Angående mätaren så har jag läst att den slutar blinka om man jordar nån kabel till mätaren, men det stör mig inte så mycket.
Hastighetsmätaren får du kalibrera, jag mätte hur långt framdäcket rullade på ett varv, och läste av tabellen som följde med, min diffar nu bara ca 2-3 km/ vid 100 enligt gps
Skulle vara kul att veta vad du får för toppfart sen, min går ca 119 på gps, men då varvar den friskt, däremot runt 90-100 så varvar den inte särskil mycket.
Jag är också helnöjd med min KFX, man åker som en kung på vägar/grusvägar sandtag mm, men på gropig crosbana känns den väldigt tor och klumpig.jag kör mest grusväg och i sandtag o så, och där är cvt'n helt suverängrymt bottendrag och alltid rätt växel i.Min förra raptor 350 käns som en maskin för småfolket i jämförelsepå den här sitter man som folk
ja det är inte lätt att vara bäst jag tog lös min dreselmätare och borrade 2 små hål i plasten som tändningslåset sitter iSatte den på höger sida, blev riktigt bra och det skymmer inte lamporna!satte fast den utan hållaren alltså, skar gummibussningarna som sitter där sneda så att mätaren sitter rakt. helt sjukt hur snett o jävligt dom sätter dit den på dreselGenom att flytta ner mätaren blev det gott om plats att sätta fast min garmin på vänster sidahar du tagit bort styrlåset än?
Cvt kallas det , det finns bara en "växel" :wink:
det är ganska lätt att tro det, läste en hel del innan jag köpte min och det skrevs en massa om hur den växlade etc...Körde en sväng på 9 mil idag, det mesta på gamla traktorvägar, då är cvt helt underbart.Har du funderat på ljuddämpare?
det som gör absolut mest skillnad på en kfx, är att byta fjäder, ev vikter i primärvariatorn.jag beställde ett kit från dalton i Canada det gick på ca 1500...tog den blå fjädern som gör att motorn varvar ca 250 var mer innan variatorn hugger in, detta ger bättre accelleration..sen har dom en orange/blå som griper in vid ca 500 varv den är tydligen bäst om man bara är ute efter bättre acc...