ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Dinli (Moderatorer: Onlyhenke, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Allt om Dinli Centhor
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 37 [38] 39 ... 91   Gå ned

Författare Ämne: Allt om Dinli Centhor  (läst 500160 gånger)

Utloggad Alve

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 18
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Alve
SV: Allt om Dinli Centhor
« Svar #444 skrivet: 5 december 2009 kl. 19:56:58 »
Vill höja ett varningens finger till er som funderar på att köpa en dinli centhor! Har haft min centhor nu i ca 4 mån och har kört ca 75 mil. Måste säga att jag är allt annat än nöjd  :-\ 
Efter ca 10 mil gick ena drivknuten fram sönder, mitt i skogen i svår terräng så klart. Fick tillbaka den efter 4 veckor på verkstad för att hinna åka i 2 timmar då gick den andra främre drivknuten sönder. Denna gång tog det en vecka att få tillbaks den.
Sen fick jag ha den i ca 2 veckor sen började den plötslig dra åt höger och betedde sig allmänt konstigt i styrningen såg då att övre fästet till höger A-arm hade lossnat pga dålig svets. Så in på verkstad igen i en vecka. Nu kände jag mig ganska less och ville lämna tillbaks den ev byta mot nått japanskt märke men det verkade vara svårt att få igenom  :banghead:
Sen har vi dom "vanliga" felen som oljetrycks lampa som blinkar, läckande tanklock, skruvar som lossnar och instrumenteringen som visar fel vad det gäller tankmätare och fyrhjulsdriften. Hade den inne en vecka för dom felen också men när jag skulle hämta den så var det fortfarande inte åtgärdat utan bara testat med en annan instrumentering så den ska in igen på verkstad. Nu idag var jag ute en sväng och åkte lite skogsvägar då började det plötsligt rassla och braka när jag använde bakbromsen, har dock inte hunnit konstatera felet än...
Sen är det ju den fantastiskt dålig plasten tillsammans med en felaktig konstruktion som gör att skärmar, fotsteg och kåpan fram som blinkers sitter i fastnar i överallt och går sönder. Tittar man på andra märken även kymco så är det en helt annan konstruktion där hjulen går lite utanför skärmarna och inte tvärtom och dom har en slätare framdel så inte sly och stubb får nått riktigt grepp om plasten. Så med andra ord ska ni bara ha centhorn till att skotta gården eller åka väg så funkar det säkert men det är absolut en dålig terräng maskin. Nu finns det ju hasplåtar som även täcker fotstegen och det är ju det första man borde lägga pengarna på tillsammans med större däck och 1,5" spacers. Då klarar man nog den sköra plasten iallafall :)
Ska även tillägga att det inte beror på vårdlös körning då jag har bekanta som kör betydligt mycke värre med sina polaris, kawasaki, honda, can am mm. Helt problemfritt!
Tur är väl att det är tre års garanti på den men det fattas väl bara med tanke på dom täta service intervallerna.
Aja nog skit pratat om dinli. Hoppas ni har lite bättre tur med era dinlisar :) Själv ska jag göra allt för att få byta in den och eventuellt köpa en polaris xp 850 istället. Det blir naturligtvis dyrare men jag tror det är värt det i slutändan.
 
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Rackelsmurf

  • Grefve af Pålberget
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 617
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Trivs bäst i skogen
    • Visa profil
Rackelsmurf
SV: Allt om Dinli Centhor
« Svar #445 skrivet: 5 december 2009 kl. 20:15:30 »
Citat från: Alve skrivet  5 december 2009 kl. 19:56:58
Så med andra ord ska ni bara ha centhorn till att skotta gården eller åka väg så funkar det säkert men det är absolut en dålig terräng maskin.
 

Du verkar ha fått ett riktigt måndagsexemplar, för är det nåt jag har Centhorn till, förutom att ploga gården när det snöat, så är det terrängkörning, vägkörning med en 4x4 som har en massa gummi på fälgarna är ju inte särskilt trevligt, kan hålla med om att plasten är skör.
Oljetryckslampan har lyst på min, något som min ÅF fixat utan problem. Att drivaxlar gått av för vissa är för att styrstoppen varit felaktigt placerad.

Men jag hoppas det löser sig mellan dig och din ÅF så du kan få köpa en annan maskin om det är det du vill, för alla vill vi ju bara köra och ha kul, oavsett märke :)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Umbert

  • Vore man helt normal hade man ju bara hälften så roligt...
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 376
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Umbert
SV: Allt om Dinli Centhor
« Svar #446 skrivet: 5 december 2009 kl. 20:31:57 »
Låter tråkigt, inga roliga erfarenheter. Jag har däremot kört 280 mil och 230 tim, är ganskan nöjd med den maskinen för pengarna jag betalade. Det som hänt är baljorna, visst för hård plast i dem men jag gjorde om mina. Höger fram drivaxel paj, Garanti. Instrumentpanelen visade lite olika för 2/4wd jag nämde det vid en service och de skulle byta ut den, men jag lät det vara, nu fungerar den utmärkt sedan en längre tid. Tanklocket läckte men efter lite undersökning så är det en silikonring som tätar locket, drar man det försiktigt så håller det tätt, man pressar ut ringen ur sitt spår om man drar den för hårt. Centhorn är en pengarmässigt billig maskin, men mycket maskin för pengarna. En av de goa sakerna med maskinen är att den är riktigt go att åka 2 på, mycket bekvämt. Den är ingen "färdig" maskin när man har den stock, men med lite modifieringar får man både mer klös och terrängegenskaper för inga pengar alls. Jag tycker att Centhorn har fått tagit oförtjänt mycket skit och av "tyckare" som inte ens provat en i skogen, (dessutom med 2 fullvuxna på den)
Det är en nyproduktion och inte en kopia av någon maksin, det finns en hel del att åtgärda helt klart, men det måste ges tid. Garantier och bulletiner funkar utmärkt aldrig några problem med det hittils.
Alla nya modeller har strul, det gäller  bara att ha en bra ÅF. Har du en dålig dialog med din ÅF så byt, det finns många ÅF som säljer dessa maskiner, skicka ett PM så ska jag ordna en bra kontakt åt dig.
Som sagt tråkigt att det känns som det gör men vi får hoppas du hittar något som ger dig mindre bekymmer.  ()p

EDIT: P.S Jag glömde säga, jag har låtit min maskin bekänna färg rejält! Som man kan förväntas använda en 4x4 maskin.
« Senast ändrad: 5 december 2009 kl. 20:38:52 av Umbert »
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 800
Dinli 700 Såld

Utloggad 700++

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 227
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Dinli 700
    • Visa profil
700++
SV: Allt om Dinli Centhor
« Svar #447 skrivet: 6 december 2009 kl. 13:10:39 »
Jag tänkte hälla på 2010ans variator,min fråga är ska man modda den eller är det bara o stoppa dit?
Anmäl till moderator   Loggat
DINLI 700(SÅLD)
DINLI 450SS(SÅLD)
BADBOY(SÅLD)
PGO X-RIDER(SÅLD)

Utloggad Ironman

  • Mest grejer när man dör vinner
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1260
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Never underestimate stupid people in large groups.
    • Visa profil
Ironman
SV: Allt om Dinli Centhor
« Svar #448 skrivet: 6 december 2009 kl. 18:20:26 »
Du behöver inte modda den
Kolla däremot att remmen är ända ner mot centrum på primärvariatorn
Där tjänar du mkt :headbang:
Anmäl till moderator   Loggat
CF-Moto C-Force 800 EPS -14
Skidoo Summit 800 -15
VW Amarok -12
Golf 4-motion -13
Toro Aut 53
Toro ZS 4200 klippare
Toro 1128 OXE slunga

Driver:
WWW.PITEÅSTÖTDÄMPARSERVICE.SE
PITEÅS STÖRSTA ÅF för  Allroad, CF-Moto, Toro, Hitachi, Goes.mm

Utloggad Nafets

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Can-Am XMR 1000
    • Visa profil
Nafets
SV: Allt om Dinli Centhor
« Svar #449 skrivet: 8 december 2009 kl. 21:29:41 »
Hej alla dinli ägare

Har precis plockat isär min cvt och tagit lite bilder på vägen
http://s908.photobucket.com/albums/ac286/nafets1224/Dinli700/

ska prova lite om man kan få lite bättre fart efter att man har satt på 27 tums däck
Har väl tappat ca 5 km/t

Mvh---nafets--- 8)
Anmäl till moderator   Loggat

Cam Am 1000 Xmr -13 Muzzy Dual PC5
Can Am 650 XT -10 Utrustning från www.GoOffroad.se
Allt som är roligt är dyrt, eller så är det förbjudet. Oftast både och…

Utloggad Ironman

  • Mest grejer när man dör vinner
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1260
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Never underestimate stupid people in large groups.
    • Visa profil
Ironman
SV: Allt om Dinli Centhor
« Svar #450 skrivet: 8 december 2009 kl. 23:35:27 »
Som du ser på din sista bild så går inte remmen ner emot centrum bussningen schimsa ut med en 1,7-2mm bricka.
om du far till en hydraulverkstad de brukar ha så stora brickor i koppar el så så att du kan schimsa med.

Börja med det och prova innan du förspänner sekundärvariatorn.
Det är mkt möjligt att du blir nöjd med det det blir en avsevärd skillnad bara det.

Min började övervarva med gatrordäcken ca 300rpm

Lycka till :headbang: :headbang:
Anmäl till moderator   Loggat
CF-Moto C-Force 800 EPS -14
Skidoo Summit 800 -15
VW Amarok -12
Golf 4-motion -13
Toro Aut 53
Toro ZS 4200 klippare
Toro 1128 OXE slunga

Driver:
WWW.PITEÅSTÖTDÄMPARSERVICE.SE
PITEÅS STÖRSTA ÅF för  Allroad, CF-Moto, Toro, Hitachi, Goes.mm

Utloggad Nafets

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Can-Am XMR 1000
    • Visa profil
Nafets
SV: Allt om Dinli Centhor
« Svar #451 skrivet: 9 december 2009 kl. 07:18:04 »
Hej igen ;)

Har tänkt och börja med att schimsa variatorn, ska svarva en bricka på jobbet ()p
(den ska vara runt 35 utvändigt och 25 invändigt för er som funderar ) :hmmm:

max varvet på motorn är ca 5700 men min kamrat som har orginal hjulen kvar kör lätt
ifrån mig och har samma varvtal :( så det käns som om variatorn inte orkar växla ut fullt
kanske man ska prova att öka vikten på rullarna lite för att se om det gör någon skillnad :-\

Mvh---nafets--- 8)
« Senast ändrad: 9 december 2009 kl. 08:13:27 av Nafets »
Anmäl till moderator   Loggat

Cam Am 1000 Xmr -13 Muzzy Dual PC5
Can Am 650 XT -10 Utrustning från www.GoOffroad.se
Allt som är roligt är dyrt, eller så är det förbjudet. Oftast både och…

Utloggad Ironman

  • Mest grejer när man dör vinner
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1260
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Never underestimate stupid people in large groups.
    • Visa profil
Ironman
SV: Allt om Dinli Centhor
« Svar #452 skrivet: 9 december 2009 kl. 09:07:32 »
Det jag också gjorde var att svarva den yttre v-skivan 1mm för att när jag schimsa så gick inte v-skivorna ihop tillräckligt så att den kunde växla ut.
Därav övervarvet  :headbang:
Anmäl till moderator   Loggat
CF-Moto C-Force 800 EPS -14
Skidoo Summit 800 -15
VW Amarok -12
Golf 4-motion -13
Toro Aut 53
Toro ZS 4200 klippare
Toro 1128 OXE slunga

Driver:
WWW.PITEÅSTÖTDÄMPARSERVICE.SE
PITEÅS STÖRSTA ÅF för  Allroad, CF-Moto, Toro, Hitachi, Goes.mm

Utloggad 700++

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 227
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Dinli 700
    • Visa profil
700++
SV: Allt om Dinli Centhor
« Svar #453 skrivet: 9 december 2009 kl. 10:45:05 »
Jag noterade Nafet att din fotbalja satt kvar när du mekade variator, hur fan får man bort kåpan då??
Anmäl till moderator   Loggat
DINLI 700(SÅLD)
DINLI 450SS(SÅLD)
BADBOY(SÅLD)
PGO X-RIDER(SÅLD)

Utloggad Nafets

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Can-Am XMR 1000
    • Visa profil
Nafets
SV: Allt om Dinli Centhor
« Svar #454 skrivet: 9 december 2009 kl. 11:22:10 »
HEHE...

Bågfilsblad och kniv ()p

Tog bort ca 5 cm av plasten inte bara för variatorn utan
för att komma åt med vatten slangen för rengöring
Otroligt va skit det samlas på hasplåten efter ett
dopp i ett lerhål :o :o

Mvh---nafets--- 8)
Anmäl till moderator   Loggat

Cam Am 1000 Xmr -13 Muzzy Dual PC5
Can Am 650 XT -10 Utrustning från www.GoOffroad.se
Allt som är roligt är dyrt, eller så är det förbjudet. Oftast både och…

Utloggad 700++

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 227
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Dinli 700
    • Visa profil
700++
SV: Allt om Dinli Centhor
« Svar #455 skrivet: 9 december 2009 kl. 12:56:07 »
aha de var ingen dum ide
Anmäl till moderator   Loggat
DINLI 700(SÅLD)
DINLI 450SS(SÅLD)
BADBOY(SÅLD)
PGO X-RIDER(SÅLD)

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 37 [38] 39 ... 91   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Dinli (Moderatorer: Onlyhenke, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Allt om Dinli Centhor
 


Online just nu.

599 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 644. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info