Citat från: Umbert skrivet 13 oktober 2009 kl. 11:08:51Baljorna äro bortkapade, förpassade till de sälla terrängmarkerna...Jag har kapat runt om så det blir bara som en "list" kvar som fästs ovanpå de rostfria fotstegen. Sen sitter de skruvade i själva stålramen som orginalbaljorna var försänkta i. Kommer posta liten bildserie om intresse finns. Stålramen är ju även den modifierad sen monstersulorna åkte på.helt klart intressant detta, hur blev styvheten mellan balja o skärmarna me tanke på att de kan flexa lite där.
Baljorna äro bortkapade, förpassade till de sälla terrängmarkerna...Jag har kapat runt om så det blir bara som en "list" kvar som fästs ovanpå de rostfria fotstegen. Sen sitter de skruvade i själva stålramen som orginalbaljorna var försänkta i. Kommer posta liten bildserie om intresse finns. Stålramen är ju även den modifierad sen monstersulorna åkte på.
Nån som har problem med batteriet i sin Dinli ? Har bytt på garantin men det håller ändå inte laddningen.
Citat från: PeeGee99 skrivet 13 oktober 2009 kl. 12:15:39Nån som har problem med batteriet i sin Dinli ? Har bytt på garantin men det håller ändå inte laddningen. Enda problemet jag haft är när jag badat med den och det kommit vatten mot batteriet, då hade det oxiderat inne i polen, hjälpte alltså inte att borsta, ladda osv. skruvade loss skruvarna i polerna, fyllde med Q-Rost som bubblade en stund (bättre rostlösare finns nog inte ) och sedan dess har den aldrig haft problem med strömmen. Annars kan den ligga och dra ström om du har vatten i de så "tätade" 12V uttagen, själv har jag kopplat ur mina tillsvidare eftersom det blev kortis där gång på gång.Umbert: Riktigt snygg lösning av "baljorna" Har du gjort nåt speciellt för att däcken inte ska ta i skärmarna bak? Mina backdäck är 28,3" vid normalt tryck och det tar i rätt ofta, alla klackar där man ska skruva ihop skärm med fotbalja har gått av tex. så det ser inte så fint ut när det glesar mellan skärm å balja hela tiden.Bilder kan vi aldrig få för mycket av, upp med dem bara Edit: Umbert., din Centhor är nog den snyggaste jag hittills sett
Rackelsmurf:Har som på alla Dinli 450 lite ytrost i några av svetsfogarna i stålramen.Skulle q-rost funka i en sån ytrostig svetsskarv och sen lite avfettning och sen ren trasa o gnugga/tvätta bort rosten - för att sedan lägga i lite primer och sist lite ny lack?Var köper du q-rost isåfall?Mvh Joe
Citat från: joeychandlerson skrivet 16 oktober 2009 kl. 01:56:05Rackelsmurf:Har som på alla Dinli 450 lite ytrost i några av svetsfogarna i stålramen.Skulle q-rost funka i en sån ytrostig svetsskarv och sen lite avfettning och sen ren trasa o gnugga/tvätta bort rosten - för att sedan lägga i lite primer och sist lite ny lack?Var köper du q-rost isåfall?Mvh JoeJag har bara använt det som rostlösning för bultar, elektronik osv. vet inte hur det funkar på rosten du nämner, skulle tro att vinkelslip är att föredra där om det är mycket rost, men medlet är starkt frätande på rosten så det kanske funkar. Jag har köpt det genom Hydroscand.