ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Kawasaki (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Kört lite med min nya KFX
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2 3  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Kört lite med min nya KFX  (läst 5706 gånger)

Utloggad Moco

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 555
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Moco
Kört lite med min nya KFX
« skrivet: 1 juli 2007 kl. 11:22:15 »
Då var den hemma, äntligen.
Just nu kör jag med det stypta dresel-avgasröret, fast utan gas-strypningen på förgasaren. Ganska bra drag trots strypt avgas måste jag säga. Jämfört med min gamla SMC är det stor skillnad.

Dricker soppa gör den. Tankade 8,41 liter idag, då hade jag kört ca 7 mil...

Den där dreselmonterade hastighetsmätaren visar ca 10 km/h för mycket, dessutom blinkar "dax att tanka" konstant.

Idag när jag körde märkte jag att maskinen plötsligt rullade sämre. Då stannade jag till och la i neutral. Maskinen gick att rulla framåt förhand men det märktes tydligt att något tog emot. Jag försökte kolla bromsar och lyssnade var det tog emot men blev inte klok på vad som var fel. Väntade ca 10 min tills den svalnat lite och testade igen. Då var problemet borta. Något som någon känner igen?

Jag är lite gnällig idag eftersom jag är förkyld och har haft ont i halsen sen i måndags. Trots det vill jag påstå att det är en riktigt skön maskin, jag är nöjd  :D
Stor, gedigen och rejäl, sitter kanon. Bra fjädring -farthinder på gatorna är ju bara kul nu. Bra klös i motorn (även strypt), V-twin:en är helt underbar. Gasen mjuk och behaglig, mycket mindre motstånd för tummen än på min SMC.
Anmäl till moderator   Loggat
FX 700, DMC Afterburner Quiet, K&N Luftfilter
Dyno Jet munstycke 124,128, Nerf bars
Bagagerack, Maxxis gatdäck
----------------------
www.kapten.dk

Utloggad Lowest

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2558
  • Total likes: 45
  • Kön: Man
  • Södra-Dalarna
    • Visa profil
Lowest
Kört lite med min nya KFX
« Svar #1 skrivet: 1 juli 2007 kl. 12:04:16 »
Dags att tanka lampan är inte in kopplad på en dressel du får titta på den som sitter orginal på kawan. Dom drar bensin men jämfört med smc är det värt det. Grattis till Kawan.
Anmäl till moderator   Loggat
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplåtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
Hjälmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvärme

Barossa 250 -05

Sålda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad Redcreek

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 234
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Redcreek
Kört lite med min nya KFX
« Svar #2 skrivet: 1 juli 2007 kl. 13:13:49 »
Angående mätaren så har jag läst att den slutar blinka om man jordar nån kabel till mätaren, men det stör mig inte så mycket.

Hastighetsmätaren får du kalibrera, jag mätte hur långt framdäcket rullade på ett varv, och läste av tabellen som följde med, min diffar nu bara ca 2-3 km/ vid 100 enligt gps

Skulle vara kul att veta vad du får för toppfart sen, min går ca 119 på gps, men då varvar den friskt, däremot runt 90-100 så varvar den inte särskil mycket.

Jag är också helnöjd med min KFX, man åker som en kung på vägar/grusvägar sandtag mm, men på gropig crosbana känns den väldigt tor och klumpig.

jag kör mest grusväg och i sandtag o så, och där är cvt'n helt suverän
grymt bottendrag och alltid rätt växel i.

Min förra raptor 350 käns som en maskin för småfolket i jämförelse
på den här sitter man som folk :D
Anmäl till moderator   Loggat
FX 700
DMC Afterburner twin Comp
Dalton Clutch Kit (blå fjäder)
Dynojet
NerfBars

Utloggad Moco

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 555
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Moco
Kört lite med min nya KFX
« Svar #3 skrivet: 1 juli 2007 kl. 14:24:39 »
Citat från: "Redcreek"
Angående mätaren så har jag läst att den slutar blinka om man jordar nån kabel till mätaren, men det stör mig inte så mycket.

Nä, samma här. Den får blinka. Bara bra att veta att ni har samma problem så behöver jag inte fundera på om just min mätare är ett måndagsex. Dock funderar jag på att skruva bort hela mätaren och sätta min GPS där istället.
Citat från: "Redcreek"
Hastighetsmätaren får du kalibrera, jag mätte hur långt framdäcket rullade på ett varv, och läste av tabellen som följde med, min diffar nu bara ca 2-3 km/ vid 100 enligt gps

Det får ÅF fixa vid 10-mila-servicen på måndag om jag nu inte skruvar bort hela.
Citat från: "Redcreek"
Skulle vara kul att veta vad du får för toppfart sen, min går ca 119 på gps, men då varvar den friskt, däremot runt 90-100 så varvar den inte särskil mycket.

Min gjorde 105 km/h när jag gasade fullt på plan väg igår.
Citat från: "Redcreek"
Jag är också helnöjd med min KFX, man åker som en kung på vägar/grusvägar sandtag mm, men på gropig crosbana känns den väldigt tor och klumpig.

jag kör mest grusväg och i sandtag o så, och där är cvt'n helt suverän
grymt bottendrag och alltid rätt växel i.

Min förra raptor 350 käns som en maskin för småfolket i jämförelse
på den här sitter man som folk :D

Instämmer  :D
Anmäl till moderator   Loggat
FX 700, DMC Afterburner Quiet, K&N Luftfilter
Dyno Jet munstycke 124,128, Nerf bars
Bagagerack, Maxxis gatdäck
----------------------
www.kapten.dk

Utloggad Redcreek

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 234
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Redcreek
Kört lite med min nya KFX
« Svar #4 skrivet: 1 juli 2007 kl. 18:05:38 »
ja det är inte lätt att vara bäst :D

jag tog lös min dreselmätare och borrade 2 små hål i plasten som tändningslåset sitter i
Satte den på höger sida, blev riktigt bra och det skymmer inte lamporna!
satte fast den utan hållaren alltså, skar gummibussningarna som sitter där sneda så att mätaren sitter rakt. helt sjukt hur snett o jävligt dom sätter dit den på dresel
Genom att flytta ner mätaren blev det gott om plats att sätta fast min garmin på vänster sida

har du tagit bort styrlåset än?
Anmäl till moderator   Loggat
FX 700
DMC Afterburner twin Comp
Dalton Clutch Kit (blå fjäder)
Dynojet
NerfBars

Utloggad Moco

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 555
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Moco
Kört lite med min nya KFX
« Svar #5 skrivet: 1 juli 2007 kl. 19:57:17 »
Citat från: "Redcreek"
ja det är inte lätt att vara bäst :D

jag tog lös min dreselmätare och borrade 2 små hål i plasten som tändningslåset sitter i
Satte den på höger sida, blev riktigt bra och det skymmer inte lamporna!
satte fast den utan hållaren alltså, skar gummibussningarna som sitter där sneda så att mätaren sitter rakt. helt sjukt hur snett o jävligt dom sätter dit den på dresel
Genom att flytta ner mätaren blev det gott om plats att sätta fast min garmin på vänster sida

har du tagit bort styrlåset än?


Det är inte Dresel som monterar hastighetsmätaren, de skickar bara med den. Styrlåset har jag kvar, tänkte att det kunde vara bra när man låser den i stan etc. annars gäller kanske inte försäkringen för stöld? Fast visst är det muppigt, det där styrlåset... :?

En annan sak jag blev väldigt förvånad över när jag väl fick köra min KFX var växlingen. Jag trodde jag köpt en automat med växling a la automat-bil. På KFX:en märker man ju inte ens växlingarna, det är som att köra i 1an hela tiden, fast med schysst utväxling  :P
Anmäl till moderator   Loggat
FX 700, DMC Afterburner Quiet, K&N Luftfilter
Dyno Jet munstycke 124,128, Nerf bars
Bagagerack, Maxxis gatdäck
----------------------
www.kapten.dk

Utloggad KAWA

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 148
  • Total likes: 0
    • Visa profil
KAWA
Kört lite med min nya KFX
« Svar #6 skrivet: 1 juli 2007 kl. 20:22:36 »
Cvt kallas det :) , det finns bara en "växel"   :wink:
Anmäl till moderator   Loggat
awasaki Prairie 400 4x4

Utloggad Moco

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 555
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Moco
Kört lite med min nya KFX
« Svar #7 skrivet: 1 juli 2007 kl. 20:31:28 »
Citat från: "KAWA"
Cvt kallas det :) , det finns bara en "växel"   :wink:


Misstänkte att jag gjorde bort mig när jag skrev det  :oops:
Hehe, hursomhelst är det riktigt nice!  :D
Anmäl till moderator   Loggat
FX 700, DMC Afterburner Quiet, K&N Luftfilter
Dyno Jet munstycke 124,128, Nerf bars
Bagagerack, Maxxis gatdäck
----------------------
www.kapten.dk

Utloggad Redcreek

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 234
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Redcreek
Kört lite med min nya KFX
« Svar #8 skrivet: 1 juli 2007 kl. 20:41:35 »
det är ganska lätt att tro det, läste en hel del innan jag köpte min och det skrevs en massa om hur den växlade etc...
Körde en sväng på 9 mil idag, det mesta på gamla traktorvägar, då är cvt helt underbart.
Har du funderat på ljuddämpare?
Anmäl till moderator   Loggat
FX 700
DMC Afterburner twin Comp
Dalton Clutch Kit (blå fjäder)
Dynojet
NerfBars

Utloggad Moco

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 555
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Moco
Kört lite med min nya KFX
« Svar #9 skrivet: 1 juli 2007 kl. 21:01:36 »
Citat från: "Redcreek"
det är ganska lätt att tro det, läste en hel del innan jag köpte min och det skrevs en massa om hur den växlade etc...
Körde en sväng på 9 mil idag, det mesta på gamla traktorvägar, då är cvt helt underbart.
Har du funderat på ljuddämpare?

Funderar mest på att såga. Billigast så  :P
Anmäl till moderator   Loggat
FX 700, DMC Afterburner Quiet, K&N Luftfilter
Dyno Jet munstycke 124,128, Nerf bars
Bagagerack, Maxxis gatdäck
----------------------
www.kapten.dk

Utloggad Redcreek

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 234
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Redcreek
Kört lite med min nya KFX
« Svar #10 skrivet: 1 juli 2007 kl. 21:21:51 »
det som gör absolut mest skillnad på en kfx, är att byta fjäder, ev vikter i primärvariatorn.
jag beställde ett kit från dalton i Canada det gick på ca 1500...
tog den blå fjädern som gör att motorn varvar ca 250 var mer innan variatorn hugger in, detta ger bättre accelleration..
sen har dom en orange/blå som griper in vid ca 500 varv den är tydligen bäst om man bara är ute efter bättre acc...
Anmäl till moderator   Loggat
FX 700
DMC Afterburner twin Comp
Dalton Clutch Kit (blå fjäder)
Dynojet
NerfBars

Utloggad Moco

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 555
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Moco
Kört lite med min nya KFX
« Svar #11 skrivet: 1 juli 2007 kl. 21:52:08 »
Citat från: "Redcreek"
det som gör absolut mest skillnad på en kfx, är att byta fjäder, ev vikter i primärvariatorn.
jag beställde ett kit från dalton i Canada det gick på ca 1500...
tog den blå fjädern som gör att motorn varvar ca 250 var mer innan variatorn hugger in, detta ger bättre accelleration..
sen har dom en orange/blå som griper in vid ca 500 varv den är tydligen bäst om man bara är ute efter bättre acc...


Jag tvivlar på att det gör större skillnad än att ta bort strypningen på avgassystemet. Jag har ett böjt sugrör som utlopp nu...
Men tack för tipset, ska fundera på det där med fjäder, läste även på
http://www.700v.com/tips.htm
Anmäl till moderator   Loggat
FX 700, DMC Afterburner Quiet, K&N Luftfilter
Dyno Jet munstycke 124,128, Nerf bars
Bagagerack, Maxxis gatdäck
----------------------
www.kapten.dk

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2 3  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Kawasaki (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Kört lite med min nya KFX
 


Online just nu.

660 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Peter667
Flest online idag: 685. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info