har dere noen andre gode tips?
dinli 450 -07 har 49 hk ostrypt
Citat från: "blaise"dinli 450 -07 har 49 hk ostryptSkulle vara intressant att se en sådan köra ikapp med en KFX 700 som har 49 Hk ostrypt. Jag hade röstat på KFX:en
Citat från: "Moco"Citat från: "blaise"dinli 450 -07 har 49 hk ostryptSkulle vara intressant att se en sådan köra ikapp med en KFX 700 som har 49 Hk ostrypt. Jag hade röstat på KFX:enTopeffekten är mer eller mindre ointressant, det som ger acceleration är medeleffekten utmed det körbara registret. (Dvs en motorcykel med väldigt toppig karraktär accelerar långsammare än en motorcykel med samma toppeffekt, men där effektkurvan är plan).Vad väger KFXen jämfört med Dinlin? Vikt/Medeleffekt utmed körbart register är en bättre jämförande faktor.. men lite lurig att få fram :roll:
Du behöver lägga drevning och stegning i lådan till din redogörelse.Det är inga problem med en toppig effekt så länge växelllådan är anpassad för det, alltså att du kan hålla dig inom effektbandet.Men en med toppig effekt är mer svårkörd, särskilt om det är en kurvig bana. Svårare att portionera ut effekten och flöda på lagom med effekt i förhållande till grepp på rådande underlag med mera.../J