Hur visste du vilka kablar du skulle in på? Färgerna på lamets kopplingsschema stämmer ju inte med Dinlin. Mätte du fram med multimeter?
Citat från: "sunfire"Hur visste du vilka kablar du skulle in på? Färgerna på lamets kopplingsschema stämmer ju inte med Dinlin. Mätte du fram med multimeter?När jag monterade mitt larm så monterade jag ner blinkersreglaget för att se vilken kabel som gick från start-knappen till motorn o sedan kollade jag för säkerhets skull med multimeter. Gjorde samma sak med kabeln till tändningen..Följ kabel härvan från blinkers reglaget..Om jag inte minns helt fel så är det den VIT/RÖDA Kabeln som du skall klippa av för start spärren.. Följ kabelhärvan från nyckel vredet. skall vara den med det gröna kontakt stycket på..Och kablen som du skall koppla in till den styrda plussen är den RÖD/SVARTA..Den RÖDA kabeln är en konstant pluss som du kan använda dig av så du slipper koppla in dig direkt på batteriet..Kan ta lite bilder imorgon för att förtydliga det hela...
Ta freddos förslag när det gäller kablar till batteriet, annars är det väldigt lätt för tjuven att knippsa kablarna. Skall själv flytta min pluskabel från batteriet!
Nu är det nog bara startkabeln jag inte vet färgen på. Citat från: "pericso6"Ta freddos förslag när det gäller kablar till batteriet, annars är det väldigt lätt för tjuven att knippsa kablarna. Skall själv flytta min pluskabel från batteriet!Det räcker ju fortfarande med att lägga ifrån batteriet så tystnar den ju. Och eftersom batteriet sitter så öppet är ju inte det några problem.
Kopplas i serie? Då lär lamporna lysa......... 8O Koppla parallellt så blir det bättre! Idén är annars riktigt bra :!: