Citat från: "tros-kaffe"Jag får ingen stabilitet på min hjuling, den kan få för sig att helt plötsligt dra till vänster som fan, in på halva vänster körbanan, känns nervös på asfalten åxå även när man åker normalt på rak väg.Jag har testat olika inställningar på toein/out till ingen nytta, enligt boken ska det vara 0-5mm toein belastad, då blev den som en självmordsmaskin, totalt okörbar.Det som hjälpte mest var att sänka trycket i hjulen, åker på 0,30 nu.Nån som har några tips?Kan tillägga att jag åker på orginal hjulen "roadgo"Bästa tipset för din del är nog att lägga av med spriten...eller i alla fall dra ber på konsumtionen. :wink: Fulhjuling o brännvin hör INTE ihop !! Vad är det för bultcirkel till Hyosung ? Är det samma som till Smc , så kom en sväng i helgen o lägg på mina vägdäck ? Bara för att testa om det blir nån skillnad ?....Hör av dig på msn eller mail... andersfol@yahoo.se
Jag får ingen stabilitet på min hjuling, den kan få för sig att helt plötsligt dra till vänster som fan, in på halva vänster körbanan, känns nervös på asfalten åxå även när man åker normalt på rak väg.Jag har testat olika inställningar på toein/out till ingen nytta, enligt boken ska det vara 0-5mm toein belastad, då blev den som en självmordsmaskin, totalt okörbar.Det som hjälpte mest var att sänka trycket i hjulen, åker på 0,30 nu.Nån som har några tips?Kan tillägga att jag åker på orginal hjulen "roadgo"
Jag hade samma problem med min innan jag sänkte och breddadeKan säga att ja tror det till stor del hängde på att mina styrstag var justerade olika långa. Toe in var annars ok men man kunde faktiskt se assymtrin vid fulla styrutslag.Sedan är det mycket riktigt viktigt hur stötdämparna är inställda.Så när man sitter på quaden skall man även kolla så framänden och bakdelen har ungfär samma höjd över marken. Hög eller låg framdel ger över eller understyrning. Jag använde en bra justerings anvisning från öhlins. när jag provade fram bästa stabilitet. Gå in på deras hemsida så hittar ni den där nånstansMK
Så länge man kör med Kenda roadgo är det knappt lönt att lägga ner tid på justering....... I mina ögon dom sämsta däcken på marknaden :evil:Antingen kör man med rena vägdäck eller rena cross/terrängdäck :wink: Kenda roadgo är en urusel blandning av nämnda sorter.... varken bra på väg eller terräng :evil:Vi jämnförde för något år sedan 2st SMC 250s terräng egenskaper.... den ena utrustad med kenda roadgo och den andra med maxxis väg däck.....Maskinen med rena vägdäck tog sig fram bättre i terrängen..... :wink: Någon som undrar vad man kan göra med roadgo däcken efter bytet till bra däck??Skänk dom till ett dagis så kan barnen ha lite hinderbana med dom, för det duger dom till :wink: //Nonne
Citat från: "gatquadpunktse"Så länge man kör med Kenda roadgo är det knappt lönt att lägga ner tid på justering....... I mina ögon dom sämsta däcken på marknaden :evil:Antingen kör man med rena vägdäck eller rena cross/terrängdäck :wink: Kenda roadgo är en urusel blandning av nämnda sorter.... varken bra på väg eller terräng :evil:Vi jämnförde för något år sedan 2st SMC 250s terräng egenskaper.... den ena utrustad med kenda roadgo och den andra med maxxis väg däck.....Maskinen med rena vägdäck tog sig fram bättre i terrängen..... :wink: Någon som undrar vad man kan göra med roadgo däcken efter bytet till bra däck??Skänk dom till ett dagis så kan barnen ha lite hinderbana med dom, för det duger dom till :wink: //Nonnetestade med ett par gatdäck men jag märkte ingen större skillnad.?
Citat från: "tros-kaffe"Citat från: "gatquadpunktse"Så länge man kör med Kenda roadgo är det knappt lönt att lägga ner tid på justering....... I mina ögon dom sämsta däcken på marknaden :evil:Antingen kör man med rena vägdäck eller rena cross/terrängdäck :wink: Kenda roadgo är en urusel blandning av nämnda sorter.... varken bra på väg eller terräng :evil:Vi jämnförde för något år sedan 2st SMC 250s terräng egenskaper.... den ena utrustad med kenda roadgo och den andra med maxxis väg däck.....Maskinen med rena vägdäck tog sig fram bättre i terrängen..... :wink: Någon som undrar vad man kan göra med roadgo däcken efter bytet till bra däck??Skänk dom till ett dagis så kan barnen ha lite hinderbana med dom, för det duger dom till :wink: //Nonnetestade med ett par gatdäck men jag märkte ingen större skillnad.?Okej :? borde vara stor skillnad :!: Om du nu har testat allt som diskuterats i tråden så har jag bara ett tips kvar :? Gör en kryssmätning av både ramen och framvagnen :!: kan vara så att den är skev.....//Nonne
OJ,,, det får jag verkligen inte hoppas.Det måste jag verkligen kolla, det har jag bara inte tänkt på att mäta upp.Tack för tipset.