trÄden centhorn nu och i framtiden. FÄ se om det kommer upp nÄgra bra trix och tips.

Har gjort egen hasplÄt i durk aluminium blev vÀldigt bra.
Min oljetrycks lampa har börjat blinka vid tomgÄng, verkar vara nÀr den blir riktigt varm. Ska byta olja och filter fÄ se om det blir bÀttre dÄ.
Annars funkar allt som det ska, har kört 33 mil med den nu...
Suzuki 750 Axi servo 2011
CF ALLROAD 90 - 10
Arctic Cat Powder Special
Arctic cat Bearcat
Suzuki LT-A450X -07(inbytt)                          Centhor 700-09(SĂ„ld)
Yamaha Kodiak-97(sÄld)
Yamaha Kodiak-99(sÄld)
Suzuki Quad Runner-88(sÄld

Utloggad Rackelsmurf

SV: Allt om Dinli Centhor
« Svar #1 skrivet: 5 april 2009 kl. 16:05:32 »
TÀnkte göra en lÀnk dÀr man kan lÀgga in saker man gjort om eller monterat pÄ Centhorn. SÄ slipper det hamna i trÄden centhorn nu och i framtiden. FÄ se om det kommer upp nÄgra bra trix och tips.

Har gjort egen hasplÄt i durk aluminium blev vÀldigt bra.
Min oljetrycks lampa har börjat blinka vid tomgÄng, verkar vara nÀr den blir riktigt varm. Ska byta olja och filter fÄ se om det blir bÀttre dÄ.
Annars funkar allt som det ska, har kört 33 mil med den nu...


Har du planerat att göra nÄgon skyddsplÄt vid fotstegen? Hur tjock plÄt anvÀnde du dig av?

Jag har kört min ca 3 mil idag och nu nÀr jag kom hem sÄ blinkade oljelampan nÀr den gick ner pÄ tomgÄng, ska lÄta den kallna ordentligt och sen se om det helt enkelt Àr lite olja eller vad det kan vara, den har gÄtt ca 22 timmar nu, nu börjar vÀxlarna gÄ i vÀldigt lÀtt ocksÄ, den var lite rÄ ibland dÀr i början.
Dinli 700 Rackelsmurf Edition

Utloggad fredde1970

SV: Allt om Dinli Centhor
« Svar #2 skrivet: 5 april 2009 kl. 16:36:21 »
TjÀna
Jag köpte min för 2mÄn sen och jag har ocksÄ en blinkande oljelampa, Eftersom min skall in pÄ service pÄ onsdag sÄ bad jag dom fixa det dÄ.
Min blinkar ocksÄ bara nÀr den Àr riktigt varm.

/Fredde
Dinli 700

Utloggad centhor

SV: Allt om Dinli Centhor
« Svar #3 skrivet: 5 april 2009 kl. 16:57:55 »
Verkar alltsÄ vara fel pÄ givarens referenser dÄ det Àr lika pÄ allihop som det verkar. Kan inte tro att vi har dÄligt oljetryck pÄ vÄra maskiner verkar oosannolikt.
Jag ska ha plÄtar Àven vid fotstegen och pÄ lÀnkarmarna och fronten.
Jag tog plÄten frÄn en gammal slÀpvagn 3-4 mm tror jag den Àr...
vÀger ingenting knappt nÀr det Àr aluminium.
KnÀckte fot steget idag lite grann, sÄ nu blir det plÄt överallt :headbang:
Trött pÄ denna jÀvla snö nu!!!!
Suzuki 750 Axi servo 2011
CF ALLROAD 90 - 10
Arctic Cat Powder Special
Arctic cat Bearcat
Suzuki LT-A450X -07(inbytt)                          Centhor 700-09(SĂ„ld)
Yamaha Kodiak-97(sÄld)
Yamaha Kodiak-99(sÄld)
Suzuki Quad Runner-88(sÄld

Utloggad ekerö

SV: Allt om Dinli Centhor
« Svar #4 skrivet: 6 april 2009 kl. 06:16:31 »
Har ni tÀnkt pÄ att era maskiner Àr vita ....hehe kanske har det med fÀrgen att göra...hihihi :lol: ;)
Dinli 700

Utloggad centhor

SV: Allt om Dinli Centhor
« Svar #5 skrivet: 6 april 2009 kl. 17:06:36 »
Bingo! Det Ă€r fĂ€rgen det beror pĂ„ att jag inte sĂ„g detta samband... :banghead: Detta med Oljelampan Ă€r en garantisak som Ă„tgĂ€rdas vid nĂ€sta service enl. samtal med ÅF idag...

NÄgon som gjort 20 timmars Àn? Kostnad?
Suzuki 750 Axi servo 2011
CF ALLROAD 90 - 10
Arctic Cat Powder Special
Arctic cat Bearcat
Suzuki LT-A450X -07(inbytt)                          Centhor 700-09(SĂ„ld)
Yamaha Kodiak-97(sÄld)
Yamaha Kodiak-99(sÄld)
Suzuki Quad Runner-88(sÄld

Utloggad MrGoose

  • Live forever or die trying!
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlĂ€gg: 311
  • Totalt antal gillanden: 1
  • Kön: Man
  • Bor i Avesta, kör en Dinli Centhor 700
    • Visa profil
    • Min Bio.
SV: Allt om Dinli Centhor
« Svar #6 skrivet: 6 april 2009 kl. 18:15:33 »
Bingo! Det Ă€r fĂ€rgen det beror pĂ„ att jag inte sĂ„g detta samband... :banghead: Detta med Oljelampan Ă€r en garantisak som Ă„tgĂ€rdas vid nĂ€sta service enl. samtal med ÅF idag...

NÄgon som gjort 20 timmars Àn? Kostnad?


Jag vet nÄn som fÄtt det fixat pÄ servicen men efter nÄn timme kom det tillbaka igen. Detta Àr anmÀlt till Dealy, och dom tror att toleransen pÄ givaren Àr för hög....
Kostnad första servicen verkar ligga runt 2000:- och över..

Utloggad fredde1970

SV: Allt om Dinli Centhor
« Svar #7 skrivet: 6 april 2009 kl. 18:18:10 »
Fick detta svar frÄn
Jonny Hondo
Wheelcorner
PionjÀrv. 2
195 61 Arlandastad
08-591 201 00

 Vi tar 1995kr för lilla servicen, och 3995kr för stora servicen.

Det framgick dock inte vid vilken tid stor och liten skall utföras.

/Fredde
Dinli 700

Utloggad fredde1970

SV: Allt om Dinli Centhor
« Svar #8 skrivet: 6 april 2009 kl. 18:20:04 »
Har ni tÀnkt pÄ att era maskiner Àr vita ....hehe kanske har det med fÀrgen att göra...hihihi :lol: ;)

Du Àr bara avis för att du valde fel fÀrg ()p
Dinli 700

Utloggad p_stman

SV: Allt om Dinli Centhor
« Svar #9 skrivet: 6 april 2009 kl. 18:50:00 »
som mr goose skrev tidigare sÄ blinkar oljetryckslampan för i princip alla.. det Àr inte oljetrycket som Àr för lÄgt sÀger dealy utan tryckgrÀnsen pÄ givaren som ligger för högt..

www.atvavesta.se
Yamaha YFZ 450 (sÄld)
Dinli 450 SS -08 (sÄld)
Goes 520 (SĂ„ld)
Cectek Gladiator 500 EFI (sÄld)
Dinli 700 Centhor (sÄld)

Dinli 450 SS

110 cc lillhjuling till grabbe

Utloggad ekerö

SV: Allt om Dinli Centhor
« Svar #10 skrivet: 6 april 2009 kl. 22:21:55 »
Det verkar vara lite olika pÄ nÀr 1:a servicen ska göras...Jag fick tillsagt att komma in efter 10 timmar har hört bÄde 20tim och 30tim :D. Men tydligen Àr det den stora servicen som gÀller.
Dinli 700

Utloggad Ironman

  • Mest grejer nĂ€r man dör vinner
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlĂ€gg: 1260
  • Totalt antal gillanden: 1
  • Kön: Man
  • Never underestimate stupid people in large groups.
    • Visa profil
    • PITEÅ STÖTDÄMPARSERVICE
SV: Allt om Dinli Centhor
« Svar #11 skrivet: 6 april 2009 kl. 22:52:41 »
NĂ€r det gĂ€ller ventilspelskontroll sĂ„ Är det var 40 timma el 1ggr/Ă„r.Enl kontakt med dealy pga feltryck i boken.

AlltsÄ första vid 10 h andra vid 50h tredje vid 90 h osv
Oljebyten  10 h nĂ€sta 30 h tredje 50h osv
CF-Moto C-Force 800 EPS -14
Skidoo Summit 800 -15
VW Amarok -12
Golf 4-motion -13
Toro Aut 53
Toro ZS 4200 klippare
Toro 1128 OXE slunga

Driver:
WWW.PITEÅSTÖTDÄMPARSERVICE.SE
PITEÅS STÖRSTA ÅF för  Allroad, CF-Moto, Toro, Hitachi, Goes.mm

 


Online just nu.

146 gÀster, 0 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 169. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    Idag kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    Idag kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att fĂ„ hĂ€star sĂ„ vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bĂ€nk? anvĂ€nds för att slippa vĂ€rmen pĂ„ ett visst omrĂ„de
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgĂ„r man alltid frĂ„n att den Ă€r varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bĂ€nk dĂ€r just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. DĂ€remot vill de som sĂ€ljer skiten slĂ„ i folk att man fĂ„r snabbare gasvĂ€xling om man sĂ€tter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjĂ€rnceller. Tycker du ska lĂ€sa pĂ„ ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: JassĂ„? PĂ„ vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjĂ€lper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla pĂ„ testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sĂ€nker vĂ€rmen dĂ€r det Ă€r monterat. Nackdel, det som Ă€r lindat rostar bort jĂ€vligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man anvĂ€nda avgasbandage pĂ„ hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött pĂ„ detta jĂ€vla vĂ€dret nu,om det Ă€ndĂ„ kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! nĂ„gon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit mĂ„nga droppar pĂ„ 5 mĂ„nader... Bytt kopplings lamell och nu Ă€r det nĂ„got som klunkar inne i maskinen pĂ„ tomgĂ„ng
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig pĂ„ midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom hĂ„ller till pĂ„ Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i VĂ€rmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
Click Here!
Bra pÄ dÀck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme